CLASSIFICATION CRITERIA OF LEARNER ACTIVITY TYPES WITH COMPUTER TRAINING TOOLS
PDF (Ukrainian)

Keywords

computer training tools
learner activity types
knowledge integrity

How to Cite

[1]
M. P. Shyshkina, “CLASSIFICATION CRITERIA OF LEARNER ACTIVITY TYPES WITH COMPUTER TRAINING TOOLS”, ITLT, vol. 8, no. 4, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v8i4.94.

Abstract

In thе article classification criteria of learner activity types with computer training tools are revealed and criterion of knowledge integration kinds is established. Recommendations as for optimization of choice and use of tools of learner activity computerization are proposed.
PDF (Ukrainian)

References

Андерсен Б.Б. Мультимедиа в образовании / Андерсен Б.Б., Ван дер Бринк К. – М.: Дрофа, 2007. – 224 с.

Атанов Г.А. Деятельностный подход в обучении / Атанов Г.А. – Донецк: ЕАИ-Пресс, 2001.

Бронштейн Е.М. Пакет обучающих программ по школьной стереометрии / Бронштейн Е.М., Гареева Л.Р., Закирова Г.Ф. // Материалы научно-технической конференции «Новые информационные технологии в университетском образовании». – Новосибирск: НГУ, 1996. – С. 149.

Бургин М.С. Деятельностные аспекты научной теории / Бургин М.С., Кузнецов В.И. // Рациональность, рассуждение, коммуникация. – Киев: Наукова думка, 1987. – С. 126-141.

Гончаров В.С. Основы проектирования когнитивного развития школьников: Монография / Гончаров В.С. – Курган: Изд-во Курганского ун-та, 2005 – 195 с.

Гриценко В.И. Дистанционное обучение: теория и практика / Гриценко В.И., Кудрявцева С.П., Колос В.В., Веренич Е.В. – Киев: Наукова думка, 2004. – 375 с.

Жук О.І. Структура і рівні педагогічної діяльності // Управління освітою. – 2007. – № 11(155). – С. 6-10.

Засоби і технології єдиного інформаційного освітнього простору: Зб. наук. праць / За ред. В.Ю. Бикова, Ю.О. Жука / Інститут засобів навчання АПН України. – К.: Атіка, 2004.

Іванов В.Ф. Сучасні комп'ютерні технології і засоби масової комунікації: аспекти застосування / Іванов В.Ф., Мелещенко О.К. - К.: IЗМН, 1996.

Компьютерная технология обучения. Словарь-справочник. / Под ред. В.И. Гриценко, А.М. Довгялло. – Киев: Наукова думка, 1992. – 650 с.

Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики / Жалдак М.І., Лапінський В.В., Шут М.І. – Київ: Дініт, 2004.

Нужнов Е.В. К вопросу о классификации образовательных ресурсов, их электронных составляющих и программных средств компьютерного обучения // Перспективные информационные технологии и интеллектуальные системы. – 2005. – №3(23). – С. 46-51.

Левинская М.А. Автоматизированная система генерации заданий по математике для контроля знаний учащихся // Educational Technology & Society. – 2002. – N. 5(4). – P. 214-221.

Основи нових інформаційних технологій навчання / За ред. Ю.І. Машбиця. – К.: ІЗМН, 1997. – 264 с.

Полат Е.С. Современные педагогические и информационные технологии в системе образования / Полат Е.С., Бухаркина М.Ю. – М.: «Академия», 2007. – 368 с.

Трайнев В.А. Дистанционное обучение и его развитие / Трайнев В.А., Гупкин В.Ф., Трайнев О.В. – М.: «Дашков и К», 2007. – 294 с.

Филатова Н.Н. Проектирование мультимедиа-тренажеров на основе сценарных моделей представления знаний / Филатова Н.Н., Вавилова Н.И. // Educational Technology & Society. – 2000. – Vol. 3(4). - P. 193-202.

Anderson J.R. The geometry tutor / Anderson J.R., Boyle C.F., Yost G. // Proceedings of the International Joint conference on Artificial Intelligence-85. – Los Angeles. – 1985.

Elio R. Modeling Novice-to-Expert Shifts in Problem-Solving Strategy and Knowledge Organization / Elio R., Scharf P.B. // Cognitive Science. - 1990. - Vol. 14. – P. 579-639.

Graesser A.G. Intelligent Tutoring Systems with Conversational Dialogue / Graesser A.G., VanLehn K., Rose C.P., Jordan P.W., Harter D. // AI Magazine. – Winter 2001. – Vol. 22(4). – P. 39-52.

Habegger W.V. Cabri-Geometre vs. The Geometr's Sketchpad: A comparison of two dynamic geometry systems / Habegger W.V., Emert J.W. // Computers & mathematics. – 1993. – Vol. 40. – N8. – P. 988-992.

Heffernan N. T. Expanding the Model-Tracing Architecture: A 3rd Generation Intelligent tutor for Algebra Symbolization / Heffernan N. T., Koedinger K. R., Razzaq L. // The International Journal of Artificial Intelligence in Education. – 2008. – Vol. 18(2). – P. 153-178.

Sutcliffe G. Evaluationg general purpose automated theorem proving systems / Sutcliffe G., Suttner Ch. // Artificial Intelligence. – 2001. – Vol. 131. – P. 39-54.

McArthur D. The Roles of Artificial Intelligence in Education: Current Progress and Future Prospects / McArthur D., Lewis M.W., Bishay M. – RAND, Santa Monica, CA, DRU-472-NSF. – 1993.

Molnar E. Computers in Education: A Brief History / Molnar E., Andrew R. // T.H.E. Journal Feature. – 1997. – Vol. 24, n. 11.

Rappin N. Balancing Usability and Learning in an Interface / Rappin N., Guzdia M., Realff M., Ludovice P. // Chi’97 Electronic Publications: Design Briefings. - 22-27 March. - 1997. VanLehn K., Freedman R., Jordan P. Et al. Fading and Deeping: The Next Steps for Andes and Other Model-Tracing Tutors // Fifth International Conference, ITS. – Berlin: Springer-Verlag. – 2000. – P. 474-483.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.