METHODS OF STATISTICAL MONITORING OF PROFESSIONAL ORIENTATION WORK OF SOCIAL EDUCATORS IN PERSONAL LEARNING ENVIRONMENTS
PDF (Ukrainian)

Keywords

distance education
professional orientation work
the statistical data collection and processing
Personal Learning Environment

How to Cite

[1]
O. M. Korniiets, “METHODS OF STATISTICAL MONITORING OF PROFESSIONAL ORIENTATION WORK OF SOCIAL EDUCATORS IN PERSONAL LEARNING ENVIRONMENTS”, ITLT, vol. 32, no. 6, Dec. 2012, doi: 10.33407/itlt.v32i6.777.

Abstract

The article deals with the application of social services WEB 2.0 for personal learning environment creation that is used for professional orientation work of social educator. The feedback is must be in personal learning environment for the effective professional orientation work. This feedback can be organized through statistical monitoring. The typical solution for organizing personal learning environment with built-in statistical surveys and statistical data processing is considered in the article. The possibilities of the statistical data collection and processing services on the example of Google Analytics are investigated.

PDF (Ukrainian)

References

Бугайчук К. Л. Роль соціальних сервісів Web 2.0 у формуванні персонального навчального середовища [Електронний ресурс] / К. Л. Бугайчук // Вісник Національної академії державної прикордонної служби. Вип. 4/2011 рік. — Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/Vnadps/2011_4/11bklpns.pdf.

Воронкін О. С. Персональні навчальні мережі в системі дистанційної освіти / О. С. Воронкін // New information technologies in education for all: learning environment : [зб. праць VI Міжнар. конф., ITEA–2011]. — К., 2011. — С. 202–208.

Воронкін О. С. «Хмарні» обчислення як основа формування персональних навчальних середовищ / О. С. Воронкін // Матеріали другої міжнар. наук.-практ. конф. FOSS Lviv 2012 : [зб. наук. праць]. — Львів, 2012. — С. 143–146.

Кухаренко В. М. Персональная учебная среда [Електронний ресурс] / В. М. Кухаренко. — Режим доступу :

http://kvn-e-learning.blogspot.com/2011_03_01_archive.html.

МОЯ ПРОФЕСІЯ: консультаційна мережа [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://myprofession.com.ua.

Носенко Т. І. Використання соціального сервісу Google Групи в навчально-педагогічній діяльності / Т. І. Носенко // Інформаційні технології в освіті. — 2010. — № 6. — С. 97–100.

Патаракин Е. Д. Построение учебной среды из множества личных «кирпичиков» [Електронний ресурс] / Е. Д. Патаракин // Высшее образование в России. — 2008. — № 8. — С. 59–65. — Режим доступу до журн. : www.ispu.ru/system/files/HiScool-c59-64_08-2008.pdf.

Профорієнтація — зроби свідомий вибір [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://prof.osvita.org.ua.

Рівень обізнаності українців щодо питань безпеки дітей в Інтернеті [Електронний ресурс]. — Режим доступу :

https://onlandia.org.ua/pages/UNESCO_research_whitepaper.

Статистика української блогосфери 2011: Кількість українських блогів зростає, а активних — падає. Twitter росте шаленими темпами [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://blogosphere.com.ua/2011/11/21/ukrainian-blogosphere-stats-2011.

Хоменко А. П. Використання новітніх інформаційних технологій у профорієнтаційній діяльності соціального педагога / А. П. Хоменко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Випуск 96. Серія: Педагогічні науки : [збірник]. — Чернігів : ЧНПУ, 2012. — № 96. — С. 238–240.

Царенко В. О. Дидактичні можливості застосування вебінарів у процесі навчання інформатики учнів старших класів [Електронний ресурс] / В. О. Царенко // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2012. — № 1 (27). — Режим доступу до журналу : http://journal.iitta.gov.ua .

Ээльмаа Ю. В. Образовательные возможности Веб 2.0. Веб 2.0-сервисы Интернета — новые формы коллективного педагогического взаимодействия [Електронний ресурс] / Ю. В. Ээльмаа // Использование Интернет-технологий в современном образовательном процессе. Часть II. Новые возможности в обучении. —СПб. : РЦОКОиИТ, 2008. — С. 63–80. — Режим доступу : http://rcokoit.ru/dld/metodsupport/web20.pdf.

O'Reilly Tim. What Is Web 2.0: Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software [Електронний ресурс] / Т. O'Reilly. — Режим доступу : http://oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html?page=1.

The top 500 sites on the web [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.alexa.com/topsites.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.