DISTANCE LEARNING IN POSTGRADUATE EDUCATION
PDF (Ukrainian)

Keywords

distance form
postgraduate teacher education
structure of distance learning

How to Cite

[1]
D. A. Pokryshen, “DISTANCE LEARNING IN POSTGRADUATE EDUCATION”, ITLT, vol. 32, no. 6, Dec. 2012, doi: 10.33407/itlt.v32i6.721.

Abstract

In the article there are discussed the main points of the implementation and operation of distance learning at theInstituteofPostgraduate Education. Apart from the advantages there are also disadvantages of distance education for the institute and the students who take courses by distance form. The ways of solving the problems of distance education are proposed. Identified the key participants learning (tutor, author, tutor-Methodist, listener technician). A sample structure, function and relationship of learning with other divisions and departments in postgraduate education is proposed.

PDF (Ukrainian)

References

Національна доктрина розвитку освіти // Державний вісник України. — 2000. — № 9. — С. 8–13.

Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті // Освіта України. — 2002. — № 6. — С. 3–9.

Національна доктрина розвитку освіти України // Національна безпека і оборона. — 2002. — № 5. — С. 36–41.

Про Державну національну програму "Освіта" ("Україна XXI століття") [Електронний ресурс] : постанова КМУ від 03.10.93 № 896 // Офіційний веб-сайт Верховної ради України. — Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/896-93-п.

Україна Дистанційна освіта [Електронний ресурс] // Дистанційне Навчання. — Режим доступу : http://sez.donetsk.ua/ukrajina-dystancijna-osvita.

Смирнова-Трибульська Є. М. Теоретико-методичні основи формування інформатичних компетентностей вчителів природничих дисциплін у галузі дистанційного навчання : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.02 / Євгенія Миколаївна Смирнова-Трибульська. — К., 2008. — 676 с.

Концепція розвитку післядипломної освіти в Україні // Освітній портал ОСВІТА. — Режим доступу : http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html.

Про затвердження Положення про дистанційне навчання [Електронний ресурс] : наказ МОН України від 21.01.04 № 40 // Офіційний веб-сайт Верховної ради України. — Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0464-04.

Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні [Електронний ресурс] // Освітній портал. — Режим доступу : http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html.

Кухаренко В. М. Дистанційне навчання: Умови застосування. Дистанційний курс : навч. посібник / Кухаренко В. М., Рибалко О. В., Сиротенко Н. Г. ; за ред. В. М. Кухаренка, 3-е вид. — Харків : НТУ"ХПІ", "Торсінг", 2002. — 320 с.

Олійник В. В. Дистанційне навчання в післядипломній педагогічній освіті: організаційно-педагогічний аспект : навч. посіб. — К. : ЦІППО, 2001. — Вип. 1 : Дистанційна освіта за кордоном та в Україні (стислий аналітичний огляд). — 53 с. —Режим доступу : http://cippe.edu.ua/.

Новые педагогические и информационные технологии в системе образования : учеб. пособие [для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров] / [Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров, и др. ; под ред. Полат Е. С.]. — М. : Издательский центр «Академия», 2003. — 272 с.

Співаковський О. В. Теоретико-методичні основи навчання вищої математики майбутніх вчителів математики з використанням інформаційних технологій : дис. … ддоктора пед. наук : 13.00.02 / Олександр Володимирович Спываковський. — К., 2004. —534 с.

Старов М. И. Психолого-педагогические аспекты дистанционного обучения / М. И. Старов, М. С. Чванова, М. В. Вислобокова // Педагогическая информатика. —1999. — №1. — С. 38–44.

Старов М. И. Психолого-педагогические проблемы при дистанционном обучении / М. И. Старов, М. С. Чванова, М. В. Вислобокова // Дистанционное образование. —1998. — №2. — С. 26–30.

Триус Ю. В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математичних дисциплін у вищих навчальних закладах : дис. …доктора пед. наук : 13.00.02 / Юрій Володимирович. — К., 2005. — 649 с.

Becker H. Teacher professionalism, school work culture and the emergence of constructivist-compatible pedagogies / Becker H., Riel J.. — Montreal, 1999.

Berger P. Das 'Computer-Weltbild' von Lehrem, w: Informatik und Lemen in der Informations-gesellschaft (W. Luther, H. U. Hoppe red.), Springer-Verlag, Berlin, 1997.

Blank W. E. Handbook for Developing Competency-based Training Programmes Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall Inc. 1982. —352 р..

Britell J. Competence and excellence: the search for an egalitarian standard, the Demand for a universal guarantee. In Richard M. Jaeger and Carol Kehr-Tittle., Minimum Competency Achievement Testing. Berkeley, California, McCutchan. 1980. — P. 23–48.

Brown R. E. The process of community-building in distance learning classes, „Journal of Asynchronous Learning Networks", Vol. 5, No. 2, p. 18–35.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.