METHODS OF STATISTICAL MONITORING OF PROFESSIONAL ORIENTATION WORK OF SOCIAL EDUCATORS IN PERSONAL LEARNING ENVIRONMENTS

Authors

  • Oleksandr M. Korniiets Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v32i6.777

Keywords:

distance education, professional orientation work, the statistical data collection and processing, Personal Learning Environment

Abstract

The article deals with the application of social services WEB 2.0 for personal learning environment creation that is used for professional orientation work of social educator. The feedback is must be in personal learning environment for the effective professional orientation work. This feedback can be organized through statistical monitoring. The typical solution for organizing personal learning environment with built-in statistical surveys and statistical data processing is considered in the article. The possibilities of the statistical data collection and processing services on the example of Google Analytics are investigated.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Oleksandr M. Korniiets, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

Phd student

References

Бугайчук К. Л. Роль соціальних сервісів Web 2.0 у формуванні персонального навчального середовища [Електронний ресурс] / К. Л. Бугайчук // Вісник Національної академії державної прикордонної служби. Вип. 4/2011 рік. — Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/Vnadps/2011_4/11bklpns.pdf.

Воронкін О. С. Персональні навчальні мережі в системі дистанційної освіти / О. С. Воронкін // New information technologies in education for all: learning environment : [зб. праць VI Міжнар. конф., ITEA–2011]. — К., 2011. — С. 202–208.

Воронкін О. С. «Хмарні» обчислення як основа формування персональних навчальних середовищ / О. С. Воронкін // Матеріали другої міжнар. наук.-практ. конф. FOSS Lviv 2012 : [зб. наук. праць]. — Львів, 2012. — С. 143–146.

Кухаренко В. М. Персональная учебная среда [Електронний ресурс] / В. М. Кухаренко. — Режим доступу :

http://kvn-e-learning.blogspot.com/2011_03_01_archive.html.

МОЯ ПРОФЕСІЯ: консультаційна мережа [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://myprofession.com.ua.

Носенко Т. І. Використання соціального сервісу Google Групи в навчально-педагогічній діяльності / Т. І. Носенко // Інформаційні технології в освіті. — 2010. — № 6. — С. 97–100.

Патаракин Е. Д. Построение учебной среды из множества личных «кирпичиков» [Електронний ресурс] / Е. Д. Патаракин // Высшее образование в России. — 2008. — № 8. — С. 59–65. — Режим доступу до журн. : www.ispu.ru/system/files/HiScool-c59-64_08-2008.pdf.

Профорієнтація — зроби свідомий вибір [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://prof.osvita.org.ua.

Рівень обізнаності українців щодо питань безпеки дітей в Інтернеті [Електронний ресурс]. — Режим доступу :

https://onlandia.org.ua/pages/UNESCO_research_whitepaper.

Статистика української блогосфери 2011: Кількість українських блогів зростає, а активних — падає. Twitter росте шаленими темпами [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://blogosphere.com.ua/2011/11/21/ukrainian-blogosphere-stats-2011.

Хоменко А. П. Використання новітніх інформаційних технологій у профорієнтаційній діяльності соціального педагога / А. П. Хоменко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Випуск 96. Серія: Педагогічні науки : [збірник]. — Чернігів : ЧНПУ, 2012. — № 96. — С. 238–240.

Царенко В. О. Дидактичні можливості застосування вебінарів у процесі навчання інформатики учнів старших класів [Електронний ресурс] / В. О. Царенко // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2012. — № 1 (27). — Режим доступу до журналу : http://journal.iitta.gov.ua .

Ээльмаа Ю. В. Образовательные возможности Веб 2.0. Веб 2.0-сервисы Интернета — новые формы коллективного педагогического взаимодействия [Електронний ресурс] / Ю. В. Ээльмаа // Использование Интернет-технологий в современном образовательном процессе. Часть II. Новые возможности в обучении. —СПб. : РЦОКОиИТ, 2008. — С. 63–80. — Режим доступу : http://rcokoit.ru/dld/metodsupport/web20.pdf.

O'Reilly Tim. What Is Web 2.0: Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software [Електронний ресурс] / Т. O'Reilly. — Режим доступу : http://oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html?page=1.

The top 500 sites on the web [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.alexa.com/topsites.

Published

2012-12-27

How to Cite

[1]
O. M. Korniiets, “METHODS OF STATISTICAL MONITORING OF PROFESSIONAL ORIENTATION WORK OF SOCIAL EDUCATORS IN PERSONAL LEARNING ENVIRONMENTS”, ITLT, vol. 32, no. 6, Dec. 2012.

Issue

Section

ICT focused pedagogical technologies and informative educational resources of single educational informative space