Abstract
The article deals with the issue of pedagogical conditions creation for future translators’ information culture development in higher technical educational establishments. As a result, it is stated that the key pedagogical conditions for future translators’ information culture development are the following: the integration of the information culture development system into professional training of translator, taking into consideration the issue while planning the training process, the creation of pedagogical communication system focused on the future translators’ information culture development; providing students with informational resources of technical sphere.References
Вишнякова Г. Н. Роль библиотеки медицинского вуза в формировании информационной культуры пользователей [Электронный ресурс] / Г. Н. Вишнякова. — Режим доступа URL : http://archive.nbuv.gov.ua/articles/crimea/2007/120.pdf.
Гендина Н. И. Информационная культура личности или информационная грамотность: Российский и международный форматы обсуждения проблемы [Электронный ресурс] / Н. И. Гендина, Е .Л. Кудрина // «Крым–2004» : материалы конф. / ГПНТБ России, Ассоциация ЭБНИТ. — Украина, 2004. — Режим доступа URL : http://www.library.ru/1/sociolog/text/article.php?a_uid=158.
Недюха М. Інтернет як засіб формування інформаційної культури / М. Недюха, Г. Павленко // Українознавство. — 2007. — № 2. — С. 52–58.
Павлова Е. Д. Медиаобразование как способ формирования национальной информационной культуры / Е. Д. Маркова // Приоритетные национальные проекты: первые итоги и перспективы реализации / отв. ред. Ю. С. Пивоваров. — М. : ИНИОН РАН, 2007. — С. 204–208.
Пріма Р. М. Культура майбутнього фахівця початкової освіти — показник особистісно-професійної зрілості / Р. М. Пріма // Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки. — 2008. — Вип. 136. — С. 145–149.
Румянцев И. А. Физико-математическая школа высокой информационной культуры / [И. А. Румянцев, Ф. Д. Литвин, Г. А. Румянцева и др.] // Педагогическая информатика. — 2002. — № 2. — С. 10–14.
Савенкова Л. В. Формування у студентів педагогічного університету вмінь і навичок самостійної роботи засобами бібліотечних технологій : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 „Теорія та методика професійної освіти” / Л. В. Савенкова — К., 2007. — 21 с.
Тамарская Н. В. Подготовка выпускников — будущих педагогов к трудоустройству (тренинг социально-психологической адаптации) : учебное пособие / Н. В. Тамарская, А. А. Власова. — Калининград : Изд-во КГУ, 2002. — 80 с.
REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)
Vishnjakova G. N. A role of library of medical institute in forming of informative cultire of users [online] / G. N. Vishnjakova. — Available from: http://archive.nbuv.gov.ua/articles/crimea/2007/120.pdf
Gendina N. I. Information culture of personality or information literacy': Rossijskij i mezhdunarodnyj formaty obsuzhdenija problemy [online] / N. I. Gendina, E .L. Kudrina // «Krym–2004» : materialy konf. / GPNTB Rossii, Associacija JeBNIT. — Ukraina, 2004. — Available from: http://www.library.ru/1/sociolog/text/article.php?a_uid=158.
Nediukha M. Internet as means of information culture forming / M. Nediukha, H. Pavlenko // Ukrainoznavstvo. — 2007. — № 2. — S. 52–58.
Pavlova E. D. Mediaeducation as way of formation of national informative cultire / E. D. Markova // Prioritetnye nacional'nye proekty: pervye itogi i perspektivy realizacii / otv. red. Ju. S. Pivovarov. — M. : INION RAN, 2007. — S. 204–208.
Prima R. M. Culture of future profassional specialist of primary education - index of personality-professional maturity / R. M. Prima // Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky. — 2008. — Vyp. 136. — S. 145–149.
Rumjancev I. A. Phisics and mathematics school of high information cultire /I. A. Rumjancev, F. D. Litvin, G. A. Rumjanceva i dr. // Pedagogicheskaja іnformatika. — 2002. — # 2. — S. 10–14.
Savenkova L. V. Forming for the students of pedagogical university of abilities and skills of independent work by facilities of library technologies: avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk : spets. 13.00.04 „Teoriia ta metodyka profesiinoi osvity” / L. V. Savenkova — K., 2007. — 21 s.
Tamarskaja N. V. Preparation of graduating students — future teachers to employment (training of socially-psychological adaptation): uchebnoe posobie / N. V. Tamarskaja, A. A. Vlasova. — Kaliningrad : Izd-vo KGU, 2002. — 80 s.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
- The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.
Content Licensing
- Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
- Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.
Deposit Policy
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
- Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.
