SEMANTIC OUTLINE IN THE ADAPTIVE DISTANCE LEARNING
PDF (Ukrainian)

Keywords

distance learning
intelligent learning
adaptive learning
semantic notes
LМS "Virtual University"

How to Cite

[1]
I. V. Savelieva, “SEMANTIC OUTLINE IN THE ADAPTIVE DISTANCE LEARNING”, ITLT, vol. 31, no. 5, Nov. 2012, doi: 10.33407/itlt.v31i5.722.

Abstract

Relevance of the material presented in the article is determined by development of distance learning systems (LМS).

Necessity of fast acquisition of qualitative knowledge requires presence of the LМS intellectuality, but not all developers of courses implement this condition now. It is advisable that training materials should be structured to allow the construction of ontology, so pre-treatment study material to build semantic synopsis (in which the amount of information is compressed and all the semantic links are displayed) is proposed. You can also find step-by-step instructions for subject teachers to create content for individually generated learning paths.

PDF (Ukrainian)

References

Титенко С. В. Проблемы создания гипертекстовой учащей среды / О. О. Гагарин, С. В. Титенко // Вестник Восточноукраинского национального университета имени Владимира Даля. — Луганск, 2007. — Ч. 2. — № 4 (110). — С. 6–15.

Коднер Г. Я. Использование онтологии для создания электронных библиотек / Г. Я. Коднер // Новые информационные технологии в образовании : материалы междунар. науч.-практ. конф. (Екатеринбург, 26–28 февраля 2008 г.) : В 2 ч. —Екатеринбург : Рос. гос. проф.-пед. ун-т., 2008. – Ч. 2. – С. 14–15.

Васильев И. А. Методы и инструментальные средства построения семантических WEB-порталов: дис. … канд. техн. Наук : 05.13.11 / Васильев Иван Анатольевич. — Томск, 2005. — 190 с.

Онтология и представление знаний [Електронний ресурс] / Б. Ю. Конев // Computer Science клуб. — 2010. — Режим доступу : http://logic.pdmi.ras.ru/csclub/courses/ontology.

Гаврилова Т. А. Управление знаниями: ЧТО ДЕЛАТЬ? / Т.А. Гаврилова // Cб. докладов Седьмой науч.-практ. конф. "Реинжиниринг бизнес-процессов на основе современных информационных технологий. Системы управления знаниями" (РБП-СУЗ–2004). — М., 2004. — С. 61–67.

Никоненко А. А. Обзор баз знаний онтологического типа / А. А. Никоненко // Искусственный интеллект. — 2009. — № 4. — С. 208–219.

Найханова Л. В. Методы и модели автоматического построения онтологий на основе генетического и автоматного программирования : автореф. дис. на соискание учен. степени доктора техн. наук : спец. 05.13.11 «Математическое и программное обеспечение вычислительных машин, комплексов и компьютеров» / Л. В. Найханова. — Красноярск, 2009. — 20 с.

Атанов Г. А. Обучение и искусственный интеллект, или Основы современной дидактики высшей школы / Атанов Г. А., Пустынникова И. Н. — Донецк : Изд-во ДОУ, 2002. — 504 с.

Атанов Г. А. Возрождение дидактики — залог развития высшей школы. — Донецк : ДОУ, 2003. — 180 с

Тітенко С. В. Побудова дидактичної онтології на основі аналізу елементів понятійно-тезисної моделі/ С. В. Тітенко // Наукові вісті НТУУ «КПІ». — 2010. — №1. — С. 82–87.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.