COMPUTER TESTS AS THE PART OF THE COURSE "DATA BASE AND INFORMATION SYSTEM"
PDF (Ukrainian)

Keywords

computer test
module
data base
information system
distance learning

How to Cite

[1]
O. L. Zarytska, “COMPUTER TESTS AS THE PART OF THE COURSE ‘DATA BASE AND INFORMATION SYSTEM’”, ITLT, vol. 7, no. 3, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v7i3.115.

Abstract

The article highlights the stages of creation and the results of computer test method implementation during the course "Data Base and Information System". The possibilities of computer test control as one of the effective means of students' knowledge diagnosis under the conditions of distance learning are determined.
PDF (Ukrainian)

References

Морзе Н.В. Методика навчання інформатики / Н.В. Морзе. – К.: Навчальна книга, 2003. – Ч. 1. – 252 с.

Спірін О.М. Характерні вимоги до цілей та змісту кредитної освітньої технології / Спірін О.М. // Вісник Житомирського державного університету. – 2005. – № 24. – C. 125–129.

Бурда М. І. Методичні основи диференційованого формування геометричних умінь учнів основної школи: Дис. ... доктора пед. наук : 13.00.02 / Бурда Михайло Іванович ; Інститут педагогіки АПН України. – К., 1994. – 347 с.

Гончаренко С.У. Педагогічні дослідження: Методологічні поради молодим науковцям / С.У. Гончаренко. – К.: Редакційно-видавничий відділ АПН України, 1995. – 47 с.

Зарицька О.Л. Комп'ютерні тести з інформатики в системі дистанційного навчання / О.Л. Зарицька // Вісник Житомирського державного університету. – 2006. – № 29. – C. 76–80.

Тимчасове положення про організацію навчального процесу в кредитно-модульній системі підготовки фахівців / Додаток до Наказу Міністерства освіти і науки України від 23.01.2004 р. № 48 «Про проведення педагогічного експерименту з кредитно-модульної системи організації навчального процесу».

Как убедиться в дискриминативности, недежности, валидности тестов. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://cde.sakha.ru/Sgpa/StudTest/KakTest/6.htm.

Анастази А. Психологическое тестирование / А. Анастази, С. Урбина. – 7-е изд. – СПб.: Издательский дом "Питер", 2005. – 688 с.

Гласс Дж. Статистические методы в педагогике и психологии / Дж. Гласс, Дж. Стенли. – М.: Прогресс, 1976. – 495 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.