PRINCIPALS OF ORGANISATION OF STUDYING TRAINING USING ICT IN THE VOCATIONAL PEDAGOGICAL EDUCATION
PDF (Ukrainian)

Keywords

training
principles of organization of training
active methods of studies
professional growth
development of professional administrative competence
vocational trainings
information and communication technologies
distance course

How to Cite

[1]
L. M. Olifira, “PRINCIPALS OF ORGANISATION OF STUDYING TRAINING USING ICT IN THE VOCATIONAL PEDAGOGICAL EDUCATION”, ITLT, vol. 14, no. 6, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v14i6.209.

Abstract

The article deals with training as a form of education process organization. The main principles and organization forms are in the scope of the article. The role and the place of training in the sphere of management competence of education managers on the ICT basis are analyzed.
PDF (Ukrainian)

References

Балакшин М. Е. Информационная система тренингового обучения / М. Е. Балакшин, А. С. Евдокименко // Инновации в образовании. – 2008. - № 7. – С. 48–51.

Бондарєва Л. І. Навчальний тренинг як засіб професійної подготовки майбутніх менеджеров організацій в економічних университетах: дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Бондарєва Любов Іванівна. – К., 2007. – 250 с.

Ватковська М. Г. Особливості організації курсового підвищення кваліфікації директорів навчальних закладів сільських адміністративних районів / М. Г. Ватковська. / Розвиток післядипломної педагогічної освіти України в умовах інтеграції : матеріали щорічної звітної Всеукр. наук.-практ. конф., присвяченої 15-річчя АПН України, 11 – 12 квітня 2007 р. / М-во освіти і науки України, АПН України [та ін.]. – Донецьк : ДОІППО, 2007. – С. 165 – 170.

Джанетто К. Управление знаниями / К. Джанетто, Э. Уиллер. – М.: Добрая книга, 2005. · 190 с.

Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід: метод. посіб. / авт.-укл. О. Пометун, Л. Пироженко. – К. : АПН, 2002. – 136 с.

Калашнікова С. А. Навчання дорослих на основі компетентнісно-орієнтованого підходу: навч.-метод. матеріали / С. А. Калашнікова. – К., 2008. – 58 с.

Макшанов С. И. Психогимнастика в тренинге / С. И. Макшанов, Н. Ю. Хрящева. – СПб, 1993.

Панфилова А. П. Игротехнический менеджмент. Интерактивные технологии для обучения и организационного развития персонала: учеб. пособ. / А. П. Панфилова. – СПб. : ИВЭСЭП, «Знание», 2003.

Пугачевский О. О. Психологические основы организации активного обучения в системе повышения квалификации педагогических работников / О. О. Пугачевский // Инновации в образовании. – 2004. – № 3. – С. 87–104.

Порадник для тренера / [В. Валькевич, Е. Кендрацька, А. Климович та ін.] – Варшава : ЦОВВ, 2007. – 134 с.

Психологія управління в освіті: курс лекцій та завдання навч. практикуму для слухачів очно-дистанційної форми навчання в системі післядиплом. пед. освіти / [О. І. Бондарчук, Л. М. Карамушка, Н. Л. Коломінський та ін.] – К. : Валевіна, 2006. – 160 с.

Румизен М. К. Управление знаниями / М. К. Румизен. – М.: АСТ. Астрель, 2004. – 318 с.

Ситников А. П. Акмеологический тренинг: теория, методика, психотехнологии / А. П. Ситников. – М. : Технологическая школа бизнеса, 1996. – 428 с.

Смелянский Р. Л. Проблемы развития дистанционного обучения специалистов и варианты их решения в рамках системы дистанционного тренинга REDCLASS: (материалы 10-й Всеросс. науч.-метод. конф. «Телематика'2003») [Електронний ресурс] / Р. Л. Смелянский, М. Б. Лемберский. – [Режим доступу: http://www.ict.edu.ru/vconf/index.php/ - вільний].

Сущенко Т. Концепція розвитку післядипломної педагогічної освіти / Т. Сущенко. // Післядипломна освіта в Україні. – 2007. – № 1. – С.23–27.

Тарашкевич М. Як краще вчити? Рефлексивний практик в дії / М. Тарашкевич. – Варшава: ЦОВВ, 1998.

Технології навчання дорослих / Упорядники: О. Главник, Г. Бевз. – К.: Главник, 2006.

Технології роботи організаційних психологів: навч. посіб. для студентів вищ. навч. закл. та слухачів ін-тів післядиплом. освіти / за наук. ред. Л. М. Карамушки. – К. : ІНКОС, 2005. – 366 с.

Тюшев Ю. В. Сквозные (комбинированные) методы обучения взрослых в эпоху информационных технологий [Електронний ресурс] / Ю. В. Тюшев. – Режим доступу: http://www.treko.ru/show_article_377 - вільний.

Шатон Г. И. Развитие "знаниевых" управленческих компетенций руководителя в процессе повышения квалификации / Г. И. Шатон. – Режим доступу: http://ptechno.org/publications/?mode=view&id=6 - вільний.

Edvards M. Organisational Learning in Non=Governmental Organisation: What have we learnt?, Washington, DC: World Bank,1997 - 220 p.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.