NETWORKING TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF HIGH SCHOOL
PDF (Ukrainian)

Keywords

informatization
information and communication technologies
web-2.0
wiki
blogs
webinar

How to Cite

[1]
O. M. Glushak, “NETWORKING TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF HIGH SCHOOL”, ITLT, vol. 37, no. 5, pp. 81–88, Oct. 2013, doi: 10.33407/itlt.v37i5.889.

Abstract

In the article it is considered networking services, analyzed different ways to use wiki technology, blogs, webinars, distance learning system, the creation of e-learning courses in the educational process of higher education. The study determined that the main objectives of the use of network technologies in the educational process of higher education are: the creation of a sustainable educational motive, the development of the creative potential of students, enhance the visibility of educational material, intensification at all levels of the educational process, broadening and deepening the learning content, personalization and differentiation of instruction.
PDF (Ukrainian)

References

Кремень В. Г. Суспільство знань і якісна освіта/В. Г. Кремень // Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик «Освіта». — № 13–14. — 21–27 березня 2007 року.

Коваль Т. І. Підготовка викладачів вищої школи: інформаційні технології у педагогічній діяльності : навч.-метод. пос. / Т. І. Коваль, С. О. Сисоєва, Л. П. Сущенко. — К. : Вид. центр КНЛУ, 2009. — 380 с.

Коневщинська О. Е. Організація процесу електронного навчання з використанням технології вебінару [Електронний ресурс] /О. Е. Коневшинська // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2011. — № (25). — Режим доступу до журналу : http://www.journal.iitta.gov.ua.

Winer D. The History of Weblogs [Electronic Resource] / D. Winer. — Available : http://oldweblogscomblog.scripting.com/historyOfWeblogs. — Title from monitor.

Палкова А. В. Применение сервисов Веб 2.0 в преподавании иностранных языков / А. В. Палкова // Преподавание иностранных языков в мультимедийном пространстве. — Тверь : Тверской гос. ун-т, 2012. — С. 69–85.

Яценко Ю. С. Блоги в учебном процессе [Электронный ресурс] / Ю. С. Яценко // Мастер-классы для преподавателей английского языка [Сайт]. — Режим доступа : http://internetineflt.narod.ru/MK_1_2.html. — Загл. с экрана.

Кухаренко В. М. Використання вебінарів у навчальному процесі / В. М. Кухаренко // Комп'ютер в школі та сім'ї. — 2011. — № 2 (90). — С. 12–16.

Морзе Н. В. Методичні особливості вебінарів, як інноваційної технології навчання / Н. В. Морзе, О. В. Ігнатенко // Інформаційні технології в освіті : зб. наук. пр. — Херсон : ХДУ, 2010. — Вип. 5 — С. 31–39.

Дорошенко Ю. О. Дидактичні функції мультимедійних технологій навчання у початковій школі / [Ю. О. Дорошенко, М. М. Левшин, Ю. С. Мельник, В. Ю. Савченко] // Тр. другої Всеукраїнської конференції молодих науковців «Інформаційні технології в науці та освіті». — Черкаси : ЧДУ ім. Б. Хмельницького, 2000. — С. 90–91.

Петухова Л. Є. Інформатичні компетентності майбутнього вчителя початкових класів (в моделі трисуб‘єктної дидактики) : навчально-методичний посібник. — Херсон : Херсонський державний університет, 2010. — 524 с.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Kremen' V. H. Community of knowledge and quality education / V. H. Kremen' // Vseukrayins'kyy hromads'ko-politychnyy tyzhnevyk «Osvita». — № 13–14. — 21–27 bereznya 2007 roku. (in Ukrainian)

Koval' T. I. Training of higher education: information technology in educational activities: navch.-metod. pos. / T. I. Koval', S. O. Sysoyeva, L. P. Sushchenko. — K. : Vyd. tsentr KNLU, 2009. — 380 s. (in Ukrainian)

Konevshchyns'ka O. E. Organization of using e-learning technologies webinar [online] / O. E. Konevshyns'ka // Informatsiyni tekhnolohiyi i zasoby navchannya. — 2011. — #5 (25). — Available from : http://www.journal.iitta.gov.ua (in Ukrainian)

Winer D. The History of Weblogs [online] / D. Winer. — Available from : http://oldweblogscomblog.scripting.com/historyOfWeblogs. — Title from monitor. (in English)

Palkova A. V. Theuse of Web 2.0 services in the teaching of foreign languages / A. V. Palkova // Prepodavanie inostrannyh jazykov v mul'timedijnom prostranstve. — Tver' : Tverskoj gos. un-t, 2012. — S. 69–85. (in Russian)

Jacenko Ju. S. Blogs in the learning process [online] / Ju. S. Jacenko // Master-klassy dlja prepodavatelej anglijskogo jazyka. — Available from : http://internetineflt.narod.ru/MK_1_2.html. — Zagl. s jekrana. (in Russian)

Kukharenko V. M. Using webinars in the learning process / V. M. Kukharenko // Komp"yuter v shkoli ta sim"yi. — 2011. — № 2 (90). — S. 12–16. (in Ukrainian)

Morze N. V. Methodological features webinars as an innovative technology training / N. V. Morze, O. V. Ihnatenko // Informatsiyni tekhnolohiyi v osviti : zb. nauk. pr. — Kherson : KhDU, 2010. — Vyp. 5. — S. 31–39. (in Ukrainian)

Doroshenko Yu.O. Didactic function of multimedia technology education in primary schools / [Yu. O. Doroshenko, M. M. Levshyn, Yu. S. Mel'nyk, V. Yu. Savchenko] // Tr. Druhoyi Vseukrayins'koyi konferentsiyimolodykhnaukovtsiv «Informatsiyni tekhnolohiyi v nautsi ta osviti». — Cherkasy : ChDUim. B. Khmel'nyts'koho, 2000. — S. 90–91. (in Ukrainian)

Petukhova L. Ye. Information competence of future teachers of primary classes (in the model of tryzub'yektnoyi didactics): Navchal'no-metodychny posibnyk. — Kherson : Khersons'kyy derzhavnyy universytet, 2010. — 524 s. (in Ukrainian)

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.