PROFESSIONAL PREPARATION OF INTERACTIVE MINI-LESSONS USING MULTIMEDIA PRESENTATIONS FOR TEACHERS - PARTICIPANTS OF PEDAGOGICAL MASTERY WORKSHOP BASED ON PRACTICAL SKILLS AND VALUE EXPERIENCE
PDF (Ukrainian)

Keywords

pedagogical skills
multimedia presentation
value experience

How to Cite

[1]
A. V. Semenova, “PROFESSIONAL PREPARATION OF INTERACTIVE MINI-LESSONS USING MULTIMEDIA PRESENTATIONS FOR TEACHERS - PARTICIPANTS OF PEDAGOGICAL MASTERY WORKSHOP BASED ON PRACTICAL SKILLS AND VALUE EXPERIENCE”, ITLT, vol. 46, no. 2, pp. 139–152, Apr. 2015, doi: 10.33407/itlt.v46i2.1209.

Abstract

The article deals with the preparation of interactive mini-lessons using multimedia presentations for teachers – participants of the seminar based on practical skills and value experience, which is considered in the unity of intellectual and emotional-volitional personality characteristics. The article covers the theoretical, methodological and practical approaches to creating presentations using MS PowerPoint in preparing and conducting interactive lessons by teachers based on andragogy approach. The proposed approach takes into account the personal aspects of teachers - participants of the seminar, as well as presents an appropriate planning cycle. That helps turn into reality the idea of vocational training throughout life "teacher to teacher".
PDF (Ukrainian)

References

Бовтенко М. А. Электронные презентации для сопровождения публичных выступлений [Электронный ресурс] / М. А. Бовтенко // Информационные технологии в образовании. — № 1 (10). — Новосибирск, 2006. — Режим доступа : http://bit.edu.nstu.ru/archive/issue-1-2006/elektronnye_prezentatsii_dlya_soprovozhden_130/.

Брыкова О. В. Рекомендации по оформлению и представлению презентации / О. В. Брыкова, З. Ю. Смирнова, Ю. В. Ээльмаа. — СПб. : ГОУ "РЦОКИТ", 2008. — 37 с.

Ващенко А. М. Роль мультимедійних презентацій при викладанні предметів гуманітарного циклу та рекомендації щодо їх розробки і застосування [Електронний ресурс] / Андрій Миколайович Ващенко // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. — 2011. — Режим доступу до ресурсу : http://www.nbuv.gov. ua/e-journals/Vnadps /2011_1/11vamriz.pdf.

Данченко В. Психологический механизм духовного развития и проблемы духовной практики [Электронный ресурс] / Владимир Данченко // Библиотека Фонда содействия развитию психической культуры (Киев). — Режим доступа : http://psylib.org.ua/books/danch02/index.htm.

Дзвінчук Д. І. Психолого-методичні засади розробки програм підвищення кваліфікації державних службовців (освітня сфера) : дис. … канд. наук з держ. упр. : 25.00.05 / Дзвінчук Дмитро Іванович. — К., 1999. — 245 с.

Кушнир М. Э. Рекомендации по подготовке презентаций [Электронный ресурс] / М. Э. Кушнир. — 2006. — Режим доступа : http://ms45.edu.ru/ms45/cont_05/html/2006_07/IT/recomend/present.htm.

Некрасов В. С. Образование взрослых в философско-социальном измерении : парадигмы и жизненный смысл : дис. ... канд. филос. наук : 19.00.11 / Некрасов Вадим Станиславович. — Екатеринбург, 2003. — 185 с.

Педагогічна майстерність : підручник / за ред. І. А. Зязюна. — 3-є вид., допов. і переробл. — К. : Богданова А.М., 2008. — 385 с.

Сисоєва С. Напрями реалізації стандартів професійних кваліфікацій : досвід Республіки Польщі / Світлана Сисоєва // Шлях освіти. — 2008. — № 1 (47). — С. 19–22.

Словник-довідник з професійної педагогіки / за ред. А. В. Семенової. — Одеса : Пальміра, 2006. — 364 с.

Судзуки Д. Т. Введение в дзэн-буддизм [Електронний ресурс] / Дайсэцу Тэйтаро Судзуки. — 1932. — Режим доступу до ресурсу : http://royallib.com/read/sudzuki_daysetsu/vvedenie_v_dzen_buddizm.html#0.

Щеглов Ю. Создание презентации в Power Point : учеб. пособ. для начинающих [Электронный ресурс] / Ю. Щеглов. — Новосибирск : ГРИОЭО – НГУ, 2002. — Режим доступа : http://www.nsu.ru/education/powerpoint.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Bovtenko, M. A. Electronic presentations to accompany public speaking [online] / M. A. Bovtenko // Informacionnye tehnologii v obrazovanii. — # 1 (10). — Novosibirsk, 2006. — Available from : http://bit.edu.nstu.ru/archive/issue-1-2006/elektronnye_prezentatsii_dlya_soprovozhden_130/ (in Russian).

Brykova, O. V. Recommendations on the design and presentation of the presentation / O. V. Brykova, Z. Ju. Smirnova, Ju. V. Jejel'maa. — SPb. : GOU "RCOKIT", 2008. — 37 s. (in Russian).

Vashchenko, A. M. The role of multimedia presentations in teaching the humanities and recommendations for the development and application [online] / Andrii Mykolaiovych Vashchenko // Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. — 2011. — Available from : http://www.nbuv.gov. ua/e-journals/Vnadps /2011_1/11vamriz.pdf (in Ukrainian). (in Ukrainian).

Danchenko, V. Psychological mechanism of spiritual development and problems of spiritual practice [online] / Vladimir Danchenko // Biblioteka Fonda sodejstvija razvitiju psihicheskoj kul'tury (Kiev). — Available from: http://psylib.org.ua/books/danch02/index.htm (in Russian).

Dzvinchuk, D. I. Psychological and methodological principles of developing training programs for civil servants (educational field) : dys. … kandydata nauk z derzh. upr. : 25.00.05 / Dzvinchuk Dmytro Ivanovych. — K., 1999. — 245 s. (in Ukrainian).

Kushnir, M. Je. Recommendations for preparing presentations [online] / M. Je. Kushnir. — 2006. — Available from : http://ms45.edu.ru/ms45/cont_05/html/2006_07/IT/recomend/present.htm (in Russian).

Nekrasov. V. S. Adult Education in the philosophical and social dimension: paradigms and vital sense : dis. ... kandidata filos. nauk : 19.00.11 / Nekrasov Vadim Stanislavovich. — Ekaterinburg, 2003. — 185 s. (in Russian).

Pedagogіcal skills: a textbook / Za red. I. A. Ziaziuna. — 3-ye vyd., dopov. i pererobl. — K. : Bohdanova A. M., 2008. — 385 s. (in Ukrainian).

Sysoieva, S. Directions implementation of standards of professional qualifications: experience of Poland / Svitlana Sysoieva // Shliakh osvity. — 2008. — # 1 (47). — S. 19 – 22. (in Ukrainian).

Glossary Directory of Professional Education / za red. A. V. Semenovoi. — Odesa : Palmira, 2006. — 364 s. (in Ukrainian).

Sudzuki, D. T. Introduction to Zen Buddhism [online] / Dajsjecu Tjejtaro Sudzuki. — 1932. — Available from : http://royallib.com/read/sudzuki_daysetsu/vvedenie_v_dzen_buddizm.html#0 (in Russian).

Shheglov, Ju. Creating a presentation in Power Point: Proc. benefits. for beginners [online] / Ju. Shheglov. — Novosibirsk : GRIOJeO – NGU, 2002. — Available from : http://www.nsu.ru/education/powerpoint (in Russian).

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.