SOFTWARE SPECIAL PURPOSE IN STUDENTS' COMPUTER SCIENCE SPECIALTIES PEDAGOGICAL UNIVERSITY
PDF (Ukrainian)

Keywords

methodical system of education
computer mathematics system
Maxima
LaTeX publishing system

How to Cite

[1]
T. P. Kobylnyk, “SOFTWARE SPECIAL PURPOSE IN STUDENTS’ COMPUTER SCIENCE SPECIALTIES PEDAGOGICAL UNIVERSITY”, ITLT, vol. 23, no. 3, Jun. 2011, doi: 10.33407/itlt.v23i3.440.

Abstract

One of the urgent problems of higher education is the creation of such methodical teaching which have been adapted to the Bologna process, extensive use of modern pedagogical and information and communication technologies, including computer mathematics systems (CMS) in the learning process. Scientifically grounded and appropriate use in the educational institutions will enable more integrated education system of Ukraine into the world and talk about a serious strengthening of the role of fundamental computer science and mathematics education. It is interesting such line of integration as a combination of mathematical packages with LaTeX publishing system that allows electronic documents to be prepared at high quality level with examples of mathematical calculations, data visualization, made in a particular CMS.
PDF (Ukrainian)

References

Дьяконов В. П. Компьютерная математика. Теория и практика / В. П. Дьяконов. — М. : Нолидж, 2001. — 1296 с.

Капустина Т. В. Теория и практика создания и использования в педагогическом вузе новых информационных технологий на основе компьютерной системы Mathematica : дисс. … доктора пед. наук : 13.00.08, 13.00.02 / Тетьяна Васильевна Капустина. — М., 2003. — 257 с.

Клочко В. І. Нові інформаційні технології навчання математики в технічній вищій школі : дис. … доктора пед. наук : 13.00.02 / Віталій Іванович Клочко. — Вінниця, 1998. — 396 с.

Лотюк Ю. Г. Комп’ютерно-орієнтована методична система навчання обчислювальної математики в педагогічному університеті : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / ЛотюкЮрій Георгійович. — Рівне, 2004. — 228 с.

Раков С. А. Формування математичних компетентностей учителя математики на основі дослідницького підходу в навчанні з використанням інформаційних технологій : дис. … доктора пед. наук : 13.00.02 / Раков Сергій Анатолійович. — Х., 2005. — 516 с.

Триус Ю.В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математичних дисциплін у вищих навчальних закладах : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.02 / ТриусЮрій Васильович. — К., 2005. — 625 с.

Steinhaus S. Comparison of Mathematical Programs for Data Analysis (Edition 5.03) [Електронний ресурс]. — Munchen/Germany. — 64 p. — Режим доступу : http://www.scientificweb.de/ ncrunch/.

Гарасим Я. С. LATEX: створення математичних документів : навч. посібн. / Гарасим Я. С., Романенко А. В., Хапко Р. С. — Львів : Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2002. — 140с.

Філь Б. М. Досвід викладання дисципліни «Комп’ютерний інструментарій математика» / Б. М. Філь // Комп’ютерна математика в інженерії, науці та освіті (CMSEE-2007) : матеріали Всеукр. наук.-техн. конф. (28–30 листопада 2007 р., м. Полтава). — Полтава : [б. в.], 2007. — С. 43.

Інноваційні інформаційно-комунікаційні технології навчання математики : навч. посібн. / В. В. Корольський, Т. Г. Крамаренко, С. О. Семеріков, С. В. Шокалюк ; наук. ред. акад. АПН України, д. пед. н., М. І. Жалдак. – Кривий Ріг : Книжкове видавництво Кирєєвського, 2009. – 324 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.