INTERNAL OPTIMIZATION OF TEACHERS’ BLOGS CREATED ON BLOGSPOT.COM
PDF (Ukrainian)

Keywords

optimization
teacher’s blog
popularization of blog
blog’s internal optimization

How to Cite

[1]
H. V. Skrypka, “INTERNAL OPTIMIZATION OF TEACHERS’ BLOGS CREATED ON BLOGSPOT.COM”, ITLT, vol. 48, no. 4, pp. 176–184, Sep. 2015, doi: 10.33407/itlt.v48i4.1256.

Abstract

The article presents the guidelines for subject teachers on internal optimization of blogs, created by the resource blogspot.com: URL- blog page addresses optimization; correct formulation of posts headers or pages; removal of repetitive content; adding metatags; use header tags directly into blog posts. Practical use of these internal optimization techniques has shown that the teacher’s blog takes the first place at search engines, and thus acquires its popularity, makes it possible to increase number of blog’s visitors. This issue is gaining popularity and becomes significant because more and more teachers create their own blogs and use them to communicate with other participants of the educational process.
PDF (Ukrainian)

References

Балик Н. Р., Лялик О. О. Активне навчання з використанням технологій Веб 2.0: Навч. пос. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2009. – 88 с.

Вінницька Н. М., Стельмащук С. А. Можливості використання освітніх блогів. Технологія веб 2.0. // Інформатика в школі : Видавнича група «Основа». – 2012. – № 7 (43). – 80 с.

Дементієвська Н. П. Соціальні сервіси Веб 2.0 як засіб інтерактивного навчання. [Електронний ресурс] / Н. П. Дементієвська. – Режим доступу : http://lib.iitta.gov.ua/652/1/%D0%A1%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96_%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B2%D1%96%D1%81%D0%B8_%D0%92%D0%B5%D0%B1_2.0_1_%5BCompatibility_Mode%5D.pdf.

Забарна А. П. Використання мережевих щоденників (блогів) у навчально- виховному процесі школи // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2008. – №5 (17). – С. 45–49.

Лабудько С. П. Блог як сучасний засіб взаємодії вчителів [Електронний ресурс] / С. П. Забудько. – Режим доступу : http://conf.vntu.edu.ua/eiron/2013/pdf/18.pdf.

Скрипка Г. В. Тренінги за програмою Intel «Інноваційна модель Е-навчання «1 учень – 1 комп’ютер» як чинник розвитку ІК-компетентності педагогів / Г. В. Скрипка // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2013. – №5 (46). – С. 43–47.

Сокол І. М. Технологія ВЕБ 2.0. Сайти, блоги, фотосервіси, карти знань / Сокол І. М. – К. : Шкільний світ, 2011. – 128 с.

Сороко Н. В. Використання Веб-технологій у професійній діяльності вчителів філологічної спеціальності [Електронний ресурс] / Н. В. Сороко. – Режим доступу : http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/komp_2014_1_9.pdf.

О Blogger и поисковой оптимизации [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://support.google.com/blogger/answer/2472665?hl=ru.

Оптимізація для пошукових систем [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%BF%D1%82%D0%B8%D0%BC%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F_%D0%B4%D0%BB%D1%8F_%D0%BF%D0%BE%D1%88%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85_%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC.

Осадчий В. В. Передумови та технології створення освітніх Інтернет-ресурсів / Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – 2009.– № 22–23.– С. 162–170.

Палкова А. В. Применение сервисов Веб 2.0 в преподавании иностранных языков / А. В. Палкова // Преподавание иностранных языков в мультимедийном пространстве. – Тверь : Тверской гос. ун-т, 2012. – С. 69–85.

Яценко Ю. С. Блоги в учебном процессе [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://internetineflt.narod.ru/MK_1_2.html.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Balyk N. R., Lialyk O. O. Active learning with Web 2.0 technologies: Navch. pos. – Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan, 2009. – 88 p. (in Ukrainian).

Vinnytska N. M., Stelmashchuk S. A. Possibilities of educational blogs. Web 2.0 technology. Informatyka v shkoli : Vydavnycha hrupa «Osnova». – 2012. – # 7 (43). – 80 p. (in Ukrainian).

Dementiievska N. P. Social Services Web 2.0 as an interactive learning tool. [online] / N. P. Dementiievska – Available from : http://lib.iitta.gov.ua/652/1/%D0%A1%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96_%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B2%D1%96%D1%81%D0%B8_%D0%92%D0%B5%D0%B1_2.0_1_%5BCompatibility_Mode%5D.pdf (in Ukrainian).

Zabarna A. P. Using Network diaries (blogs) in the educational process of the school // Informatics and Information Technology in schools. – 2008. – #5 (17). – p.45-49. (in Ukrainian)

Labudko S.P. Blog as a modern means of interaction teachers [online] / S. P. Labudko. – Available from : http://conf.vntu.edu.ua/eiron/2013/pdf/18.pdf (in Ukrainian).

Skrypka Gh. V. Training program Intel «Innovative E-learning model "1 to 1" as a factor in the development of ICT-competence of teachers / Gh. V. Skrypka // Informatics and Information Technology in schools. – 2013. – #5 (46). – Р. 43–47 (in Ukrainian).

Sokol I. M. Tekhnologhija VEB 2.0. Web 2.0 technology. Websites, blogs, Services photo, mind maps / Sokol I. M. – K. : Shkiljnyj svit, 2011. – 128 p. (in Ukrainian).

Soroko N. V. Using Web technologies in professional work of teachers of philology [online] / N. V. Soroko. – Available from : http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/komp_2014_1_9.pdf (in Ukrainian).

About Blogger and Search Engine Optimization [online]. – Available from : https://support.google.com/blogger/answer/2472665?hl=ru (in Russian).

Search engine optimization [online]. – Available from : http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%BF%D1%82%D0%B8%D0%BC%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F_%D0%B4%D0%BB%D1%8F_%D0%BF%D0%BE%D1%88%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85_%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC (in Ukrainian).

Osadchyi V. V. Prerequisites and technology of educational Internet resources / Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity. – 2009. – # 22–23. – Р. 162–170 (in Russian).

Palkova A. V. Use of Web 2.0 services in the teaching of foreign languages / A. V. Palkova // Prepodavanie inostrannyh jazykov v mul'timedijnom prostranstve. – Tver' : Tverskoj gos. un-t, 2012. – Р. 69–85 (in Russian).

Jacenko Ju. S. Blogs in the educational process [online]. – Available from : http://internetineflt.narod.ru/MK_1_2.html (in Russian).

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.