THE ANALYSIS OF THE LOGIC CONTENTS WITH ACTUAL VOLUME OF CONCEPTS “PROFESSIONAL DEVELOPMENT”, „PROFESSIONAL BECOMING”, OF RESEARCH THE PROBLEM OF FUTURE TEACHER OF PHYSICAL CULTURE PROF. DEVELOPMENT IN THE CONDITIONS OF INFORMATIVE-EDUC. SPACE OF UKRAINE

  • Yurii V. Drahniev Luhansk Taras Shevchenko National University, Luhansk
Keywords: concept, analysis of concept, „professional development”, „professional becoming”

Abstract

In the article the comparative analysis of leading concepts „professional development”, „professional becoming” of research of problem of professional development of future teacher of physical culture is given in the conditions of informative educational space of Ukraine. It is grounded, that concepts play an important role both in science and in everyday practice. It is specified, that professional development must have a specific orientation of future professional activity with the use of computer, be characterized by the use of information technologies in the process of professional preparation, determine the maintenance of educational professional program taking into account informatization of higher education system.

Author Biography

Yurii V. Drahniev, Luhansk Taras Shevchenko National University, Luhansk
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання

References

Большая советская энциклопедия. Понятие. – Режим доступу : http://gatchina3000.ru/great-soviet-encyclopedia/bse/091/470.htm.

Бондарева В. В. Личностное и профессиональное развитие педагога средствами изобразительного творчества. – Режим доступу : http://journal.sakhgu.ru/work.php?id=23.

Волянюк Н. Ю. Профессиональное развитие субъекта деятельности. – Режим доступу : http://lib.sportedu.ru/books/xxpi/2003n2/p37-47.htm.

Даутова О. Б., Христофоров С. В. Самообразование учителя как условие его личностного и профессионального развития. – Режим доступу : http://anthropology.ru/ru/texts/dautova/educinnov_39.html.

Зеер Т. В. Профессиональное становление личности инженера-педагога. – Урал, 1988. – 89 с.

Корепанова Н. В., Хакимзянова И. М., Щербакова О. И. Профессионально-личностное становление и развитие педагога. – Режим доступу : http://www.portalus.ru/modules/shkola/rus_readme.php?subaction=showfull&id=1192709739&archive=1196815207&start_from=&ucat=&.

Косцова М. В., Гришина А. В. Профессиональное и личностное самоопределение. – Режим доступу : http://sevntu.com.ua/jspui/bitstream/123456789/172/1/pedag.90.2008.142-150.pdf.

Маркин В. И. Научное содержание общего курса логики для студентов философского факультета. Тема „Понятие”. – Режим доступу: http://logic.philos.msu.ru/texts/concept/concept.html.

Митина Л. М. Личностное и профессиональное развитие человека в новых социально-экономических условиях // Вопросы психологии. – 1997. – № 4. – С. 45–48.

Поня́тие. – Режим доступу : http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%BD%D1%8F%D1%82%D0%B8%D0%B5.

Профессиональное развитие: план, программа. Этапы профессионального развития персонала, личности. – Режим доступу : http://chelpro.ru/get-professional/professional-development.

Теоретические предпосылки профессионального становления педагога. – Режим доступу: http://conspects.ru/content/view/211/12/.

Щотка О. П. Концептуальнi засади дослiдження професiйного становлення фахiвця з управлiння // Теоретико-методологические проблемы совершенствования психологической подготовки менеджеров: Сборник научных трудов. – Приложение № 3 к научному журналу „Персонал” №1 (55), Киев, – 2000. – С. 63–65.

Янушевский В. Н. Моделирование профессионального развития будущих преподавателей филологических дисциплин. – Режим доступу: http://intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_science_arhiv_pn_n4_2009_st_17/.

Section
Theoretical, methodological and scientific backgrounds of computer-focused educational environment