EXPERIENCE OF USING WEBINARS ON CAREER GUIDANCE AMONG THE APPLICANTS
PDF (Ukrainian)

Keywords

career guidance
distance learning technology
webinars
social networking
promotion of educational activities
viral advertising

How to Cite

[1]
V. S. Mosiichuk, N. N. Rudenko, and I. V. Protsko, “EXPERIENCE OF USING WEBINARS ON CAREER GUIDANCE AMONG THE APPLICANTS”, ITLT, vol. 40, no. 2, pp. 115–125, Apr. 2014, doi: 10.33407/itlt.v40i2.895.

Abstract

This article describes the experience of career guidance to students using ICT. Technical features of conducting webinars in order to allow the participation of the maximum number of participants are disclosed. To inform students about webinars and for invitations to participate social networks popular among the youth were used, which allowed us to provide long-term feedback between teachers and students, to create a community for mutual support between members. Evaluating the effectiveness of career guidance is made on the basis of statistical data of webometric analytics systems.
PDF (Ukrainian)

References

Гогунский В. Д. Автоматизированная профориентация, учитывающая латентные характеристики абитуриента с помощью нейронной сети / В. Д. Гогунский, Г. В. Налева, Т. И. Носенко // Труды Одесского политехнического университета. — 2006. — Спецвыпуск. — С. 36–39.

Отрощенко Н. Л. Профорієнтація учнів загальноосвітньої школи як соціально-педагогічна проблема [Електронний ресурс] / Н. Л. Отрощенко // Електронне наукове видання «Науковий портал Донбасу». — 2007. — № 1. — 11 с. Режим доступу : http://alma-mater.lnpu.edu.ua/elect_v/

N1/r2/07onlysp.pdf.

Лучковська Л. В. Роль малої академії наук у формуванні професійних та особистісних якостей у студентської молоді / Л. В. Лучковська // Українська державність: історія і сучасність : зб. матер. Всеукр. наук.-практ. конф. молодих вчених (26 листопада 2009 р.). — Ч. ІІ. — Маріуполь, 2009. — С. 105–106.

Глушак О. М. Застосування мережних технологій в навчально-виховному процесі ВНЗ / О. М. Глушак // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2013. — Том 37. — № 5. — С. 81–88. Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/889/677.

Богачков Ю. М. Методика застосування вебінар орієнтованих платформ у навчальному процесі з інформатики старшої школи / Ю. М. Богачков, В. О. Царенко // Інформаційні технології в освіті. — 2013. — № 14. — С. 42–47.

Царенко В. О. Вебінар як технологія навчального співробітництва учнів і вчителів середніх шкіл / В. О. Царенко // Інформаційні технології в освіті. — 2011. — №. 9. — С. 90–94.

Морзе Н. В. Методичні особливості вебінарів, як інноваційної технології навчання / Н. В. Морзе, О. В. Ігнатенко // Інформаційні технології в освіті. — 2010. — №. 5. — С. 31–39.

Коневщинська О. Е. Організація процесу електронного навчання з використанням технології вебінару / О. Е. Коневщинська // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2011. — №5. — 20 с. — Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/574.

Могильный С. Б. Что необходимо знать участнику вебинаров (вебконференций), проводимых с помощью Lync 2010 [Электронный ресурс] / С. Б. Могильный ; Открытый институт телекоммуникационных и информационных технологий. — Режим доступа : http://otins.com.ua/articles/tabid/211/EntryId/58.

Рыбалко Т. И. Методика проведения и оценка эффективности всеукраинского литературного конкурса / Т. И. Рыбалко, А. А. Почекета // Формування тверезого способу життя в сiм’ї та суспiльствi : зб. доп. II наук.-практ. конф. (14 липня 2013 р.). — Біла Церква, 2013. — С. 38–47. — Режим доступу : http://www.arhiv.tvereza.info/science/2013-dopovidi-conf.pdf.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Gogunskij V. D. The automated vocational guidance considering latent characteristics of the entrant by means of the neural network. [online] / V. D. Gogunskij, G. V Naleva, T. I. Nosenko //Trudy Odesskogo politehnicheskogo universiteta. — 2006. — No. Specvypusk. — Рp. 36–39. — Available from : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/natural/Popu/2006/8.pdf. (in Russian)

Otroschenko N. L. Professional orientation of pupils of the compulsory school as a socio-pedagogical problem. [online] / N. L. Otroschenko // Naukovyj portal Donbasu. — 2007. — No 1. — P. 11. — Available from : http://alma-mater.lnpu.edu.ua/elect_v/N1/r2/07onlysp.pdf. (in Ukrainian)

Luchkovska L. V. Role of Junior Academy of Science in the formation of professional and personal qualities in students. / L. V. Luchkovska // Ukrainian scientific and practical conf. „Ukrainian statehood: History and Modernity”. — 2009. — Mariupol. — Рр. 105–106. (in Ukrainian)

Glushak O. M. Networking technologies in the educational process of high school. [online] / O. M. Glushak // Information Technologies and Learning Tools. — 2013. — Vol. 37, No 5. — Рp. 81–88. Available from : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/889. (in Ukrainian)

Bogachkov Y., Tsarenko V. Method of webinar oriented platforms application in high school learning process of computer science. [online] / Y. Bogachkov, V. Tsarenko // Journal of Information Technologies in Education. — 2013. — No 14. — Рp. 42–47. — Available from : http://ite.kspu.edu/webfm_send/430/1. (in Ukrainian)

Tsarenko V. (2011) Webinar as computer-supported collaborative learning of pupils and teachers of secondary schools. [online] / V. Tsarenko // Journal of Information Technologies in Education. — 2011. — No 9. — Рp. 90–94. — Available from : http://ite.kspu.edu/webfm_send/208. (in Ukrainian)

Morze N. V. Methodical features of webinars, as an innovative technology of training. [online] / N. V. Morze, А. V. Ignatenko // Journal of Information Technologies in Education. — 2010. — No 5. — Рp. 31–39. — Available from : http://ite.kspu.edu/en/webfm_send/613. (in Ukrainian)

Konevshchynska О. E. Organization of the electronic learning with webinar technology. [online] / О. E. Konevshchynska // Information Technologies and Learning Tools. — 2011. — No. 5. — P. 20. — Available from : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/574. (in Ukrainian)

Mogilniy S. B. What you need to know participant webinars (web conferencing), conducted using Lync 2010. [online] / S. B. Mogilniy. — Available from : http://otins.com.ua/articles/tabid/211/EntryId/58. (in Russian)

Rybalko T. I. (2013) Methods of Conducting and effectiveness evaluation of the All-Ukrainian literary contest. [online] / T. I.Rybalko, A. A. Pocheketa // Proc. 2-d Conf. “Formation of a sober lifestyle in the family and society”. — Bіla Cerkva. — Рp. 38–47. — Available from : http://www.arhiv.tvereza.info/science/2013-dopovidi-conf.pdf. (in Russian)

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.