THE MODEL OF THE «HISTORY OF PEDAGOGICS» COURSE LEARNING PROCESS WITH USING THE MULTIMEDIA ENCYCLOPAEDIA
PDF (Ukrainian)

Keywords

information communication technologies
professional preparation of teachers
primary education
preschool education
information communication pedagogical environment

How to Cite

[1]
L. Y. Petukhova, “THE MODEL OF THE «HISTORY OF PEDAGOGICS» COURSE LEARNING PROCESS WITH USING THE MULTIMEDIA ENCYCLOPAEDIA”, ITLT, vol. 3, no. 2, Sep. 2010, doi: 10.33407/itlt.v3i2.264.

Abstract

The article is devoted to researching the question of the effective use of information communication technologies in the process of professional preparation of future teachers of primary and preschool education. The outgoing positions of effective organization of educational process and elements of model of construction the «History of pedagogics» course on the basis of using the information communication pedagogical environment are presented.
PDF (Ukrainian)

References

Архипова О.А. Опыт обучения преподавателей-гуманитариев созданию мультимедийных электронных изданий и использования их в учебном процессе. http://www.ito.su/2003/I/3/I-3-2142.html .

Андрієвський Б.М., Петухова Л.Є. Професійно-наукова підготовка майбутнього вчителя початкових класів. Монографія. – Херсон: Айлант, 2006. – 176 с.

Воробйова С. Структура, критерії, рівні готовності студентів до творчого рішення дидактичних задач // Рідна школа. – 2002. – № 4. – С. 42–45.

Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології: Навчальний посібник. – К.: Академвидав, 2004. – 351 с.

Пєтухова Л.Є. Новітні підходи до формування професійних компетенцій майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти // Початкова школа. – 2007.– №3. – С. 1–3.

Сбруєва А.А. Тенденції реформування середньої освіти розвинених англомовних країн в контексті глобалізації (90-ті рр. ХХ – початок ХХІ ст.): Монографія. – Суми: ВАТ «Сумська обласна друкарня», Видавництво «Козацький вал», 2004. – 500 с.

Співаковський О.В. Теорія і практика використання інформаційних технологій у процесі підготовки студентів математичних спеціальностей. – Херсон: Айлант, 2003. – 229 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.