USE OF LMS EFRONT FOR DISTANCE LEARNING OF FUTURE INFORMATICS TEACHERS
PDF (Ukrainian)

Keywords

distance learning
eFront system
future informatics teachers

How to Cite

[1]
O. V. Sikora, T. Y. Vdovychyn, and U. P. Kohut, “USE OF LMS EFRONT FOR DISTANCE LEARNING OF FUTURE INFORMATICS TEACHERS ”, ITLT, vol. 82, no. 2, pp. 182–198, Apr. 2021, doi: 10.33407/itlt.v82i2.3207.

Abstract

Today training in higher educational establishments through the form of e-learning using ICT and the Internet is gaining popularity. In the process of training modern specialists remote technologies are actively used. They are characterized by a high level of interactivity and allow you to study a contingent who is in different places, having access to the Internet. Analyzing the various popular distance learning platforms (Claroline, Moodle, ATutor, Lotus Learning Space, Live @ EDU), we can distinguish the advantages and disadvantages of each. The article provides recommendations on how to use the eFront e-learning system in the preparation of future informatics teachers. Priority advantages of the eFront platform are identified, in particular, the organization of the educational process (creation of training materials and management of the learning system), ease of installation, clear interface. It has been analyzed that the system facilitates the adherence of future informatics teachers to a clear timetable for the implementation of the curriculum. Throughout the study of disciplines, eFront helps to establish a system of interactive interaction between teacher and student, students among themselves. The quality of eFront's educational materials for future informatics teachers allows you to acquire professional competencies in relevant qualifications. The eFront eLearning course is a complete system of integrated tools that are consistent in both content and user interface. The eFront student performance evaluation system includes a variety of forms and evaluation criteria for all types. EFront features contribute to high-level learning. For future informatics teachers, the eFront system provides transparency and dynamic learning processes and the ability to work on an individual schedule. The eFront platform enables the teacher to analyze the quality of the learning material and to observe the professional growth of each student.

PDF (Ukrainian)

References

«Дистанційне навчання як сучасна освітня технологія», [Електронний

ресурс], Матер. міжвуз. веб., Вінниця, 2017.

C. Pappas, eFront LMS the Best Open Source: [Електронний ресурс]. Доступно: http://elearningindustry.com/efront-lms-the-best-open-source-solution

Comparative Analysis between ILIAS, Moodle and eFront Source : [Електронний ресурс]. Доступно: http://en.onlinelearning.bg/comparitive-analysis-ilias,-moodle-i-efront/

Б. Демида, С. Сагайдак, І. Копил, «Системи дистанційного навчання: огляд, аналіз, вибір», Вісник Національного університету «Львівська політехніка», Комп'ютерні науки та інформаційні технології, № 694, с. 98-107, 2011.

В. М. Кухаренко, О. В. Рибалко, Н. Г. Сиротенко. Дистанційне навчання: Умови застосування. Дистанційний курс. Харків : НТУ «ХПІ», Торсінг, 2002.

В.В. Вишнівський, М.П. Гніденко, Г.І. Гайдур, О.О. Ільїн. «Організація дистанційного навчання. Створення електронних навчальних курсів та електронних тестів». Навчальний посібник. Київ, ДУТ, 2014.

В.П. Олексюк, «Застосування віртуальних хмарних лабораторій у процесі підготовки майбутніх учителів інформатики». Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Сер. № 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання, № 15 (22), с. 76-81, 2015.

Є.М. Смирнова-Трибульська, Дистанційне навчання з використанням системи MOODLE : Навчально-методичний посібник. Херсон: Айлант, 2007.

М. І. Жалдак, «Про деякі методичні аспекти навчання інформатики в школі та педагогічному університеті». Наукові записки Тернопільського національного університету ім.В.Гнатюка. Серія: Педагогіка, №6, с. 17-24, 2005.

Н. В. Морзе, «Система методичної підготовки майбутніх вчителів інформатики в педагогічних університетах», дис... д-ра пед. наук, Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова, 2003.

Н. В. Морзе, «Дистанційна технологія як основа сучасних інформаційних технологій у навчанні». Нові технології навчання: збірник наукових праць. К.: Вінниця; Академія педагогічних наук України; Вінницький соціально-економічний інститут університету «Україна», Вип. 30, с. 32 – 42, 2001.

О.В. Овчарук, «Концептуальні підходи до застосування технологій відкритої освіти та дистанційного навчання у зарубіжних країнах та їх роль у процесах модернізації освіти», Інформаційні технології і засоби навчання, № 1, 2006. [Електронний ресурс]. Доступно: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/292/278.

О.М. Спірін, Теоретичні та методичні засади професійної підготовки майбутніх вчителів інформатики за кредитно-модульною системою. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2007.

О.С. Воронкін, «Організація діяльності тьютора в системі дистанційного навчання вищого навчального закладу». Інформаційні технології в освіті. Вип. 1., с. 177-191, 2016.

Р. Гуревич, «Інтернет і його соціальні мережі в сфері освіти: напрями використання», Зб. наук. пр. ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. «Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи». [Електронний ресурс]. Доступно: http://ubgd.lviv.ua/konferenc-/kon_ikt/plen_zasid/Gurevuch.pdf.

Р.П. Бужиков, «Дидактичний потенціал інтернет-технологій в сучасній системі освіти». Проблеми освіти. № 66.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

"Distance learning as a modern educational technology", [Online], Mater. webinar., Vinnytsia, 2017. (in Ukrainian)

C. Pappas, eFront LMS the Best Open Source: [Online]. Available: http://elearningindustry.com/efront-lms-the-best-open-source-solution (in English).

Comparative Analysis between ILIAS, Moodle and eFront Source: [Online]. Available: http://en.onlinelearning.bg/comparitive-analysis-ilias,-moodle-i-efront/ (in English).

B. Demida, S. Sahaidak, I. Kopyl, "Distance Learning Systems: Review, Analysis, Choice", Bulletin of the National University of Lviv Polytechnic, Computer Science and Information Technology, no. 694, pp. 98-107, 2011. (in Ukrainian)

V. M. Kukharenko, O. V. Rybalko, N. G. Syrotenko. Distance Learning: Terms of Use. Distance course Kharkiv: NTU "KhPI", Torsing, 2002. (in Ukrainian)

V. V. Vishnevsky, M. P. Gnidenko, G. I. Gaidur, O. O Ilyin. «Organization of distance learning. Creating e-learning courses and e-tests ”. Tutorial. Kyiv, DUT, 2014. (in Ukrainian)

V. P. Oleksyuk, “Application of Virtual Cloud Laboratories in the Process of Training of Future Teachers of Informatics”, Naukovyi chasopys NPU im. M. P. Drahomanova, Ser. № 2 Kompyuterno-oriyentovani systemy navchannya, no. 15 (22), pp. 76-81, 2015. (in Ukrainian)

Ye. M. Smirnov-Trybulskaya, Distance learning using the system MOODLE: Training manual. Kherson: Ayland, 2007. (in Ukrainian)

M. I. Zhaldak, “About Some Methodical Aspects of Teaching Informatics in School and Pedagogical University”, Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho universytetu im. V. Hnatiuka, Seriya: Pedahohika, no. 6, pp. 17-24, 2005. (in Ukrainian)

N. V. Morze, "The system of methodical preparation of future teachers of computer science in pedagogical universities", dys... d-ra ped. nauk, Natsionalnyi pe-dahohichnyi un-t im. M.P.Drahomanova. Kyiv, Ukraina, 2003. (in Ukrainian)

N. V. Morse, "Distant technology as the basis of modern information technologies in education". New teaching technologies: a collection of scientific works. K .: Vinnitsa; Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine; Vinnytsia Social and Economic Institute of the University of Ukraine, no. 30, pp. 32-42, 2001. (in Ukrainian)

O. V. Ovcharuk, "Conceptual approaches to the application of technologies of open education and distance learning in foreign countries and their role in the process of modernization of education", Information Technologies and Training Tools, no. 1, 2006. [Online]. Available: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/292/278. (in Ukrainian)

O. M. Spirin, Theoretical and Methodical Principles of the Training of Future Teachers of Informatics according to the Credit and Module System. Zhytomyr, Ukraina: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2007. (in Ukrainian).

R. Gurevich, "The Internet and Its Social Networks in the Sphere of Education: Directions of Use", Vol. sciences пр. ІІІ International sci. pract. conf. "Information and communication technologies in modern education: experience, problems, perspectives". [Online]. Available: http://ubgd.lviv.ua/konferenc-/kon_ikt/plen_zasid/Gurevuch.pdf. (in Ukrainian)

R. P. Buzhikov, "The Didactic Potential of Internet Technologies in the Modern Education System." Problems of education. No. 66. (in Ukrainian)

O. S. Voronkin, "Organization of Tutor Activities in the Distance Learning System of Higher Education". Information technology in education. no. 1, pp. 177-191, 2016. (in Ukrainian)

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.