ROLE OF INTELLECTUAL COMPONENTS FOR FORMATION OF EDUCATIONAL RESEARCH SKILLS ON THE PHYSICS AT HIGH SCHOOL PUPILS
PDF (Ukrainian)

Keywords

skills
classification of skills
educational research
research activity
intelligence

How to Cite

[1]
O. M. Sokolyuk, “ROLE OF INTELLECTUAL COMPONENTS FOR FORMATION OF EDUCATIONAL RESEARCH SKILLS ON THE PHYSICS AT HIGH SCHOOL PUPILS”, ITLT, vol. 2, no. 1, Sep. 2010, doi: 10.33407/itlt.v2i1.283.

Abstract

In the article problems of formation of research skills of high school pupils and the necessity of the account the intellectual components in the process of the system of educational research skills formation at studying physics are considered.
PDF (Ukrainian)

References

Бабанский Ю.К. Избранные педагогические труды /Ю.К.Бабанский. – М.: Педагогика, 1989. – 558 с.

Бугрій О. Формування узагальнених пізнавальних умінь //Рідна школа. – 2004. – №3. – С. 32-34.

Герасимова С.И. Формирование исследовательских умений учащихся 8-9-х классов при изучении природных объектов. Автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01: Москва, 2006. – 22 c.

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. – К.: Либідь, 1997. – 376 с.

Державний стандарт базової і повної середньої освіти http://www.mon.gov.ua/education/average/drzh_stand.doc

Жук Ю.О. Використання засобів нових інформаційних технологій у навчальній дослідницькій діяльності / Фізика та астрономія в школі. – 1997. – № 3.– С. 4–7.

Жук Ю.О. Організація навчальної дослідницької діяльності у процесі викладання фізики в середній школі з використанням комп’ютерно орієнтованих систем навчання / Наукові записки. Збірник наукових статей Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. – Київ, 2001. – С.118–125.

Кузовльов В.П. Преподавание в вузе: искусство и наука // Педагогика. – 1996. – №2. – С. 7–11.

Лаврентьєва О.О. До класифікації умінь // Педагогіка вищої та середньої школи: Зб.наук.праць. Вип.4. – Кривий Ріг: КДПУ, 2002. – С. 364-370.

Лазаревський С.В. Методика формування у школярів загально-навчальних умінь // Педагогіка: Респ. наук.-метод. зб. – К.: Рад. школа, 1987. – Вип.26. – С.12–21

Лернер И.Я. Развивающее обучение с дидактических позиций // Педагогика. – 1996. – №2. – С.7–11.

Лошкарева Н.А. Проблема формирования системы учебных умений и навыков учащихся // Сов. педагогика. – 1980. – №3. – С.60–67.

Паламарчук В.Ф. Навчання учнів діалогового спілкування // Україна – Країни Сходу: Від діалогу педагогічних систем до діалогу культур та цивілізацій. – К.: Фенікс, 2002. Вип.4. – С.99–101.

Ржецькмй М.М. Структура навчальних умінь учнів //Педагогіка: Респ. наук.-метод. зб. – К.: Рад школа, 1982. – Вип. 21. – С. 43–51

Российская педагогическая энциклопедия: в 2 т. /Гл. ред. В.В. Давыдов. – М.: Большая рос. энцикл., 1993 – 1999.

Сичова В. Формування загальнонавчальних і специфічних умінь та навичок учнів // Рідна школа. – 2003. – №11. – С. 15–17

Унт И.Э. Индивидуализация и дифференциация обучения. М.: Педагогика, 1990. – 192 с.

Усова А.В. Формирование у учащихся учебных умений /А.В.Усова, А.А.Бобров. – М.: Знание, 1987. – 80 с.

Фридман Л.М. Формирование умений и навыков // Психопедагогика общего образования. – М., 1997. – С.170–188

Хамблин Д. Формирование учебных навыков: Пер. с англ. – М.: Педагогика, 1986. –160 с.

Цейтлин В.С. Предупреждение неуспеваемости учащихся. – М.: Знание, 1989. – 80 с.

Шабашов Л.Д. Развитие исследовательских умений учащихся средней школы: Автореф. дис. на соиск. учен. степ. канд. пед. наук : 13.00.02 / Рос. гос. пед. ун-т им. А.И. Герцена. – СПб., 1997. - 16 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.