USE OF INTERNATIONAL DOCUMENTS FOR QUALITY CONTROL OF EDUCATIONAL ASSESSMENT IN UKRAINE

Authors

  • Iryna Ye. Bulakh Bogomolets National Medical University, Kyiv
  • Maryna R. Mrouga Bogomolets National Medical University, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v8i4.89

Keywords:

standardizing, educational assessment, testing, assessment quality, assessment policy

Abstract

The article is devoted to quality assurance of educational assessment – international approaches and prospects for use of international recommendations at the current stage of development of educational assessment in Ukraine. The article contains overview of publicly available international documents aimed at good educational assessment practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Iryna Ye. Bulakh, Bogomolets National Medical University, Kyiv

д.пед.н., профессор, заведующий кафедрой медицинской информатики и компьютерных технологий обучения, директор Центра тестирования при МОЗ Украины

Maryna R. Mrouga, Bogomolets National Medical University, Kyiv

к.пед.н., доцент кафедры медицинской информатики и компьютерных технологий обучения, заместитель директора Центра тестирования при МОЗ Украины

References

Standards for Educational and Psychological Testing./ American Educational Research Association, American Psychological Association, & National Council on Measurement in Education. - Washington DC: American Psychological Association, 1999. – 142 с.

Biggs, J. What the student does: Teaching for enhanced learning. // Higher Education Research and development). – 1999. – № 18 (1). – с.57-75.

ERIC database [Електронний ресурс] / Neill, M. (1996, April) How the "Principles and Indicators for Student Assessment Systems" Should Affect Practice. National Center for Fair and Open Testing (FairTest), Cambridge, MA. – Режим доступу: www.eric.edu.

ITC Guidelines on Test Use. / International Test Commission, 2000. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.intestcom.org.

Aligning of curriculum and tests to standards. / National Education Association, 2006. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nea.org/accountability/alignment.html

A Decade of Transition. The MONEE Project on CEE/CIS/Baltics. Florence:Innocenti Research Centre. / UNICEF, 2001. – 54 с.

Болюбаш Я.Я., Булах І.Є., Мруга М.Р., Філончук І.В. Педагогічне оцінювання і тестування: правила, стандарти, відповідальність, наук. вид. – К.: Майстер-клас, 2007. – 272 с.

Булах І. Історія розвитку та сучасний стан педагогічного тестування. - К: ЦМК МОЗ України, 1994. – 94 с.

Державний комітет статистики України (2004). Розподіл працевлаштованого населення за галузями економіки та освіти. Перепис населення України 2001. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.ukrcensus.gov.ua

Мруга М. Стандартизація та регулювання оцінювання. // Післядипломна освіта в Україні. – 2006. № 1. – с. 75-79.

Хлебников В. Короткий обзор развития педагогического тестирования в России. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://oim.ru.

How to Cite

Bulakh, I. Y., & Mrouga, M. R. (2010). USE OF INTERNATIONAL DOCUMENTS FOR QUALITY CONTROL OF EDUCATIONAL ASSESSMENT IN UKRAINE. Information Technologies and Learning Tools, 8(4). https://doi.org/10.33407/itlt.v8i4.89

Issue

Section

Theoretical, methodological and scientific backgrounds of computer-focused educational environment