DIDACTIC FUNCTIONS OF LEARNING SOFTWARE FOR YOUNGER PUPILS

Authors

  • Lyudmyla I. Bilousova Kharkiv National Pedagogical University named after G. S. Skovoroda, Kharkiv
  • Nadiia V. Olefirenko Kharkiv National Pedagogical University named after G. S. Skovoroda, Kharkiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v32i6.760

Keywords:

electronic learning software, functions, elementary school

Abstract

The article describes the theoretical basis of the functional approach to the use of electronic resources for educational purposes in elementary school. It is specified and characterized didactic functions of electronic learning software as well as shown that they can be integrated to four groups, bringing together the leading focus on: the functions forming a positive attitude children to the process and outcomes learning, promote the learning content, functions of optimization educational process, function that focused on creating the foundations for further success of learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Lyudmyla I. Bilousova, Kharkiv National Pedagogical University named after G. S. Skovoroda, Kharkiv

PhD in phisisc and mathematics, professor, head of the Department of informatics

Nadiia V. Olefirenko, Kharkiv National Pedagogical University named after G. S. Skovoroda, Kharkiv

PhD in pedagogical sciences, doctoral student of the department of theory and methodology of professional education

References

Білоусова Л. І. Електронні дидактичні ресурси у сучасній системі засобів навчання / Л. І. Білоусова, Н. В. Олефіренко // Гуманітарні науки. Науково-практичний журнал. — К. : Вид-во «Педагогічна преса», 2012. — № 1(23). — С. 100–106.

Олефіренко Н. В. Сучасні інструментальні засоби створення електронних ресурсів навчального призначення / Н. В. Олефіренко // Комп’ютер у школі та сім’ї. — 2012. — № 6. — С. 36–42.

Бушуева Л. А. Пути формирования мотивации учения у младших школьников // Социальная сеть работников образования [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://nsportal.ru/nachalnaya-shkola/raznoe/puti-formirovaniya-motivatsii-ucheniya-u-mladshikh-shkolnikov.

Маркова А. К. Формирование мотивации учения в школьном возрасте : пособие [для учителя] / А. К. Маркова/ — М. : Просвещение, 1983. — 96 с.

Амонашвили Ш. А. Гуманно-личностный поход к детям / Ш. А. Амонашвили. — М. : Изд-во «Институт практической психологи», Воронеж : Изд-во НПО «МОДЭК», 1998. — 544 с.

Бабанский Ю. К. Оптимизация учебно-познавательного процесса : [метод. основы] / Ю. К. Бабанский. — М. : Просвещение, 1982. — 192 с.

Толяренко Н. І. Фактори, які зумовлюють доцільність використання комп’ютера для формування інтелектуальних умінь учнів початкової школи / Н. І. Толяренко // Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Серія : Психологія. — Вип. 33. — 2010.

Warschauer M. Laptops and Literacy: Learning in the Wireless Classroom. New York: Teachers College Press, 2006. — 192 p.

Подольська Є. А. Філософія : підручник / Є. А. Подольська. — К. : Центр навчальної літератури, 2006. — 704 с.

Сокуренко О. О. Формування світогляду особистості: сучасні підходи до проблеми [Електронний ресурс] — Режим доступу : http://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp8/sokurenko.pdf.

Published

2012-12-31

How to Cite

[1]
L. I. Bilousova and N. V. Olefirenko, “DIDACTIC FUNCTIONS OF LEARNING SOFTWARE FOR YOUNGER PUPILS”, ITLT, vol. 32, no. 6, Dec. 2012.

Issue

Section

ICT focused pedagogical technologies and information educational resources

Most read articles by the same author(s)