SEMANTIC OUTLINE IN THE ADAPTIVE DISTANCE LEARNING

Authors

  • Iryna V. Savelieva Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v31i5.722

Keywords:

distance learning, intelligent learning, adaptive learning, semantic notes, LМS "Virtual University"

Abstract

Relevance of the material presented in the article is determined by development of distance learning systems (LМS).

Necessity of fast acquisition of qualitative knowledge requires presence of the LМS intellectuality, but not all developers of courses implement this condition now. It is advisable that training materials should be structured to allow the construction of ontology, so pre-treatment study material to build semantic synopsis (in which the amount of information is compressed and all the semantic links are displayed) is proposed. You can also find step-by-step instructions for subject teachers to create content for individually generated learning paths.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Iryna V. Savelieva, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

postgraduate student

References

Титенко С. В. Проблемы создания гипертекстовой учащей среды / О. О. Гагарин, С. В. Титенко // Вестник Восточноукраинского национального университета имени Владимира Даля. — Луганск, 2007. — Ч. 2. — № 4 (110). — С. 6–15.

Коднер Г. Я. Использование онтологии для создания электронных библиотек / Г. Я. Коднер // Новые информационные технологии в образовании : материалы междунар. науч.-практ. конф. (Екатеринбург, 26–28 февраля 2008 г.) : В 2 ч. —Екатеринбург : Рос. гос. проф.-пед. ун-т., 2008. – Ч. 2. – С. 14–15.

Васильев И. А. Методы и инструментальные средства построения семантических WEB-порталов: дис. … канд. техн. Наук : 05.13.11 / Васильев Иван Анатольевич. — Томск, 2005. — 190 с.

Онтология и представление знаний [Електронний ресурс] / Б. Ю. Конев // Computer Science клуб. — 2010. — Режим доступу : http://logic.pdmi.ras.ru/csclub/courses/ontology.

Гаврилова Т. А. Управление знаниями: ЧТО ДЕЛАТЬ? / Т.А. Гаврилова // Cб. докладов Седьмой науч.-практ. конф. "Реинжиниринг бизнес-процессов на основе современных информационных технологий. Системы управления знаниями" (РБП-СУЗ–2004). — М., 2004. — С. 61–67.

Никоненко А. А. Обзор баз знаний онтологического типа / А. А. Никоненко // Искусственный интеллект. — 2009. — № 4. — С. 208–219.

Найханова Л. В. Методы и модели автоматического построения онтологий на основе генетического и автоматного программирования : автореф. дис. на соискание учен. степени доктора техн. наук : спец. 05.13.11 «Математическое и программное обеспечение вычислительных машин, комплексов и компьютеров» / Л. В. Найханова. — Красноярск, 2009. — 20 с.

Атанов Г. А. Обучение и искусственный интеллект, или Основы современной дидактики высшей школы / Атанов Г. А., Пустынникова И. Н. — Донецк : Изд-во ДОУ, 2002. — 504 с.

Атанов Г. А. Возрождение дидактики — залог развития высшей школы. — Донецк : ДОУ, 2003. — 180 с

Тітенко С. В. Побудова дидактичної онтології на основі аналізу елементів понятійно-тезисної моделі/ С. В. Тітенко // Наукові вісті НТУУ «КПІ». — 2010. — №1. — С. 82–87.

Published

2012-11-07

How to Cite

Savelieva, I. V. (2012). SEMANTIC OUTLINE IN THE ADAPTIVE DISTANCE LEARNING. Information Technologies and Learning Tools, 31(5). https://doi.org/10.33407/itlt.v31i5.722

Issue

Section

Distance learning in modern pedagogical systems