SOME ASPECTS OF FUTURE TEACHERS TRAINING TO ICT USING IN EDUCATIONAL ACTIVITY
PDF (Ukrainian)

Keywords

multimedia
interactivity
computer
training
computer support of training

How to Cite

[1]
O. M. Naumenko, “SOME ASPECTS OF FUTURE TEACHERS TRAINING TO ICT USING IN EDUCATIONAL ACTIVITY”, ITLT, vol. 4, no. 3, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v4i3.163.

Abstract

It is given an example of constructions the training course for students of pedagogical college. It is expected, that mastering of offered course independently will allow the future teacher of the foreign language to develop and use ICT resources in learning process. It is provided also, that the skills obtained by them hereinafter will be developed and be improved, and application of multimedia technologies will not be incidental.
PDF (Ukrainian)

References

Аносов І.П. Людина в Інтернет-технологічному освітньому процесі: до постановки проблеми // Педагогіка і психологія формувань творчої особистості: проблеми і пошуки. Збірник наукових праць. – Київ-Запоріжжя, 2002. – Вип.24. – С. 33-139.

Баханов К. Що таке технологія навчання? // Шлях освіти. – 1999. – №3. – С. 24.

Богданова І.М. Інформаційно-модульна технологія як умова забезпечення саморозвитку особистості майбутнього вчителя. // Наука і освіта. – 2002. – №1. – С.76-79.

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. – К.: Либідь. – 1997. – 376 с.

Гуревич Р., Коломієць А. Можливості новітніх інформаційних технологій у підготовці педагогічних кадрів // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2002. – №2. – С. 52-53.

Корсунська Н.О. Оптимізація комп’ютерних технологій навчання // Професійно-технічна освіта. – 1998. – №1. – С. 33-38.

Пєхота О.М., Кіктенко А.З., Любарська О.М. та ін. Освітні технології: Навчально-методичний посібник / За заг. ред. О.М. Пєхоти. – К.: АСК, 2002. – 255 с.

Сисоєва С. Педагогічні технології: визначення, структура, проблеми впровадження // Неперервна проф. освіта: теорія і практика. – 2002. – Вип. 4 (8). – С. 69-79.

Нові технології навчання. / За ред. В.Д. Шарко. – Херсон: Олді-Плюс, 2001. – 206 с.

Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: Зб. наук. праць. У 2-х част. / Ред. кол.: І.А. Зязюн (голова) та ін. – Київ-Вінниця: ДОВ “Вінниця”, 2000. – Ч. І – 486 с., Ч. ІІ – 531 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.