SEPARATE ASPECTS OF APPLICATION OF THE INTERNET-ORIENTED PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES OF STUDIES OF CHEMISTRY

Authors

  • Olga M. Naumenko Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v30i4.691

Keywords:

Internet, pedagogical technologies, informatization of education, study of chemistry

Abstract

The question of application of the internet-oriented pedagogical technologies is examined at the study of chemistry at high school. The novelty of the indicated technologies stipulates a requirement in forming of integral scientific methodology of application of facilities, receptions and methods of studies on the base of certain scientifically-methodical conception that determines general didactics principles and ideas of the use of information and communication technologies at school, co-operating and interpenetration with other pedagogical technologies. Pedagogical technologies are analysed as the special facilities of planning and diagnostics of educational process, that contain totality of forms, methods and facilities of studies, and also forms, kinds and control methods after an educational process, control and correction with the aim of the assured achievement of the forecast results of studies.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Olga M. Naumenko, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

junior researcher of the Department of laboratory complexes of learning tools

References

Биков В. Ю. Моніторинг рівня навчальних досягнень з використанням Інтернет-технологій : монографія / Биков В. Ю., Богачков Ю. М., Жук Ю. О. / за ред. В. Ю. Бикова, Ю. О. Жука. — К. : Педагогічна думка, 2008. — 128 с.

Жук Ю. О. Електронний підручник та проблема систематики комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання / Ю. О. Жук, М. П. Шишкіна // Нові технології навчання : наук.-метод. зб. — К., 2000. — Вип. 25. — С. 44–49.

Жук Ю. О. Організація суб’єктно орієнтованого навчального середовища у дидактичному просторі "віртуальна лабораторія" [Електронний ресурс] / Ю. О. Жук // Інформаційні технології і засоби навчання. — К. : ІІТЗН НАПН України. — 2010. — № 3 (17). — Режим доступу до журн. : http://www.ime.edu-ua.net/em17/emg.html.

Науменко Г. Г. Деякі проблеми підвищення ефективності формування хімічних знань школярів із використанням інформаційної технології навчання / Науменко Г. Г., Науменко О. М // Комп’ютер у школі та сім’ї. — 2004. — № 7. — С. 15–17.

Науменко О. М. Комп’ютерно орієнтовані засоби навчання та інформаційна компетентність [Електронний ресурс] / О. М. Науменко // Інформаційні технології і засоби навчання. — К. : ІІТЗН НАПН України. — 2010. — № 3 (17). — Режим доступу до журн. : http://www.ime.edu-ua.net/em17/emg.html.

Науменко О. М. Основні ознаки комп’ютерно орієнтованого освітнього середовища і шляхи його формування [Електронний ресурс] / О. М. Науменко // Інформаційні технології і засоби навчання. — К. : ІІТЗН НАПН України. — 2011. — Том 4 (24). — Режим доступу до журн. : httl://www.jornal.iitta.gov.ua/index.php/article/view/520.

Педагогічний словник / за ред. академіка Ярмаченка М. Д. — К. : Педагогічна думка, 2011. — 516 с.

Стратегії реформування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики / під заг. ред. В. Андрущенка; Розроблено за підтримки Програми розвитку ООН, Міжнародного фонду «Відродження», Ін-ту відкритого суспільства (Будапешт). — К. : КІС.

Бордовская Н. В. Педагогика. / Н. В. Бордовская, А. А. Реан. — СПб. : Питер, 2003. — 304 с.

Загвязинский В. И. Теория обучения: Современная интерпретация : учебное пособие / В. И. Загвязинский. — М. : Издательский центр "Академия", 2001. — 192 с.

Роберт И. Современные информационные технологии в образовании: дидактические проблемы; перспективы использования / И. Роберт. — М. : Школа-Пресс, 1994. — 205с.

Селевко Г. К. Современные образовательные технологии. — 2-е изд. / Г. К. Селевко. — М. : Народное образование, 2005. — 255с.

Published

2012-09-30

How to Cite

Naumenko, O. M. (2012). SEPARATE ASPECTS OF APPLICATION OF THE INTERNET-ORIENTED PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES OF STUDIES OF CHEMISTRY. Information Technologies and Learning Tools, 30(4). https://doi.org/10.33407/itlt.v30i4.691

Issue

Section

ICT focused pedagogical technologies and information educational resources

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>