INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES USE IN THE PROCESS OF SOCIAL SCIENCES TEACHING IN FOREIGN SCHOOL
PDF (Ukrainian)

Keywords

information and communication technologies (ICT)
subjects of social science
general school

How to Cite

[1]
O. O. Hrytsenchuk, “INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES USE IN THE PROCESS OF SOCIAL SCIENCES TEACHING IN FOREIGN SCHOOL”, ITLT, vol. 8, no. 4, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v8i4.95.

Abstract

In the article the problem of information and communication technologies (ICT) introduction into the social science branch is considered, the analysis of experience of the European countries is submitted; examples of ICT application in the subjects of social science cycle of general school are given.
PDF (Ukrainian)

References

Базовий навчальний план загальноосвітніх навчальних закладів. Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 5 серпня 1998 р. №1239 – [Електронний ресурс] — Режим доступу:

http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1239-98-%EF. – Заголовок з екрану.

Громадянська освіта:теорія і методика навчання / [Т. Асламова, Т. Бакка, В. Бортніков та ін.]. – К.: Видавництво ЕТНА-1, 2008. – 104 с.

Державний стандарт базової і повної середньої освіти – [Електронний ресурс] — Режим доступу: http://www.oblosvita.kiev.ua/index.php?mode=n_doc_l&file=km24_04_1. – Заголовок з екрану.

Національна асоціація освіти – NEA (National Education Association) – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nea.org/technology/onlinecourseguide.html. – Заголовок з екрану.

Мережа Європейські студії – [Електронний ресурс]. – Режим доступу -http://www.euro.lecos.org/content/view/11/6/ – Заголовок з екрану .

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 липня 2006 №392-р 2035 Про схвалення Концепції Державної програми розвитку освіти на 2006-2010 роки. – [Електронний ресурс] — Режим доступу: www.mon.gov.ua/laws/KMU_396_r.doc – Заголовок з екрану.

Сайт Британського Університету Волверхемптона. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.wlv.ac.uk/Default.aspx?page=6882. – Заголовок з екрану.

Blurton C. New Directions of ICT-Use in Education /Communication and Information Report1999-2000 – 2000. – р. 46. – [Електронний ресурс] — Режим доступу:

http://www.unesco.org/education/educprog/lwf/dl/edict.pdf – Заголовок з екрану.

Evaluation of Curriculum Online Report of the third survey of schools. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.becta.org.uk/publications – Заголовок з екрану

Keeping Pace with K-12 Online Learning: A Review of State-Level Policy and Practice. – [Електронний ресурс]. — Режим доступу: –http://www.nacol.org/docs/Keeping%20Pace%20with%20K-12%20Online%20Learning%202006.pdf.– Заголовок з екрану.

Korte, Werner B. and Hüsing, Tobias (2007). Benchmarking Access and Use of ICT in European Schools 2006: Results from Head Teacher and A Classroom Teacher Surveys in 27 European Countries. eLearning Papers, vol. 2 no. 1. ISSN 1887-1542.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.