DEVELOPMENT OF THE CONCEPT OF INFORMATION AND EDUCATIONAL ENVIRONMENT OF UPPER-FORM PUPILS IN ASPECTS OF ELECTRONIC SOCIAL NETWORKS USE
PDF (Ukrainian)

Keywords

information and educational environment
electronic social networks
cloud technologies
Webservices

How to Cite

[1]
O. E. Konevshchynska, “DEVELOPMENT OF THE CONCEPT OF INFORMATION AND EDUCATIONAL ENVIRONMENT OF UPPER-FORM PUPILS IN ASPECTS OF ELECTRONIC SOCIAL NETWORKS USE”, ITLT, vol. 45, no. 1, pp. 12–20, Feb. 2015, doi: 10.33407/itlt.v45i1.1196.

Abstract

The paper analyzes the status and prospects of modern electronic social networks using in the development of information and educational environment for upper-form pupils learning. The directions of further involvement of upper-form pupils into the information and communication space in order to increase the effectiveness of the learning process are determined. The essence of the concept of information and educational learning environment in terms of upper-form pupils using electronic social networks is articulated. There are stated the priorities of the state educational policy of general secondary education such as: to identify, develop and support the functioning of the unified educational environment; organization of wide access of students, teachers and administrators to domestic and global information resources; improving the learning process information provision through the use of informative content, tools and technologies of electronic social networks in educational activities.
PDF (Ukrainian)

References

Биков В. Ю. Методологічні та методичні основи створення і використовування електронних засобів навчального призначення / В. Ю.Биков, В. В. Лапінський // Комп’ютер у школі та сім’. — № 2(98). — 2012. — С. 3–6.

Биков В. Ю. Хмарні технології, ІКТ-аутсорсинг і нові функції ІКТ підрозділів освітніх і наукових установ / В. Ю. Биков // Інформаційні технології в освіті. — №10. — 2011. — Рp. 8–23.

Коневщинська О. Е. Електронні освітні ресурси у межах інформаційного забезпечення ресурсного центру дистанційного навчання / О. Е. Коневщинська // Інформаційні технології і засоби навчання. Електронне наукове фахове видання Online: 2076-8184 — 2014. — № 5 (43). — С. 164–173. — Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1140.

Коневщинська О. Е. Сучасні засоби Інтернет доступу та освітні платформи в е-навчанні / О. Е. Коневщинська// [Електронний ресурс] // Інформаційні технології і засоби навчання. Електронне наукове фахове видання ISSN Online: 2076-8184. — 2014. — Том 44. — № 6 С. 33—41. — Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1159#.

Коневщинська О. Е. Кадрове забезпечення ресурсного центру дистанційної освіти / О. Е. Коневщинська// [Електронний ресурс] // Інформаційні технології і засоби навчання. Електронне наукове фахове видання ISSN Online: 2076-8184. — 2013. — Том 38. — № 6. — С. 182–195. — Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/957#.

Мигович С. М. Роль і місце соціальних мереж у формуванні освітньо-інформаційного середовища аграрних університетів / С. М. Мигович, Н. Т. Тверезовська. — Режим доступу : http://mnau.edu.ua/files/02_02_01_10/mygovich/2012-mygovich-rmsm.pdf. — Заголовок з екрану.

Палій С. В. Соціальні мережі як засіб комунікації електронного навчання / С. В. Палій // Управління розвитком складних систем. — №13. — 2013. — С. 152–156.

ТОП-20 Україна. Рейтинг соціальних мереж [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://news-day.com.ua/internet/1035. — Заголовок з екрану.

Шишкіна М. П. Хмаро орієнтоване середовище навчального закладу: сучасний стан і перспективи розвитку досліджень / М. П. Шишкіна, М. В. Попель // Інформаційні технології і засоби навчання [Електронний ресурс]. — 5(37). — 2013. — Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/903/676. — Заголовок з екрану.

Що таке соціальні мережі? [Електронний ресурс] / Пішковцій С. // Інформаційно-просвітницький портал. — Режим доступу : http://blogoreader.org.ua/2008/04/09/about-social-networks/. — Заголовок з екрану.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Bykov V. Methodological and methodological basis for the creation and use of educational electronic / V. Yu. Bykov, V. V. Lapinsky // Computer in school and family. — number 2 (98). — 2012. — Рp. 3–6 ( in Ukrainian).

Bykov V. Cloud technology, ICT outsourcing and new features ICT departments of educational and research institutions / V. Yu. Bykov // Information Technologies in Education. — №10. — 2011. — Рp. 8–23 ( in Ukrainian).

Konevshchynska O.E. Electronic educational resources within an information resource center providing distance learning / O. E Konevshchynska // Information technology and learning tools.Electronic scientific specialized edition ISSN Online: 2076-8184 — 2014. — № 5 (43). — Рp. 164–173. — Access : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1140 ( in Ukrainian).

Konevshchynska O. E. Staff of the Center for Distance Learning [online] / O. E Konevshchynska // Information technologies and learning tools.Electronic scientific specialized edition ISSN Online: 2076-8184 — 2013. — № 6 (38). — C. 182–195. — Available from : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/957#.U6bQSZR_vVI (in Ukrainian).

Konevshchynska O. E. Modern Internet access and educational platform for e-learning [online] / O. E. Konevshchynska // Information technology and learning tools. Electronic scientific specialized edition ISSN Online: 2076-8184. — 2014. — Vol. 44. — № 6. — S. 33–41. — Available from : http: //journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/ 1159 # .VNZqTeasVmM (in Ukrainian).

Myhovych S. M.The role and place of social networks in shaping educational information environment agricultural universities [online] / S. M. Myhovych, N. T. Tverezovska. — Available from : http://mnau.edu.ua/files/02_02_01_10/mygovich/2012-mygovich-rmsm.pdf. — Title from the screen ( in Ukrainian).

Pale S. V. Social media as a means of communication eLearning / S. V. Pale // Management of Complex Systems. — №13. — 2013. — Рp. 152–156 (in Ukrainian).

Top 20 Ukraine. Rating social networks [online]. — Available from : http://news-day.com.ua/internet/1035. — Title from the screen ( in Ukrainian).

Shishkina M. P. Clouds oriented environment of the institution: current state and prospects of research [online] / M. P. Shyshkina, M. V. Popel // Agriculture and forestry education [electronic resource]. — 5 (37). — 2013. — Available from : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/903/676 (in Ukrainian).

What is Social Networking? [online] / Pishkovtsiy S. // Information-educational portal. — Available from : http://blogoreader.org.ua/2008/04/09/about-social-networks/. — Title from the screen (in Ukrainian).

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.