THE MODEL OF ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES FOR PRIMARY SCHOOL PUPILS
PDF (Ukrainian)

Keywords

electronic educational resource
efficiency
control
model
assessment
individual learning path

How to Cite

[1]
O. M. Melnyk, “THE MODEL OF ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES FOR PRIMARY SCHOOL PUPILS”, ITLT, vol. 53, no. 3, pp. 28–37, Jul. 2016, doi: 10.33407/itlt.v53i3.1409.

Abstract

The article analyzes the electronic educational resources for educational process of primary school of Ukrainian producers. It was made a conclusion that there is a lack of certain important criteria for providing the person-oriented education and their transformation to the teachers’ convenient tools. It has been proposed and proved the model of an electronic educational resource for primary school children with a flexible subsystem of monitoring and assessment, as well as an electronic class register that will allow to build an individual learning path for each student according to his personal abilities, achieve significant time savings for monitoring and assessment of students’ progress, maximum efficiency of a lesson.
PDF (Ukrainian)

References

Білоусова Л. І. Дидактичні функції електронних навчальних ресурсів для молодших школярів [Електронний ресурс] / Л. І. Білоусова, Н. В. Олефіренко // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2012. – №6 (32). – Режим доступу до журналу : http://www.journal.iitta.gov.ua

Денисенко С. М. Психолого-педагогічні засади проектування мультимедійного контенту електронного мультимедійного контенту електронних освітніх ресурсів для вищого навчального закладу: дис… канд. пед. наук: 13.00.10 / Денисенко Світлана Миколаївна. – К, 2013. – 262 с.

Колесников О. В. Основи наукових досліджень . навч. посібник / О. В. Колесников. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 144 с.

Краснова Г. А. Технологии создания электронных обучающих средств /Г. А. Краснова, М. И. Беляев, А. В. Соловов. – М. : МГИУ, 2001. – 224 с.

Мадзігон В. М. Педагогічні аспекти створення і використання електронних засобів навчання / В. М. Мадзігон, Ю. О. Дорошенко, В. В. Лапінський // Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць. – К. : Пед. думка, 2003. . – Вип. 4. – С. 70–82.

Мельник О. М. Порівняльний аналіз електронних освітніх ресурсів з математики для початкової ланки освіти [Електронний ресурс] / О. М. Мельник // Зб. матеріалів ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. молодих учених [«Наукова молодь-2015»], (Київ, 10 грудня 2015 р.) / Ін-т інформаційних технологій і засобів навчання – К. : ІІТЗН НАПН України, 2015. – Режим доступу : http://conf.iitlt.gov.ua/Conference.php?h_id=10

Микитюк О. М. Технологія проектування електронних дидактичних ресурсів / О. М. Микитюк, Н. В. Олефіренко, Н. Д. Янц // Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. – Випуск 40. – 2011. – C. 141–153.

Олефіренко Н. В. Специфіка проектування електронних дидактичних ресурсів для молодших школярів / Н. В. Олефіренко // Психолого-педагогічні науки. – 2012. – №5. – С. 1–7.

Чмиленко Ф. О. Методологія та організація наукових досліджень: навч. посібник/ Ф. О. Чмиленко., Л. П. Жук – Дніпропетровськ: РВВ ДНУ, 2014. – 148 с.

Юринець В. Є. Методологія наукових досліджень: навч. посібник / В. Є. Юринець. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2011. – 178 с.

Melnyk O. M. The model of assessment of electronic educational game resources in mathematics for primary school students [Електронний ресурс] / O. M. Melnyk // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2016. – №2 (52). – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1370.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Bilousova L. I. The didactic function of electronic educational resources for primary school pupils [online] / L. I. Bilousova, N. V. Olefirenko // Information technologies and educational tools. – 2012. – №6 (32) – Available from: http://www.journal.iitta.gov.ua (in Ukrainian)

Denysenko S. M. The psycho-pedagogical principles of the design of electronic multimedia content multimedia content of electronic educational resources for higher educational establishments: thesis of PhD: 13.00.10 / Denysenko Svitlana Mykolajivna. – K, 2013. – 262 p. (in Ukrainian)

Kolesnykov O. V. Principles of scientific research: study guide. – Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 2011. –144 p. (in Ukrainian)

Krasnova G. A. Technologies of creation of electronic learning tools / G. A. Krasnova, M. I. Beljaev, A. V. Solovov. – M., МSIU, 2001. – 224 p. (in Ukrainian)

Madzighon V. M.Pedagogical aspects of creating and using electronic learning tools / V. M. Madzighon, Ju. O. Doroshenko, V. V. Lapinsjkyj // Problemy suchasnogho pidruchnyka: zb. nauk. prats. – K., Ped. dumka, 2003. – Issue 4. – P. 70–82. (in Ukrainian)

Melnyk O.M. Comparative analysis of electronic educational resources in mathematics for primary school [online] / O. M. Melnyk // Materialy III Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Naukova molod-2015» (10 December 2015) – Available from: http://conf.iitlt.gov.ua/Conference.php?h_id=10 (in Ukrainian)

Mykytiuk O. M. Technology of electronic didactic resources’ design / O. M. Mykytiuk, N. V. Olefirenko, N. D. Yants // Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty. Issue 40. 2011, p. 141–153. (in Ukrainian)

Olefirenko N. V. The specific of the design of electronic didactic resources for primary school age pupils / N. V. Olefirenko // Psykholoho-pedahohichni nauky. – 2012. – №5. – P. 1–7. (in Ukrainian)

Chmylenko F. O. Methodology and organization of scientific research: study guide / F. O. Chmylenko., L. P. Zhuk. – Dnipropetrovsk: RVV DNU, 2014. – 148 p. (in Ukrainian)

Yurynets V.Ye. Research methodology: study guide. – Lviv: LNU imeni Ivana Franka., 2011. – 178 p. (in Ukrainian)

Melnyk O. M. The model of assessment of electronic educational game resources in mathematics for primary school students [online] / O. M. Melnyk // Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. – 2016. – №2 –52). – Available from : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1370. (in English)

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.