THE COLLEGE TEACHER’S PREPAREDNESS TO APPLY COMPUTERISING INNOVATIVE TEACHING TECHNIQUES
PDF (Ukrainian)

Keywords

computer
teaching techniques
teacher training

How to Cite

[1]
O. M. Naumenko, “THE COLLEGE TEACHER’S PREPAREDNESS TO APPLY COMPUTERISING INNOVATIVE TEACHING TECHNIQUES”, ITLT, vol. 12, no. 4, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v12i4.79.

Abstract

Certain organising and pedagogical conditions of computerising innovation in teacher training at pedagogical colleges while running naturally ordered mathematics subjects are reviewed. Further recommendations are formed based on research work held at pedagogical colleges.
PDF (Ukrainian)

References

Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: Монографія. – К.: Атіка, 2009. – 684 с.

Жалдак М. І. Комп’ютерно орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики: Посібник для вчителів / Жалдак М. І., Лапінський В. В., Шут М. І. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2004. – 182 с.

Жук Ю. О. Використання засобів нових інформаційних технологій у навчальній дослідницькій діяльності / Ю. О. Жук // Фізика та астрономія в школі. – 1997. – №3. – С. 4–7.

Жук Ю. О. Характерні особливості поведінки у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі / Комп’ютерно орієнтовані системи навчання: Зб. наук. праць / Редкол. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова. – Випуск 4. – 2001.

Жук Ю. О., Соколюк О. М. Педагогічні програмні засоби як ринковий продукт. [Електронний ресурс] / Ю.О.Жук, О. М.Соколюк // Інформаційні технології і засоби навчання. Електронне наукове фахове видання. — 2001. — Вип. 1. — Режим доступу: www.ime.edu-ua.net/em1/emg.html.

Жук Ю. О. Теоретико-метологічні проблеми формування інформаційного освітнього простору України. [Електронний ресурс] / Ю .О. Жук // Інформаційні технології і засоби навчання. Електронне наукове фахове видання. — 2007. — Вип. 3. — Режим доступу: www.ime.edu-ua.net/em3/emg.html.

Морзе Н. В., Дементієвська Н. П. Комп’ютерні технології для розвитку учнів та вчителів. [Електронний ресурс] / Н. В.Морзе, Н. П.Дементієвська // Інформаційні технології і засоби навчання. Електронне наукове фахове видання. — 2001. — Вип. 1. — Режим доступу: www.ime.edu-ua.net/em1/emg.html.

Науменко О. М., Науменко Г. Г. Передумови впровадження комп’ютерно орієнтованих засобів навчання в навчальний процес педагогічного коледжу. [Електронний ресурс] / О. М. Науменко, Г. Г. Науменко // Інформаційні технології і засоби навчання. Електронне наукове фахове видання. — 2008. — Вип. 2. — Режим доступу: www.ime.edu-ua.net/em6/emg.html.

Науменко О. М. Використання мультимедійних засобів у підготовці студентів педагогічних коледжів. [Електронний ресурс] / О. М. Науменко // Інформаційні технології і засоби навчання. Електронне наукове фахове видання. — 2008. — Вип. 4. — Режим доступу: www.ime.edu-ua.net/em8/emg.html.

Науменко Г. Г., Науменко О. М. Підготовка вчителя в умовах застосування ІКТ. / Г. Г. Науменко, О. М .Науменко // Комп’ютер у школі та сім’ї. — 2008. — № 8. — С. 6–10.

Науменко О. М. Особливості інтеграції комп’ютерно орієнтованих засобів навчання в процес підготовки вчителя у педагогічному коледжі. [Електронний ресурс] / О. М. Науменко // Інформаційні технології і засоби навчання. Електронне наукове фахове видання. — 2009. — Вип. 3. — Режим доступу: www.ime.edu-ua.net/em11/emg.html.

Савченко З. В. Основні вимоги до навчальних комп’ютерних програм в базовій середній освіті. [Електронний ресурс] / З. В. Савченко // Інформаційні технології і засоби навчання. Електронне наукове фахове видання. – 2008. – №3.– Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em7/emg.html. – Заголовок з екрану.

Сергієнко В. П., Шут М. І. Теоретико-методичні особливості використання сучасних комп’ютерно орієнтованих засобів навчання із загальної фізики. [Електронний ресурс] / В. П.Сергієнко, М. І. Шут // Інформаційні технології і засоби навчання. Електронне наукове фахове видання. — 2001. — Вип. 1. — Режим доступу: www.ime.edu-ua.net/em1/emg.html.

Стратегії реформування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики / Під заг. ред. В. Андрущенка; Розроблено за підтримки Програми розвитку ООН, Міжнародного фонду «Відродження», Ін-ту відкритого суспільства (Будапешт) – К.: КІС.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.