PRESENT STATE OF DISTANCE COURSES IMPLEMENTATION AT HIGHER SCHOOLS OF UKRAINE
PDF (Ukrainian)

Keywords

distance course
virtual learning environment
bank of Web-resources
database of learning objects

How to Cite

[1]
O. V. Ivaniv, “PRESENT STATE OF DISTANCE COURSES IMPLEMENTATION AT HIGHER SCHOOLS OF UKRAINE”, ITLT, vol. 15, no. 1, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v15i1.68.

Abstract

The article deals with the distance courses (DC) implementation of different subjects (economics, information and communication technologies, technical, and humanitarian disciplines) at higher educational institutions of Ukraine till 2009 as well as the first attempts to create a bank and a database for the DCs. The article is accompanied by a lists of distance learning courses, separately for each of the above mentioned five themes established at the eight universities in this country.
PDF (Ukrainian)

References

Шуневич Б. Дистанційна освіта в Україні: навчальні матеріали // Проблеми освіти. – 2003. – Вип. 31. – С. 323-342.

Шуневич Б. Дистанционное обучение в Украине: учебные программы, дистанционные курсы, програмное обеспечение // Открытое образование. – 2003. – № 2. – М.: МЭСИ. – С. 41-48.

Шуневич Б. Розвиток дистанційного навчання у вищій школі країн Європи та Північної Америки. Дис. ... докт. пед. наук: 13.00.01 / Ін-т вищ. осв. АПН України. – К., 2008. – 509 с.

Центр післядипломної освіти ВАТ Укртелекому. – Режим доступу до Веб-сторінки: http://gnc.ukrtelecom.ua/study/distant. – Заголовок з екрана. - 2009.

Навчально-науковий інститут заочного та дистанційного навчання Державного університету інформаційно-комунікаційних технологій. – Режим доступу до Веб-сторінки: http://www.duikt.edu.ua/. – Заголовок з екрана. - 2009.

Київський інститут інвестиційного менеджменту. – Режим доступу до Веб-сторінки: http://kimi.kiev.ua. – Заголовок з екрана. - 2009.

Лабораторія дистанційного навчання Київського національного торгово-економічного університету. – Режим доступу до Веб-сторінки: http://www.knteu.kiev.ua/instit-r.html. – Заголовок з екрана. - 2009.

Міжнародний науково-навчальний центр ЮНЕСКО/МПІ інформаційних технологій і систем НАН України і Міністерства освіти і науки України. – Режим доступу до Веб-сторінки: http://www.dlab.kiev.ua. – Заголовок з екрана. - 2009.

Центр дистанційного навчання Навчальної мережі глобального розвитку Світового банку Національної академії державного управління при Президентові України. – Режим доступу до Веб-сторінки: http://www.uapa- dlc.org.ua. – Заголовок з екрана. - 2009.

Проблемна лабораторія дистанційного навчання Національного технічного університету “ХПІ”. – Режим доступу до Веб-сторінки: http://users.kpi.kharkov.ua/lre. – Заголовок з екрана. - 2009.

Лабораторія дистанційного навчання Сумського державного університету. – Режим доступу до Веб-сторінки: http://dl.sumdu.edu.ua. – Заголовок з екрана, 2009.

Українська система дистанційного навчання. – Режим доступу до Веб-сторінки: http://www.udl.org.ua. – Заголовок з екрана. - 2009.

Український інститут інформаційних технологій в освіті Національного технічного університету України «КПІ» – Режим доступу до Веб-сторінки: http://udec.ntu-kpi.kiev.ua. – Заголовок з екрана. - 2009.

Стан розвитку дистанційного навчання в Україні (станом на 01.11.2006). – К.: УІІТО, 2006. – 14 с.

Стан розвитку дистанційного навчання в Україні (станом на 11.02.2008). – К.: УІІТО, 2008. – 19 с.

Про створення Банку веб-ресурсів навчальних дисциплін НТУУ «КПІ» як складової Єдиного інформаційного середовища НТУУ «КПІ»: Наказ № 4-239 від 09.08.2009 р. – К.: НТУУ „КПІ”, 2009. – 1 с.

Шуневич Б. Проект побудови ієрархії навчальних об’єктів з іноземних мов для університетської бази даних // Проблеми розвитку інформаційного суспільства: матеріали Міжнародного форуму, Львів, 7-9 жовтня 2009 р. / УІ Міжнародна науково-практична конференція «INFORMATIO-2009: Електронні інформаційні ресурси: створення, використання, доступ»; ХІІІ Міжнародна науково-практична конференція УкрІНТЕІ «Побудова інформаційного суспільства: ресурси і технології». – К,: УкрІНТЕІ, 2009. – С. 131-140.

Іванів О. Розвиток дистанційного навчання в університеті Міннесоти (США) // Сучасні тенденції розвитку інформаційних технологій в науці, освіті та економіці: Матеріали III Всеукраїнської науково-практичної конференції, 9–11 квітня 2009 р. Луганський національний педагогічний університет імені Тараса Шевченка. – Луганськ, 2009. – С. 220-221.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.