USE OF INTEGRATED SYSTEM OF ANALYSIS OF TESTS’ TASKS IN LCMS MOODLE

Authors

  • Volodymyr P. Serhiienko National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv
  • Liudmyla О. Kukhar National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv
  • Oleksandr V. Halytskyi National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv
  • Pavlo V. Mykytenko National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v41i3.979

Keywords:

test task, characteristics of tests, computer technology, mathematical and statistical methods, LCMS MOODLE 2.5.x

Abstract

This article discusses the possibility of using of integrated system of analysis of tests’ tasks LCMS MOODLE 2.5.х for mathematical and statistical processing of test results. It has been analyzed some parameters (median estimates, standard deviation, asymmetry of value, the value of kurtosis distribution, coefficient of internal consistency, correlation errors, standard error, success, guesstimation, assigned weight, effective weight index of discrimination, discrimination coefficient), which are used to analyze the characteristics of test items and the test as a whole. It is described their criteria and indicators of test quality and test items which are available in the system MOODLE, as well as proved their sufficiency for the effective implementation of test methods and their use in the educational process.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Volodymyr P. Serhiienko, National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv

doctor of pedagogical sciences, professor, head of the Department of computer engineering, Institute of Informatics

Liudmyla О. Kukhar, National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv

senior lecturer of the Department of computer engineering, Institute of Informatics

Oleksandr V. Halytskyi, National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv

head of laboratory of the Department of computer engineering, Institute of Informatics

Pavlo V. Mykytenko, National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv

head of laboratory, Centre for Monitoring of Educational Quality

References

Analysis of test [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://moodle.oa.edu.ua/help.php? module=quiz&file= itemanalysis.html.

ExeTest-SL [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://slmini.narod.ru/descript/exetest/ exetest.html.

LCMS MOODLE [Електронний ресурс]. — Режим доступу : https://moodle.org/.

MyTestX — система программ для создания и проведения компьютерного тестирования, сбора и анализа их результатов [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://mytest.klyaksa.net/.

OpenTEST [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://opentest.com.ua/.

Quіz statіstіc report. MoodleDocs [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://docs.moodle.org.

SunRavTestOfficePro [Електронний ресурс] – режим доступу: http://www.sunrav.ru/testofficepro.html.

TCExam : Computer-Based Assessment Software [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.tcexam.org/.

Аванесов В. С. Композиция тестовых заданий / В. С. Аванесов. — М. : Центр тестирования, 2002. — 240 с.

Гмурман В. Е. Руководство к решению задач по теории вероятностей и математической статистике / В. Е. Гмурман. — М. : Высшая школа, 1998. — 400 с.

Ковальчук Ю. О. Теорія освітніх вимірювань / Ю. О. Ковальчук. — Ніжин : Видавець ПП Лисенко М. М., 2012. — 200 с.

Крокер Л. Введение в классическую и современную теорию тестов / Л. Крокер, Дж. Алгіна. — М. : Логос, 2010. — 668 с.

Кухар Л. О. Конструювання тестів. Курс лекцій. : навч. посіб. / Л. О. Кухар, В. П. Сергієнко. — Луцьк, 2010. — 182 с.

Лісова Т. В. Моделі та методи сучасної теорії тестів: [навчально-методичний посібник] / Т. В. Лісова. — Ніжин : Видавець ПП Лисенко М. М., 2012. — 112 с.

Методичні вказівки до вивчення курсу “Робота викладача в WEB-орієнтованій системі підтримки навчального процесу Moodle” / [Гавриленко В. В., Попенко В. Д., Сокульський О. Є., Шумейко О. А.]. — К. : НТУ, 2012. — 49 с.

Нейман Ю. М. Введение в теорию моделирования и параметризации педагогических тестов / Ю. М. Нейман, В. А. Хлебников. — М. : Прометей, 2000. — 168 с.

Сергієнко В. П. Методичні рекомендації зі створення тестових завдань та тестів у системі управління навчальними матеріалами MOODLE / В. П. Сергієнко, В. М. Франчук. — К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. — 58 с.

Триус Ю. В. Система електронного навчання ВНЗ на базі MOODLE : методичний посібник / Ю. В. Триус, І. В. Герасименко, В. М. Франчук / за ред. Ю. В. Триуса. — Черкаси, 2012. –— 220 с.

Учет результатов тестирования "RegTest-SL" [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://slmini.narod.ru/regtest/regtest.html.

Экономика. Толковый словарь. — М. : "ИНФРА-М", Издательство "Весь Мир". Дж. Блэк. Общая редакция : д. э. н. Осадчая И. М, 2000.

Ярощук Л. Г. Основи педагогічних вимірювань та моніторингу якості освіти : навч. посіб. / Л. Г. Ярощук. — К. : Видавничий Дім «Слово», 2010. — 304 с.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Analysis of test [online]. — Available from : http://moodle.oa.edu.ua/help.php? module=quiz&file= itemanalysis.html (in English).

ExeTest-SL [online]. — Available from : http://slmini.narod.ru/descript/exetest/ exetest.html (in Russian).

LCMS MOODLE [online]. — Available from : https://moodle.org/ (in English).

MyTestX — system of programs for creating and Conduct of computer test, collection and analysis of results [online]. –— Available from : http://mytest.klyaksa.net/ (in Ukrainian).

OpenTEST [online]. — Available from : http://opentest.com.ua/ (in Ukrainian).

Quiz statistic report. MoodleDocs [online]. — Available from : http://docs.moodle.org (in English).

SunRavTestOfficePro [online]. — Available from : http://www.sunrav.ru/testofficepro.html (in Russian).

TCExam : Computer-Based Assessment Software [online]. — Available from : http://www.tcexam.org/ (in Ukrainian).

Avanesov V. S. Composition of test items / V. S. Avanesov. — M. : testing center, 2002. — 240 s. (in Russian).

Gmurman V. E. Guide to solving problems in the theory of probability and mathematical statistics / V. E. Gmurman. — M. : Higher School, 1998. — 400 s. (in Russian).

Koval'chuk Ju. O. The theory of educational measurement / Ju. O. Koval'chuk. — Nіzhin : Publisher P. P. Lisenko M. M., 2012. — 200 s. (in Russian).

Krokera L. Introduction to classical and modern test theory/ L. Krokera, Dzh. Algіna. — M. : Logos, 2010. — 668 s. (in Russian).

Kukhar L. O. Designing tests / Lectures. Teach. guidances / L. O. Kukhar, V. P. Serhiienko. — Lutsk, 2010. — 182 s. (in Ukrainian).

Lisova. T. V. Models and methods of the modern theory test : [Textbook] / T. V. Lisova. — Nizhyn : Publisher PP Lysenko M. M., 2012. — 112 s. (in Ukrainian).

Methodological guidelines for the study course "The work of the teacher in the WEB-based system for the support of the educational process Moodle / [Havrylenko V. V., Popenko V. D., Sokulskyi O.Y e., Shumeiko O. A.]. — K. : NTU, 2012. — 49 s. (in Ukrainian).

Nejman Ju. M. Introduction to the theory of modeling and pedagogical parametryzatsyy test/ Ju. M. Nejman, V. A. Hlebnikov. — M. : Prometej, 2000. — 168 s. (in Russian).

Serhiienko V. P. Guidelines for the creation of tests and tests in the management of educational materials MOODLE / V. P. Serhiienko, V. M. Franchuk. — K. : NPU imeni M. P. Drahomanova, 2012. — 58 s. (in Ukrainian).

Tryus Yu. V. University e-learning system based on MOODLE : Toolkit/ Yu. V. Tryus, I. V. Herasymenko, V. M. Franchuk // Za red. Yu. V. Tryusa. — Cherkasy, 2012. — 220 s. (in Ukrainian).

Accounting for test results "RegTest-SL" [online]. — Available from : http://slmini.narod.ru/regtest/regtest.html (in Russian).

Economy. Dictionary. — M. : "INFRA-M" Publishing "All the World." J. Black. Edited by: DSc Osadchaya IM 2000. (in Russian).

Yaroshchuk L. H. Fundamentals of educational measurement and monitoring of education quality studies. guidances. / L. H. Yaroshchuk. — K. : Vydavnychyi Dim «Slovo», 2010. — 304 s. (in Ukrainian).

Published

2014-05-13

How to Cite

[1]
V. P. Serhiienko, Kukhar L. О., O. V. Halytskyi, and P. V. Mykytenko, “USE OF INTEGRATED SYSTEM OF ANALYSIS OF TESTS’ TASKS IN LCMS MOODLE”, ITLT, vol. 41, no. 3, pp. 196–208, May 2014.

Issue

Section

Learning tools in modern pedagogical systems