TEST TASK ANALYSIS METHOD ON BASIS OF OBTAINED TESTING RESULTS
PDF (Ukrainian)

Keywords

testing result analysis
distance
computer testing system

How to Cite

[1]
Y. S. Antonov and O. M. Kosminska, “TEST TASK ANALYSIS METHOD ON BASIS OF OBTAINED TESTING RESULTS”, ITLT, vol. 12, no. 4, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v12i4.81.

Abstract

The new test task analysis method for the purpose of their improvement is proposed. Computer testing system based on this method is considered.
PDF (Ukrainian)

References

Аванесов В. С. Композиция тестовых заданий. — М. 1998.

Аванесов В. С. Теория и методика педагогических измерений (материалы публикаций). — ЦТ и МКО УГТУ-УПИ, 2005.

Антонов Ю. С. Комп’ютерні системи тестування на основі технології трирівневих баз даних [Електронний ресурс] / Ю. С. Антонов // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2008. — № 2. — Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em6/emg.html. — Заголовок з екрана.

Майоров А. Н. Теория и практика создания тестов для системы образования. — М., 2000.

Рыбанов А. А. Моделирование динамики процесса формирования ответов на тестовые задания закрытой формы при дистанционном тестировании знаний / А. А. Рыбанов // Открытое образование. — 2006. — №6. — С. 43–50.

Алексеев Н. А. К вопросу о количественном оценивании результатов тестового контроля знаний / Н.А. Алексеев // Открытое образование. — 2006. — №4. — С. 45–51.

Кобзар О. Б. Застосування стандартизованих методів поточного і підсумкового контролю теоретичних знань і практичних умінь у форматі болонського процесу / О. Б. Кобзар, В. П. Івасюк, П. О. Кобзар // Нові технології навчання. — 2007. — Вип. 46. — С. 3–10.

Космінська О. М. Контроль знань студентів за допомогою тестування [Електронний ресурс] / О. М. Космінська // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2008. – № 2. — Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em6/emg.html. — Заголовок з екрана.

Сеногноева Н. А. Показатели эффективности тестов учебной деятельности как технологическая основа их конструирования / Н. А. Сеногноева // Открытое образование. — 2005. — №4. — С. 20–26.

Крисилов В. А. Методика анализа педагогических тестов по результатам тестирования / В. А. Крисилов, Т. В. Онищенко, Н .В. Русинова // Труды Одесского политехнического университета. — 2004. — Вып. 2. — С. 1–6

Кинцель Д. А. Нечисловой подход к моделям тестирования и оцениванию параметров тестов / Д. А. Кинцель, А. В. Кузнецов // Educational Technology &Society. — 2007. — № 10. — С 276–281.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.