PROBLEM OF INTERNET COMMUNICATION OF UPPER SECONDARY SCHOOL PUPILS IN ELECTRONIC SOCIAL NETWORKS
PDF (Ukrainian)

Keywords

Internet communication
Interpersonal communication
social networks

How to Cite

[1]
O. E. Konevshchynska, “PROBLEM OF INTERNET COMMUNICATION OF UPPER SECONDARY SCHOOL PUPILS IN ELECTRONIC SOCIAL NETWORKS”, ITLT, vol. 60, no. 4, pp. 77–86, Sep. 2017, doi: 10.33407/itlt.v60i4.1845.

Abstract

The article deals with the problem of Internet communication of upper secondary school pupils during interpersonal communication in electronic social networks. The actuality is proved, the system analysis of the psychological and pedagogical, educational-methodical literature of the researched problem is carried out. External written Internet speaking is considered as an important factor in the communication culture of the individual. It has been determined that high level of Internet communication of both students and teachers in the process of interpersonal communication in electronic social networks are important aspects of raising the level of media culture, media information competence of the individual. Also, these ones are necessary requirements of the information society to fulfill project-oriented, educational-cognitive and effective innovative activity in educational practice.
PDF (Ukrainian)

References

О. Е. Коневщинська, С. Г. Литвинова, ''Електронні соціальні мережі як складник сучасних соціальних медіа'', Інформаційні технології і засоби навчання, т. 55, № 5, с. 42-54, 2016. [Електронний ресурс]. Доступно: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1500. Дата звернення: Квіт. 30, 2017.

О.Т. Баришполець, ''Український словник медіакультури''. Київ, Україна: Міненіум, 2014.

Енциклопедія освіти / Акад. пед.. наук України ; головний ред.. В.Г.Кремень. К. : Юрінком Інтер, 2008, с. 513-514

О. Е. Коневщинська, ''Формування медіакомпетентності старшокласників засобами електронних соціальних мереж'', Звітна наук.-конф. Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Київ, 2016. [Електронний ресурс]. Доступно: http://lib.iitta.gov.ua/166216/1/Tezy_IITZN_2016.4.PDF. Дата звернення: Трав. 18, 2017.

О. В. Овчарук та ін., Формування інформаційно-комунікаційних компетентностей у контексті євроінтеграційних процесів створення інформаційного освітнього простору. Київ, Україна: Атіка, 2014.

О. М. Немеш, ''Вплив спілкування в соціальних мережах на розвиток особистості підлітка'' Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г. С.Костюка НАПН України, Кам'янець-подільський: Аксіома, Вип.26, 2014, с. 442-456.

В. В. Каптюрова, ''Сленг соціальних мереж та мікроблогів'', Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи''. Київ. Україна. 2012, с. 134-140.

В. В. Каптюрова ''Комунікативні стратегії користувачів соціальних мереж та мікроблогів'' Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи. Київ. Україна, 2013, с. 104-111.

Ю. А. Маковецька-Гудзь, ''Українська мова в соціальних мережах'' НТУУ "КПІ"[Електронний ресурс]. Доступно: http://philology.knu.ua/files/library/movni_i_konceptualni/47-1/77.pdf Дата звернення: серпень, 2017

Н. М. Шульська, Н.М. Матвійчук, ''Соціальні мережі як ефективне середовище викладацько-студентської комунікації в навчальному процесі,'' Інформаційні технології і засоби навчання, т. 58, №2, с. 155-168, 2017, [Електронний ресурс]. Доступно: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1590. Дата звернення: Квіт. 30, 2017.

С. Г. Чемеркін, Українська мова в Інтернеті: позамовні та внутрішньоструктурні процеси, Київ, Україна, 2009. с. 56-57.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

O. E. Konevshchynska, S. G. Litvinovа, Electronic social networks as a component of modern social media, Information technology and training, vol. 55, number 5, p. 42-54, 2016. [Online]. Available: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1500. Accessed on: Apr. 30, 2017. (in Ukrainian)

O. T Baryshpolets Dictionary Ukrainian media culture. Kyiv, Ukraine: Minenium 2014. (in Ukrainian)

Encyclopedia of Education / Acad. ped. of Sciences of Ukraine; chief ed. V.G.Kremen. K.: Yurinkom Inter, 2008, p. 513-514 (in Ukrainian)

O. E. Konevshchytska, "Formation of Media Competence of Senior Students by Means of Electronic Social Networks", Scientific-Research Conference. Institute of Information Technologies and Training Facilities of the National Academy of Sciences of Ukraine, Kyiv, 2016. [online]. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/166216/1/Tezy_IITZN_2016.4.PDF. Accessed on: Herb. 18, 2017. (in Ukrainian)

O. V. Ovcharuk, etc., Formation of information and communication competencies in the context of European integration processes of creation of informational educational space. Kyiv, Ukraine: Atika, 2014. (in Ukrainian)

O.H. Nemesh, ''The Influence of Social Networking on the Development of the Teen Personality'' Problems of Contemporary Psychology: Collection of Scientific Papers of Ivan Ogienko K-PNU, GSKostiuk Institute of Psychology, National Academy of Sciences of Ukraine, Kamyanets-Podilsky: Axioma, 2014, Vip.26, р.442-456. (in Ukrainian)

V. V. Kaptyurova, Slang social networking and micro-blogging Linguistics XXI century: new research and perspectives. Kiev. Ukraine. 2012, p.134-140. (in Ukrainian)

V. V. Kaptyurova, Communication Strategies users of social networking and micro-blogging / Linguistics XXI century: new research and perspectives. Kiev. Ukraine. 2013. p.104-111. (in Ukrainian)

Yu.A. Makovetska-Gudz, '' Ukrainian Language in Social Networks'' NTUU "KPI" Kiev. Ukraine. [online]. Available at: http://philology.knu.ua/files/library/movni_i_konceptualni/47-1/77.pdf Accessed on: August 2017 (in Ukrainian).

N. M. Shulska, N. M. Matviichuk, Social networking as an effective medium of communication faculty-student in the learning process, Information technology and training, vol. 58, №2, p. 155-168, 2017 [Online]. Available: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1590. Accessed on: Apr. 30, 2017. (in Ukrainian)

S.G. Chemerkin, Ukrainian on the Internet: extra-curricular and inter-structural processes, Kiev. Ukraine. 2009, p 56-57 (in Ukrainian).

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.