THE CONTENT OF PROGRAM STUDIES ON ICT BASIS FOR TEACHERS OF COMPREHENSIVE EDUCATIONAL ESTABLISHMENT
PDF (Ukrainian)

Keywords

information competence of a teacher
content of studies
differentiated approach
andragogical principles

How to Cite

[1]
P. P. Hrabovskyi, “THE CONTENT OF PROGRAM STUDIES ON ICT BASIS FOR TEACHERS OF COMPREHENSIVE EDUCATIONAL ESTABLISHMENT”, ITLT, vol. 12, no. 4, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v12i4.77.

Abstract

The article deals with the problems of ICT that must provide the development of information competence of a teacher during in-service teachers’ training in the system of post graduate pedagogical education. The offered maintenance of studies was certain on the basis of the differentiated approach and perspective directions of the use of information technologies in studies.
PDF (Ukrainian)

References

Грабовський П. П. Дидактичні принципи розвитку інформаційної компетентності вчителя в системі післядипломної педагогічної освіти [Електронний ресурс] / П. П. Грабовський // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2009. – №1(9). – Режим доступу: http://www.ime.edu-ua.net/em.html.

Грабовський П. П. Інформаційна компетентність учителя середньої школи / П. П. Грабовський // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2008. – №37. – С. 118–123.

Дементієвська Н. П. Використання соціальних сервісів Веб 2.0 в навчальних телекомунікаційних проектах / Н. П. Дементієвська // Інформаційно-комунікаційні технології навчання: міжнар. наук.-практ. конф., 3–5 черв. 2008 р.: Тези доповід. – Умань, 2008. – С. 40–42.

Морзе Н. В. Проектування, створення та використання навчальних мультимедійних презентацій як засобу розвитку мислення учнів [Електронний ресурс] / Н. П. Дементієвська, Н. В. Морзе // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2007. – №1(2). – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em2.

Наказ Міністерства освіти і науки України №128 від 20.02.2002 "Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах" [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0229-02.

Наказ Міністерства освіти і науки України №693 від 06.12.2005 "Про проведення педагогічного експерименту щодо навчання майбутніх учителів та учителів інформаційно-комунікаційним технологіям" [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.uapravo.net/data2008/base41/ukr41408.htm.

Наказ Міністерства освіти і науки України №248 від 22.04.2005 "Про розширення педагогічного експерименту за програмою "Intel ® Навчання для майбутнього" щодо навчання майбутніх вчителів ефективному використанню інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі" [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://osvita-ua.net/legislation/Vishya_osvita/3244.

Наказ Міністерства освіти України №749 від 22.09.2004 "Про проведення експерименту за програмою "Intel ® Навчання для майбутнього", щодо навчання вчителів використанню інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі" [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/smc_se/old/exp/n_749_22_09_2004.doc.

Науменко Г. Г. Підготовка вчителя в умовах застосування ІКТ / Науменко Г. Г., Науменко О. М. // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2008. – №8(72). – С. 6–10.

Протасова Н. Г. Післядипломна освіта педагогів: зміст, структура, тенденції розвитку. / Н. Г. Протасова. – Київ, 1998. – 176 с.

Смирнова-Трибульска Є. Програма для створення мультимедійних тестів Hot Potatoes / Є. Смирнова-Трибульска // Комп'ютер у школі та сім’ї. – 2007. – №5. – С. 32–35.

Христіанінов О. М. Мультимедійні технології у навчальному процесі вищої школи / О. М. Христіанінов // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2007. – №2. – С. 78–85.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.