THE PHENOMENON OF VIRTUAL EDUCATIONAL COMMUNITIES IN THE SYSTEMS OF EDUCATION OF FOREIGN COUNTRIES : APPROACHES TO DETERMINATION OF CONCEPTS
PDF (Ukrainian)

Keywords

information and communication technologies
virtual educational communities
virtual learning communities
secondary school
foreign experience

How to Cite

[1]
I. D. Malytska, “THE PHENOMENON OF VIRTUAL EDUCATIONAL COMMUNITIES IN THE SYSTEMS OF EDUCATION OF FOREIGN COUNTRIES : APPROACHES TO DETERMINATION OF CONCEPTS”, ITLT, vol. 30, no. 4, Sep. 2012, doi: 10.33407/itlt.v30i4.714.

Abstract

Popularity of virtual communities which exist and constantly develop in Internet caused a creation of educational virtual communities. Their possibilities are successfully used in the systems of education of foreign countries, including the educational process of secondary school. The phenomenon of virtual educational communities is the theme of research of many modern scientists, the concordance of terminology is under discussion. In the article some approaches to determination of concepts on this issue are analysed as well as offered some definitions, namely: virtual, virtual educational and virtual learning communities.

PDF (Ukrainian)

References

Стратегія «Європа 2020» (“Europe 2020” Strategy) [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://ec.europa.eu/europe2020/index_en.htm.

Webster’s new world dictionary of the American language. College Edition // The world publishing company. — 1959. — 1724 p.

The Concise Oxford Dictionary of current english. Seventh edition. Edited by J.B. Sykes. Oxford University Press, 1987, 1264 p.

Ожегов С. И. Словарь русского языка // С. И. Ожегов / под ред. д. ф. н. профессора Н. Ю. Шведовой. — М. : Изд-во «Советская энциклопедия», 1973. — 846 с.

Словарь интернет-терминов [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://internetrabota.net/news/read/dictionary.html].

Словник Інтернет-термінів netlingo [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.netlingo.com/dictionary/o.php].

(Rheingold, 1993,p. 5) (Defining "Virtual Community" Catherine M. Ridings Lehigh University, USA) [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.21stcenturycollaborative.com/2007/07/virtual-communities-as-a-canvas-of-educational-reform/.

Англо-український тлумачний словник з обчислювальної техніки, Інтернету і програмування. — Вид. 2. — К. : Видавничий дім «СофтПрес», 2007. — 824 с.

Кудрявцева С. П. Міжнародна інформація : навч. посіб. / С. П. Кудрявцева, В. В. Колос. — К. : Видавничий Дім «Слово», 2005. — 400 с.

Портал Європейського Союзу «Еlearningeuropa.info» [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.elearningeuropa.info/es/article/Etienne-Wenger.

Бондаренко С. В. О типизации виртуальных сетевых сообществ образовательной направленности // Новые инфокоммуникационные технологии в социально-гуманитарных науках и образовании: современное состояние, проблемы, перспективы развития / под общ. ред. А. Н. Кулика. — М. : Логос, 2003. — С. 399–407.

U. Carlen.“Typology of Online Learning Communities”, presented at First International Conference on NetLearning2002, Ronneby, Sweden, 2002 [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.lorenzoguadamuz.net/Docs/pdf.

Литвинова С. Г. Віртуальні предметні спільноти як засіб підтримки природничо-математичної освіти [Електронний ресурс] / С. Г. Литвинова // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2012. — № 2(28). — Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/2012_2/11midpzd.pdf. — Назва з титул. екрану.

SITE (The Society for Information Technology and Teacher Education) Суспільство для інформаційних технологій та освіти вчителів [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://site.aace.org/.

iTEC (Innovative Technologies for an Engaging Classroom) Інноваційні технології для удосконалення класної кімнати [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://itec.eun.org/web/guest.

iTILT — Interactive Technologies in Language Teaching Інтерактивні технології у навчанні мовам [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://itilt.eu.

Міжнародний проект «eTwinning» [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.etwinning.net/en/pub/index.htm.

Teach.us [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.eun.org/web/guest/projects/current.

Мережа «Партнерство в навчанні» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ua.partnersinlearningnetwork.com.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.