ELECTRONIC SOCIAL NETWORKS USE IN FORMING MANAGERIAL CULTURE OF FUTURE ECONOMISTS
PDF (Ukrainian)

Keywords

future economists
managerial culture
internet-club of managerial mastery
social network «VKontakte»

How to Cite

[1]
O. M. Khomik, “ELECTRONIC SOCIAL NETWORKS USE IN FORMING MANAGERIAL CULTURE OF FUTURE ECONOMISTS”, ITLT, vol. 51, no. 1, pp. 95–102, Feb. 2016, doi: 10.33407/itlt.v51i1.1309.

Abstract

The article reveals the system of views concerning the problem of training of future economists in the context of managerial activity in the higher educational establishments. The effectiveness of information technologies use, including electronic social networks, in future economists’ educational process has been analyzed. The proportion of teaching staff which use information technologies to form a managerial culture of future economists was found out. The results of students’ questionnaire concerning the social network «VKontakte» are represented. The expedience for creating an internet-club of managerial mastery to form the managerial culture of future economists has been substantiated.
PDF (Ukrainian)

References

Архипова Т. Л. Социальные сети как средство организации учебного процесса / Архипова Т. Л., Осипова Н. В., Львов М. С. // Інформаційні технології в освіті : зб. наук. пр. – Випуск 22. – Херсон : ХДУ, 2015. – С. 7–18.

Власов В. В. Формирование профессиональной компетентности бакалавров-экономистов в гуманитарном вузе средствами инновационных информационных технологий : автореф. дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.08 «Теория и методика профессионального обучения» / В. В. Власов. – М., 2012. – 24 с.

Демченко О. Реалізація основних підходів, методів та форм організації самостійної роботи у сучасній педагогічній практиці / О. Демченко // Рідна школа. – 2006. – № 7. – C. 19–21.

Допіра І. А. Підвищення ефективності комунікативної взаємодії викладача та студентів під час використання мультимедійних технологій / І. А. Допіра // Якість освіти: фактори формування і технології підтримки. –О. : ОНЕУ, 2013. – 144 с.

Кашапов М. М. Стадии творческого мышления профессионала / М. М. Кашапов. – Ярославль, 2009.

Пінчук О. П. Історико-аналітичний огляд розвитку соціальних мережних технологій і перспектив їх використання у навчанні / О. П. Пінчук // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2015. – № 4 (48). – С. 14–34.

Редько С. Розвиток особистості студента – майбутнього економіста в процесі професійної підготовки [Електронний ресурс] / С. Редько. – Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/npo/2005_2/Redko.pdf. (дата перегляду: 26.10.2015).

Тверезовська Н. Т. Роль і місце соціальних мереж у формуванні освітньо-інформаційного середовища аграрних університетів / Н. Т. Тверезовська, С. М. Мигович // Науковий вісник національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія : Педагогіка, психологія. Філософія. – 2012. – Вип. 175 (3). – С. 291–298.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Arhipova T. L. Social networking as a means of organizing the educational process / Arhipova T. L., Osipova N. V., L'vov M. S. // Information Technology in Education: Coll. Science. pr. – Issue 22. – Kherson: KSU, 2015. – P. 7–18. (in Russian).

Vlasov V. V. Forming professional competence of Bachelors’ degree economists in humanitarian higher educational establishments by means of new informational technologies: avtoref. dys. … kand. ped. nauk : [spec.] 13.00.08 «Teoryja y metodyka professyonaljnogho obuchenyja» / V. V. Vlasov. – M., 2012. – 24 s. (in Russian).

Demchenko O. Realization of the main approaches, methods and forms of independent learning organization in modern pedagogical practice / O. Demchenko // Ridna shkola. – 2006. – Vol. 7. – P. 19–21. (in Ukrainian).

Dopira I. A. Increasing of the efficiency of communicative interaction between lecturer and a student while using multimedia technologies / I. A. Dopira // Jakistj osvity: faktory formuvannja i tekhnologhiji pidtrymky. – O. : ONEU, 2013. – 144 s. (in Ukrainian).

Kashapov M. M. Stages of the professional’s creative thinking / M. M. Kashapov. – Jaroslavlj, 2009. (in Russian).

Pinchuk O. P. Historical and analytical review of social networking technologies and prospects of their use in training / O. P. Pinchuk // Information Technologies and Learning Tools. – 2015. – Vol. 4 (48). – P. 14–34 (in Ukrainian).

Redjko S. Development of personality of future economists student in the process of professional training [online] / S. Redjko. – Available from: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/npo/2005_2/Redko.pdf. (data pereghljadu: 26.10.2015). (in Ukrainian).

Tverezovska N. Т. Role of social media in shaping the educational information environment of agricultural universities / N. T. Tverezovska, S. M. Myhovych// Scientific Bulletin of National Agricultural University of Ukraine. Series: pedagogy, psychology, philosophy . – 2012. – Vol. 175 (3). – P. 291–298 (in Ukrainian).

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.