MARKETING OF EDUCATIONAL SERVICES AS A FACTOR OF INFLUENCE ON EDUCATION QUALITY IN THE CONDITIONS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES APPLICATION IN THE SECONDARY EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Authors

  • Iryna V. Plish Private gymnasium “Apogey”, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v31i5.742

Keywords:

education, marketing, information and communication technologies, school, pupil, education process

Abstract

The article deals with the peculiarities of marketing in the process of education quality management in secondary education institutions in particular in private schools. The importance of marketing investigations for the successful education quality management in private schools is defined. The marketing in education management it’s a new approach to the education process organization which provides qualified and effective education oriented on the pupil’s personal development.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Iryna V. Plish, Private gymnasium “Apogey”, Kyiv

Director of “Lisova Kazka” Secondary Scool, pedagogical consultant of private gymnasium “Apogey”

References

Армстронг Г. Введение в маркетинг (Marketing: An Introduction) / Г. Армстронг, Ф. Котлер / 8-е изд. — М. : "Вильямс", 2007. — 832 с.

Дорошко М. Маркетинг в освіті та громадські зв'язки / М. Дорошко // Директор школи, ліцею, гімназії : всеукр. наук.-практ. журн. — 2009. — № 5. — С. 86-–94.

Маркетинг : підруч. / [В. Руделіус, О. М. Азарян, Н. О. Бабенко та ін. ; ред.-упоряд. О. І. Сидоренко, Л. С. Макарова]. 2-е вид. — К. : Навчально-видавничий центр "Консоріцум із удосконалення менеджменту освіти в Україні", 2008. — 648 с.

Оболенська Т. Е. Маркетинг освітніх послуг: вітчизняний і зарубіжний досвід / Т. Е. Оболенська. — К. : КНЕУ, 2001. — 208 с.

Савченко В. А. Управління розвитком персоналу (2002) / Предмет "Менеджмент" // Із сайту "Бібліотека економіста" [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://library.if.ua/books/104.html.

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; гол. ред. В. Г. Кремень. — К. : Юрінком Інтер, 2008. — 1040 с.

Гузик М. П. Приватна школа може краще виховувати дітей, ніж державна // Всеукраїнський науково-практичний журнал "Директор школи, ліцею, гімназії". — 2009. — № 2. — С. 35–38.

Школа — приватна, а проблеми? [Електронний ресурс] Із сайту Хмельницької приватної школи "Гармонія". — Режим доступу : http://www.harmony-school.com/statti/pro-nas-v-presi/shkola-privatna-a-problemi.htm.

Грабовський В. А. Державно-громадське управління загальноосвітніми навчальними закладами на районному рівні [Текст] : автореф. дис. ... канд. наук з держ. управління : 25.00.02 / В. А. Грабовський. — К., 2006. — 18 c.

Published

2012-11-07

How to Cite

Plish, I. V. (2012). MARKETING OF EDUCATIONAL SERVICES AS A FACTOR OF INFLUENCE ON EDUCATION QUALITY IN THE CONDITIONS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES APPLICATION IN THE SECONDARY EDUCATIONAL INSTITUTIONS. Information Technologies and Learning Tools, 31(5). https://doi.org/10.33407/itlt.v31i5.742

Issue

Section

Theoretical and methodological backgrounds of innovation educational environment development: world's trends