NETWORKING TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF HIGH SCHOOL

Authors

  • Oksana M. Glushak Borys Grinchenko Kyiv University, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v37i5.889

Keywords:

informatization, information and communication technologies, web-2.0, wiki, blogs, webinar

Abstract

In the article it is considered networking services, analyzed different ways to use wiki technology, blogs, webinars, distance learning system, the creation of e-learning courses in the educational process of higher education. The study determined that the main objectives of the use of network technologies in the educational process of higher education are: the creation of a sustainable educational motive, the development of the creative potential of students, enhance the visibility of educational material, intensification at all levels of the educational process, broadening and deepening the learning content, personalization and differentiation of instruction.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Oksana M. Glushak, Borys Grinchenko Kyiv University, Kyiv

lecturer of the Department of information technology and mathematic sciences

References

Кремень В. Г. Суспільство знань і якісна освіта/В. Г. Кремень // Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик «Освіта». — № 13–14. — 21–27 березня 2007 року.

Коваль Т. І. Підготовка викладачів вищої школи: інформаційні технології у педагогічній діяльності : навч.-метод. пос. / Т. І. Коваль, С. О. Сисоєва, Л. П. Сущенко. — К. : Вид. центр КНЛУ, 2009. — 380 с.

Коневщинська О. Е. Організація процесу електронного навчання з використанням технології вебінару [Електронний ресурс] /О. Е. Коневшинська // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2011. — № (25). — Режим доступу до журналу : http://www.journal.iitta.gov.ua.

Winer D. The History of Weblogs [Electronic Resource] / D. Winer. — Available : http://oldweblogscomblog.scripting.com/historyOfWeblogs. — Title from monitor.

Палкова А. В. Применение сервисов Веб 2.0 в преподавании иностранных языков / А. В. Палкова // Преподавание иностранных языков в мультимедийном пространстве. — Тверь : Тверской гос. ун-т, 2012. — С. 69–85.

Яценко Ю. С. Блоги в учебном процессе [Электронный ресурс] / Ю. С. Яценко // Мастер-классы для преподавателей английского языка [Сайт]. — Режим доступа : http://internetineflt.narod.ru/MK_1_2.html. — Загл. с экрана.

Кухаренко В. М. Використання вебінарів у навчальному процесі / В. М. Кухаренко // Комп'ютер в школі та сім'ї. — 2011. — № 2 (90). — С. 12–16.

Морзе Н. В. Методичні особливості вебінарів, як інноваційної технології навчання / Н. В. Морзе, О. В. Ігнатенко // Інформаційні технології в освіті : зб. наук. пр. — Херсон : ХДУ, 2010. — Вип. 5 — С. 31–39.

Дорошенко Ю. О. Дидактичні функції мультимедійних технологій навчання у початковій школі / [Ю. О. Дорошенко, М. М. Левшин, Ю. С. Мельник, В. Ю. Савченко] // Тр. другої Всеукраїнської конференції молодих науковців «Інформаційні технології в науці та освіті». — Черкаси : ЧДУ ім. Б. Хмельницького, 2000. — С. 90–91.

Петухова Л. Є. Інформатичні компетентності майбутнього вчителя початкових класів (в моделі трисуб‘єктної дидактики) : навчально-методичний посібник. — Херсон : Херсонський державний університет, 2010. — 524 с.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Kremen' V. H. Community of knowledge and quality education / V. H. Kremen' // Vseukrayins'kyy hromads'ko-politychnyy tyzhnevyk «Osvita». — № 13–14. — 21–27 bereznya 2007 roku. (in Ukrainian)

Koval' T. I. Training of higher education: information technology in educational activities: navch.-metod. pos. / T. I. Koval', S. O. Sysoyeva, L. P. Sushchenko. — K. : Vyd. tsentr KNLU, 2009. — 380 s. (in Ukrainian)

Konevshchyns'ka O. E. Organization of using e-learning technologies webinar [online] / O. E. Konevshyns'ka // Informatsiyni tekhnolohiyi i zasoby navchannya. — 2011. — #5 (25). — Available from : http://www.journal.iitta.gov.ua (in Ukrainian)

Winer D. The History of Weblogs [online] / D. Winer. — Available from : http://oldweblogscomblog.scripting.com/historyOfWeblogs. — Title from monitor. (in English)

Palkova A. V. Theuse of Web 2.0 services in the teaching of foreign languages / A. V. Palkova // Prepodavanie inostrannyh jazykov v mul'timedijnom prostranstve. — Tver' : Tverskoj gos. un-t, 2012. — S. 69–85. (in Russian)

Jacenko Ju. S. Blogs in the learning process [online] / Ju. S. Jacenko // Master-klassy dlja prepodavatelej anglijskogo jazyka. — Available from : http://internetineflt.narod.ru/MK_1_2.html. — Zagl. s jekrana. (in Russian)

Kukharenko V. M. Using webinars in the learning process / V. M. Kukharenko // Komp"yuter v shkoli ta sim"yi. — 2011. — № 2 (90). — S. 12–16. (in Ukrainian)

Morze N. V. Methodological features webinars as an innovative technology training / N. V. Morze, O. V. Ihnatenko // Informatsiyni tekhnolohiyi v osviti : zb. nauk. pr. — Kherson : KhDU, 2010. — Vyp. 5. — S. 31–39. (in Ukrainian)

Doroshenko Yu.O. Didactic function of multimedia technology education in primary schools / [Yu. O. Doroshenko, M. M. Levshyn, Yu. S. Mel'nyk, V. Yu. Savchenko] // Tr. Druhoyi Vseukrayins'koyi konferentsiyimolodykhnaukovtsiv «Informatsiyni tekhnolohiyi v nautsi ta osviti». — Cherkasy : ChDUim. B. Khmel'nyts'koho, 2000. — S. 90–91. (in Ukrainian)

Petukhova L. Ye. Information competence of future teachers of primary classes (in the model of tryzub'yektnoyi didactics): Navchal'no-metodychny posibnyk. — Kherson : Khersons'kyy derzhavnyy universytet, 2010. — 524 s. (in Ukrainian)

Published

2013-10-26

How to Cite

[1]
O. M. Glushak, “NETWORKING TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF HIGH SCHOOL”, ITLT, vol. 37, no. 5, pp. 81–88, Oct. 2013.

Issue

Section

Learning tools in modern pedagogical systems