DISTANCE LEARNING AS A PERSPECTIVE FORM IN DEVELOPMENT OF SUBJECT-REFERENCE PROFESSIONAL COMPETENCE OF TEACHERS
PDF (Ukrainian)

Keywords

distance learning
competence
information-computer technique

How to Cite

[1]
K. R. Kovalska, “DISTANCE LEARNING AS A PERSPECTIVE FORM IN DEVELOPMENT OF SUBJECT-REFERENCE PROFESSIONAL COMPETENCE OF TEACHERS”, ITLT, vol. 10, no. 2, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v10i2.53.

Abstract

In the article the state and the level of studying of methodological and theoretical bases of distance learning were analyzed and researched; the methodological bases were formed, a list of characteristics was revealed, relevant only to distance learning; a list of advantages and disadvantages of distance learning using for the development of subject-reference competence of information technology teachers was revealed.
PDF (Ukrainian)

References

Віртуальний прогрес. Чому державні програми щодо комп’ютеризації шкіл не виконуються? // Закон & бізнес. – 2008. – №44 (876). – Режим доступу: http://zib.com.ua/article/1225910611561/.

Биков В. Ю. Дистанційне навчання в країнах Європи та США і перспективи для України // Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу: інноваційні засоби технології : монографія / [В. Ю. Биков, О. О. Гриценчук, Ю. О. Жук та ін.] / Академія педагогічних наук України, Інститут засобів навчання. – Київ : Атіка, 2005. – С. 77–140.

Клокар Н. Методологічні основи запровадження дистанційного навчання в системі підвищення кваліфікації / Н. Клокар // Шлях освіти. – 2007. – №4 (46). – С. 38–41.

Шуневич Б. Дистанційна освіта: Теорії індустріалізації викладання / Б. Шуневич // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2002. – № 5. – С. 45–50.

Шуневич Б. Обґрунтування наукової термінології з дистанційного навчання / Б. Шуневич // Проблеми української термінології : Вісник. – Львів: Нац. ун-т «Львів. політехніка». – 2003. – № 490. – С. 95–104.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.