USE OF VIRTUAL EDUCATIONAL PROGRAMS DURING STUDYING OF FOREIGN LANGUAGE OF PROFESSIONAL DIRECTION

Authors

  • Roman B. Kotsyuba I. Ya. Horbachevsky Ternopil state medical university, Ternopil

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v37i5.875

Keywords:

virtual learning environment, foreign language of professional direction, telecommunicative environment

Abstract

This article summarizes the experience of educational web resources in higher educational establishments. The general scientific and methodological approaches to the use of web-based virtual learning environment for language learning vocational guidance in higher educational institutions of Ukraine are considered The basic definitions for language learning in a virtual telecommunication learning are definied: constant filling module – gradual substitution of the real elements by the virtual environment; universal representation of the effect of projected expectations – the expected difference between the real and the proposed dynamics of qualitative indicators in all respects. It is presented the information model, the structure and efficiency of virtual learning programs.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Roman B. Kotsyuba, I. Ya. Horbachevsky Ternopil state medical university, Ternopil

Lecturer of the Department of foreign languages and medical terminology

References

Ангеловски К. Учителя и инновации: Книга для учителя: Пер. с македон. — М., 1991.

Андрианова Г. А. Методика организации обучающей дистанционной конференции // Интернет. Общество. Личность. Международная конференция: Тез. докл. — СПб.: Институт «Открытое общество», 1999. - С. 130 - 132.

Белинская Е. П., Жичкина А. Е. Современные исследования виртуальной коммуникации. Проблемы, гипотезы, результаты // Образование и информационная культура. Социологические аспекты. Труды по социологии образования. Выпуск VI / Под ред. В. С. Собкина. — М.: Центр социологии образования РАО, 2000. — С. 395-431.

Беспалько В. П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения. — М., 1997.

Виртуальный мир. Виртуальная реальность. Технологии и решения. – М. : Компьютер-Пресс, 2000. – 1 электрон. опт. диск (CD).

Интернет-технологии в открытом образовании // Материалы семинара. — М.: Изд-во МЭСИ, 2000. - 152 с.

Карпенко М.П. Телеобучение. - М. : СГА, 2008. - 800 с.

Кларин М.В. Педагогическая технология. — М., 1989.

Носов Н.А. Словарь виртуальных терминов / Н.А. Носов // Тр. лаборатории виртуалистики. – М. : Путь, 2000. – Bып. 7. – 80 с.

Парфірова Т.С. Навчальні середовища як відкрито-замкнені системи // Вісн. Київськ. ун-ту. Серія: фіз.-мат. науки. – 2009. – № 1. – С. 127–132.

Репкин Д. Виртуальная реальность [Електронний ресурс] / Д.Репкин. – Режим доступу : http://www.virtual.ru/virtual_reality.html.

Роберт И. В. Современные информационные технологии в образовании: дидактические проблемы, перспективы использования. — М.: Школа-Пресс, 1994. — 205 с.

Селевко Г.К. Современные образовательные технологии. — М., 1998.

Хуторской А. В. На урок — к дистанционному учителю // Мир Internet. — 2000. — № 8. — С. 26 - 29.

Эллис А., Фоутс Дж. Педагогические инновации: Пер. с англ. — М., 1993.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Angelovski K. Teachers and innovations: Book for teacher: trans. from Macedon. — М., 1991.(in Russian).

Andrianova H.A. Methodology of organization of educational distance conference // Internet. Obshchestvo. Lichnost. Miegdunarodnaia konferencija: Tez. dokl. – SPb.: Institut “Otkrytoje obshchestvo”, 1999. – S. 130-132. (in Russian).

Belinskaja E.P., Gychkina A.E. Modern discovers of virtual communication. Problems, hypothesis, results // Obrazovanie i informacionnaia kultura. Sociolohicheskiie aspekty. Trudy po sociologiji obrazovanija. Vypusk VI / Pod. red. V.S. Sobkina. – М.: Centr sociologiji obrazovanija RAO, 2000. – s. 395-431. (in Russian).

Bespalko V.P. Pedagogy and progressive technologies of studying. — М., 1997. (in Russian).

Virtual world. Virtual reality. Technologies and solutions. – M.: Kompjuter-Press, 2000. – 1 elektron. opt. dysk (CD) (in Russian).

Internet technologies in open education // Materialy seminara. – M.: Izd-vo MESI, 2000. – 152 s. (in Russian)

Karpenko M.P. Telestudying. – M.: SHA, 2008. – 800 s. (in Russian).

Klarin M.V. Pedagogical technology. – M., 1989.(in Russian).

Nosov N.A. Dictionary of virtual terminology / N.A. Nosov // Tr. laboratoriji virtualistiki. – M.: Put’, 2000. – Vyp.7. – 80c. (in Russian).

Parfirova T.S. Educational environments as open-closed systems // Visn. Kyjivsk. un-tu. Serija: fiz-mat. nauky. – 2009. - №1. – C. 127-132. (in Ukrainian).

Repkin D. Virtual reality. [online] / D. Repkin – Available from: http://www.virtual.ru/virtual_reality.html. (in Russian)

Robert I.V. Modern informative technologies in studying: didactic problems, possibilities of use. – M.: Shkola-Press, 1994. – 205 s. (in Russian).

Selevko H.K. Modern educational technologies. – M., 1998. (in Russian).

Chutorskyj A.V. For lesson – to distance teacher // Mir Internet. – 2000. - №8. – S. 26-29. (in Russian)

Ellis A. Fots J. Pedagogical innovations: Per. s angl. – M., 1993. (in Russian).

Published

2013-10-26

How to Cite

[1]
R. B. Kotsyuba, “USE OF VIRTUAL EDUCATIONAL PROGRAMS DURING STUDYING OF FOREIGN LANGUAGE OF PROFESSIONAL DIRECTION”, ITLT, vol. 37, no. 5, pp. 43–52, Oct. 2013.

Issue

Section

Theoretical, methodological and scientific backgrounds of computer-focused educational environment