PEDAGOGICAL TESTING IN LMS MOODLE
PDF (Ukrainian)

Keywords

pedagogical test
test task
modified Вloom’s taxonomy
information learning environment
system Moodle
test validity

How to Cite

[1]
N. M. Boliubash, “PEDAGOGICAL TESTING IN LMS MOODLE”, ITLT, vol. 60, no. 4, pp. 116–127, Sep. 2017, doi: 10.33407/itlt.v60i4.1726.

Abstract

The article is sanctified to the problem of test control and evaluation of educational achievements of students in case of introduction of educational technologies network on the base of informative environment Moodle in traditional higher education. Didactic opportunities of Moodle to improve the effectiveness of monitoring the educational and cognitive activity of students by combining the use of test control and training, creating various forms of test tasks, improving the methodology for constructing tests and interpreting test results are considered and theoretically grounded. The expediency of using Moodle tools during the construction of tests based on the modified Bloom taxonomy was confirmed with the aim of providing test control within the competence approach. In the article the possibility of using Moodle in carrying out statistical calculations to determine the validity and reliability of the developed tests was considered.
PDF (Ukrainian)

References

І. Є. Булах,таМ. Р. Мруга,Створюємо якісний тест. Київ, Україна: Майстер-клас, 2006.

L. W. Anderson,and D. R. Krathwohl, A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives. NewYork, USA: AddisonWesleyLongman, 2001.

Т. С. Мясникова, С. А. Мясников, Система дистанционног ообучения Moodle. Харьков, Украина: Издательство Шейной Е. В., 2008.

W. H. Rice,Moodle Teaching Techniques. UK: Packt, 2007.

Д. М. Бодненко, та Л. О. Варченко, Тестовий контроль знань студентів у системі Moodle, О. Б. Жильцов, Ред. Київ, Україна:Вид-воКиїв. ун-ту ім.Б. Грінченка, 2012.

Н. М. Болюбаш, “Моніторинг якості професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах інформаційного середовища Moodle”, Гуманітарний вісник: зб.наук.пр., вип. 27, дод. 1,Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору. Управління якістю освіти: стандартизація та інноваційність, т. ІІ(35), с. 459-469, 2012.

О. І. Ляшенко, та Ю. О. Жук, Тестові технології оцінювання компетентностей учнів. Київ, Україна: Педагогічна думка, 2015.

А. В. Андреев, С. В. Андреева, и И. Б. Доценко,Практика електронного обучения с использованием Moodle. Таганрог, РФ: Изд-во ТТИ ЮФУ, 2008.

Н. М. Болюбаш, Створення тестів для інформаційно-освітньої системи на базі електронної платформи Moodle,О. П. Мєщанінов,Ред. Миколаїв, Україна: Вид-во МДГУ ім. П. Могили, 2008.

О. А. Чаркіна, “Стимулююча функція оцінювання у навчанні студентів університетів”, Вища освіта України, дод. 3, Вища освіта у контексті інтеграції до європейського освітнього простору: Моніторинг якості освіти, т. 7, с. 425-431, 2007.

Н. М. Болюбаш, “Розробка дистанційного курсу засобами інформаційного середовища Moodle”, Наукові праці: наук.-метод. журн. Серія Педагогіка,вип. 123,т. 136, с. 19-27, 2010.

Moodle ЧНУ ім. Петра Могили[Електронний ресурс]. Доступно: http://moodle.chdu.edu.ua. Дата звернення: Черв. 12, 2017.

Л. О. Кухар, та В. П. Сергієнко, Конструювання тестів. Луцьк, Україна, 2010.

О. А. Щербина, “Нові засоби оцінювання компетентностей в Moodle”, Інформаційні технології і засоби навчання, т. 55, №5, с. 96-104,2016. [Електронний ресурс]. Доступно: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1435/1078. Дата звернення: Черв. 15, 2017.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

I. Ye. Bulax, and M. R. Mruga. Create a qualitytest. Kyiv, Ukraine: Majster-klas, 2006.(inUkrainian)

L. W. Anderson,and D. R. Krathwohl, A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives. NewYork, USA: AddisonWesleyLongman, 2001.(in English)

T. S. Myasnikova, andS. A. Myasnikov ,Distance Learning System Moodle. Harkov, Ukraine: Izdatelstvo Sheynoy E. V., 2008. (in Russian)

W. H. Rice, Moodle Teaching Techniques. UK: Pakt, 2007.(in English)

D. M. Bodnenko, and L. O. Varchenko, Test control of students' knowledge in the Moodle system: a teaching aid, O. B. Zhylczov, Eds. Kyiv, Ukraine: Kyiv, un-t im. B. Grinchenka. – 2012. (inUkrainian)

N. M. Bolyubash, “Monitoring of quality of vocational training of the future experts in conditions of information environment Moodle”, Gumanitarnyj visnyk: zb.nauk.pr., issue 27, add.1, them. Issue Vyshha osvita Ukrayiny u kontekst iintegraciyi do yevropejskogo osvitnogo prostoru. Upravlinnya yakistyu osvity: standartyzaciya ta innovacijnist, t. ІІ(35), pp. 459-469, 2012.(inUkrainian)

O. I. Lyashenko, and Yu. O. Zhuka, Eds. ,Test technologies for assessing the competencies of students. Kyiv, Ukraine: Pedagogichna dumka, 2015. (inUkrainian)

A. V. Andryeyev, S. V. Andryeyeva, and I. B. Docenko ,Thepracticeof e-learning using Moodle.Tahanroh, RF: Izd-voTTI YuFU, 2008. (inRussian)

N. M. Bolyubash,Creation of tests for the educational information system based on the electronic platform, O. P. Myeshhaninov, Eds. Mykolaiv, Ukraine: Vyd-voMDGU im. P. Mogyly, 2008. (inUkrainian)

O. A. Charkina, “The stimulating function of evaluation in the teaching of university students”, Vyshha osvita Ukrayiny,add.3, Vyshha osvita u konteksti integraciyi do yevropejskogo osvitnogo prostoru: Monitory`ng yakosti osvity, vol. 7, pp. 425-431, 2007.(in Ukrainian)

N. M. Bolyubash, “Development of the remote course in the information learning environment Moodle”, Naukovipraci: nauk.-metod.zhurn. Ser. Pedagogika, issue123, vol. 136, pp. 19-27, 2010. (inUkrainian)

Moodle Petro Mohyla Black Sea National University [Online]. Available: http://moodle.chdu.edu.ua. Accessed on: Cherv. 12, 2017. (inUkrainian)

L. O. Kuxar, and V. P. Sergiyenko, Testdesign. Lucz`k, Ukraine, 2010. (inUkrainian)

O. A. Shherbyna, “New tools of competencies evaluation in Moodle”, ITLT, vol. 55, №5, pp. 96-104, 2016.[Online]. Available: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1435/1078. Accessed on: Cherv. 15, 2017. (inUkrainian)

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.