THE MAIN TASKS OF REMOTE TECHNOLOGIES INTRODUCTION IN LEARNING OF PART-TIME BACHELOR STUDENTS OF COMPUTER SCIENCE
PDF (Ukrainian)

Keywords

distance technologies
information and communication technologies
proffessional training of part-time bachelor students of computer science

How to Cite

[1]
T. Y. Vdovychyn, “THE MAIN TASKS OF REMOTE TECHNOLOGIES INTRODUCTION IN LEARNING OF PART-TIME BACHELOR STUDENTS OF COMPUTER SCIENCE”, ITLT, vol. 29, no. 3, Jun. 2012, doi: 10.33407/itlt.v29i3.672.

Abstract

In the article it is analyzed the process of learning of part-time bachelor students of computer science, using the distance technologies, identified the problems and contradictions between the needs of modern society for highly qualified and competitive specialists and insufficient level of training of the students, designed work of teacher and part-time students in terms of innovative learning tools using, as well as planned activities for implementation, effective use and effective integration of modern information and communication technologies in the educational process of students specialty "Computer Science".

PDF (Ukrainian)

References

Шишкіна М.П. Проблеми інформатизації освіти України в контексті розвитку досліджень оцінювання якості засобів ІКТ / М.П. Шишкіна, О.М. Спірін, Ю.Г. Запороженко // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2012. – № 1(27). – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/632

Кухаренко В. М. Дистанційне навчання : Умови застосування. Дистанційний курс : [навч. посібник] / В. М. Кухаренко, О. В. Рибалко, Н. Г. Си¬ротенко ; за ред. В. М. Кухаренка, 3-е вид. – Харків : НТУ «ХПІ», Торсінг, 2002. – 320 с.

Рашевська Н.В. Мобільні інформаційно-комунікаційні технології навчання вищої математики студентів вищих технічних навчальних закладів: дис. канд. пед. наук: 13.00.10 / Рашевська Наталія Василівна. –– К., 2011. –– 244 с.

Смирнова-Трибульська Є.М. Теоретико-методичні основи формування інформатичних компетентностей вчителів природничих дисциплін у галузі дистанційного навчання: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (інформатика)» / Є. М. Смирнова-Трибульська. – К., 2008. – 47 с.

Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации (Минобрнауки России) от 6 мая 2005 г. N 137 «Об использовании дистанционных образовательных технологий» [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.ubo.ru/normative/9/

Коневщинська О. Е. Організація процесу електронного навчання з використанням технології вебінару / О.Е. Коневщинська // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2011. – № 5(25). – Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/574.

Богачков Ю.М. Проект положення про дистанційне навчаня школярів / Ю.М. Богачков, В.Ю. Биков, В.М. Кухаренко, П.С. Ухань // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2011. – № 4(24). – Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/450.

Богачков Ю.М. Дистанційне навчання школярів –– можливості і проблеми / Богачков Ю.М., Ухань П.С., Новіков Ю.Л. // Комп’ютер у школі та сім’ї. –– 2011. – № 2. –– с. 29–33.

Морзе Н. В. Дистанційна технологія як основа сучасних інформаційних технологій у навчанні / Н. В. Морзе // Нові технології навчання : збірник наукових праць. – К. : Вінниця ; Академія педагогічних наук України ; Вінницький соціально-економічний інститут університету «Україна». – 2001. – Вип. 30. – с. 32–42.

Наказ Міністерства освіти і науки України від 21 січня 2004 р. №40 «Про затвердження положення про дистанційне навчання» [Електронний ресурс]. –– Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0464-04.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.