VIRTUAL CHEMICAL LABORATORY AS CONSTITUENT OF THE INTERNET ORIENTED PEDAGOGICAL TECHNOLOGY

Authors

  • Olga M. Naumenko Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v31i5.728

Keywords:

Internet, pedagogical technologies, informatization of education, virtual laboratory, study of chemistry

Abstract

The problem of the internet oriented pedagogical technologies while chemistry studying  in secondary school is examined in the article. The novelty of the mentioned technologies stipulates a need in forming of integral scientific methodology of application of facilities, receptions and methods of studies on the base of certain scientifically-methodical conception that determines general didactics principles and ideas of the use of information and communication technologies at school, co-operating and interpenetration with other pedagogical technologies. Virtual laboratory is one of the most using facilities of internet  technologies while studying chemistry at school, that allows in the interactive mode to design some chemical and technological processes, what can be impossible in ordinary chemistry cabinet.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Olga M. Naumenko, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

junior researcher of the Department of laboratory complexes and learning tools

References

Жук Ю. О. Організація суб’єктно орієнтованого навчального середовища у дидактичному просторі «віртуальна лабораторія» [Електронний ресурс] / Ю. О. Жук // Інформаційні технології і засоби навчання. — К. : ІІТЗН НАПН України, 2010. — № 3 (17). — Режим доступу : http://www.ime.edu-ua.net/em17/emg.html.

Жук Ю. О. Інтернет орієнтовані педагогічні технології: проблема інтерпретації поняття. [Електронний ресурс] / Ю. О. Жук, О. М.Соколюк // Інформаційні технології і засоби навчання. — К. : ІІТЗН НАПН України, 2012. — № 5 (27). — Режим доступу: http://www. jornal.iitta.gov.ua/index.php/article/view/.

Науменко О. М. Окремі аспекти застосування інтернет-орієнтованих педагогічних технологій навчання хімії. [Електронний ресурс] / О. М. Науменко // Інформаційні технології і засоби навчання. — К. : ІІТЗН НАПН України, 2012. — Т. 4 (26). — Режим доступу : http://www.jornal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/570.

Беспалов П. И. Применение цифровых лабораторий для решения экспериментальных задач / П. И. Беспалов // Химия в школе. — 2010. — № 7. — С. 51–57.

Дорофеев М. В. Принципы эффективного применения цифровых лабораторий / Дорофеев М. В., Зимина А. И., Стунеева Ю. Б. // Химия в школе. — 2010. — № 2. — С. 55–63.

Единая коллекция Цифровых Образовательных Ресурсов [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://school-collection.edu.ru/.

Федеральный центр информационно-образовательных ресурсов [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://fcior.edu.ru/.

Published

2012-11-07

How to Cite

Naumenko, O. M. (2012). VIRTUAL CHEMICAL LABORATORY AS CONSTITUENT OF THE INTERNET ORIENTED PEDAGOGICAL TECHNOLOGY. Information Technologies and Learning Tools, 31(5). https://doi.org/10.33407/itlt.v31i5.728

Issue

Section

ICT focused pedagogical technologies and information educational resources

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>