Abstract
The paper considers the problem of existence of automated workplaces at the market of software products for secondary schools as well as their features and capabilities and disclosed the reasons for their absence in the educational establishments. There is analyzed the correspondence of propositions of such workplaces developers’ to the school needs. Outlined the nowadays state of informatization regional centers school and insufficient preparedness of teachers to work with computers. It is proposed a solution of the existing problem by localized workplace informatics teacher introducing with automatic processing of school documents and further ARM use by teachers of other subjects.References
Дубина А. Г. Excel для экономистов и менеджеров / [А. Г. Дубина и др.]. — СПб. : Питер, 2004.
Кантар І. Л. Автоматизовані робочі місця управлінського апарату. [Електронний ресурс] / І. Л. Кантар. — Режим доступу : http://pulib.if.ua/referat/view/5160.
Ланджер М. Microsoft Office Excel 2003 для Windows / М. Ланджер. — М. : НТ Пресс, 2005.
Лунячек В. Е. Використання нових інформаційних технологій в організаційному механізмі управління загальноосвітніми навчальними закладами м. Харкова / В. Е. Лунячек // Вісник Харківського університету № 506. Сер.: Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих вчених м. Харкова : В 2 ч. — 2001. — Ч. 2. — С. 14–17.
Паращенко Л. Комплексна інформаційна система в управлінні Київським ліцеєм бізнесу / Паращенко Л., Леонський В. // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. — 2010. — № 2 (26). — С. 62–68.
Ромашко С. М. Опорний конспект лекцій з дисципліни "Інформаційні системи в менеджменті" / С. М. Ромашко. — Львів : ЛІМ, 2007. — 49 с.
Симонович С. Excel. / Симонович С., Євсєєв Г. — М.: ИНФРА- М, 1998.
Офіційний сайт компанії «Кирилл и Мефодий» [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http: //www.km-school.ru/r2/a1.asp. — Заголовок з екрану.
Офіційний сайт НВО «ТЕХНОКОНТ» [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.technocont.ru.
Офіційний сайт НВО «Центр-Протон» [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.center-proton.ru.
Сайт підтримки програмного комплексу «Ефективна школа – ХХІ». [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.smit.com.ua/school/ — Заголовок з екрану.
Єльнікова О. «Net Школа України» [Електронний ресурс ] / О. Єльнікова. — Режим доступу : http://www.book.elnik.kiev.ua/ — Заголовок з екрану.
Єльнікова О. «Що таке Net Школа Україна?» [Електронний ресурс] / О. Єльнікова. — Режим доступу : www.net.elnik.kiev.ua. — Заголовок з екрану.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
- The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.
Content Licensing
- Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
- Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.
Deposit Policy
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
- Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.