CONTROL OF STUDENTS KNOWLEDGE THROUGH TESTING
PDF (Ukrainian)

Keywords

knowledge control
problems of testing
testing system

How to Cite

[1]
O. M. Kosminska, “CONTROL OF STUDENTS KNOWLEDGE THROUGH TESTING”, ITLT, vol. 6, no. 2, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v6i2.135.

Abstract

Questions concerning the knowledge control of students through testing are considered, basic problems of testing are discussed. It is proposed the particulate decision of these problems trough the automatic testing system taking into account the features of «Information technologies» subject.
PDF (Ukrainian)

References

Боднар П.М., Булах I.Є., Шило I.М. Роль комп'ютерного тестування в мотивацiї студентiв при вивченнi ендокринологiї. // Ендокринологiя.- Т. 1. – 1996. – №2. – С. 114-117.

Булах I.Є., Шило I.М. Мотивацiя навчання i валiдизацiя оцiнювання рiвня знань. //Педагогiка i психологiя. Вiсник АПН. – 1996. – №3. – С. 125-129.

Гаджиева И.Х., Абдурахманов А.А. К вопросу о контроле знаний студентов по физиологии растений// Вестник Башкирского университета. – 2001. – № 2 (II). – С. 145-146.

Гулюкина Н. А., Клишина С. В. Педагогический тест: этапы и особенности конструирования и использования: Учеб. пособие / Новосибирский гос. технический ун-т. — Новосибирск: Издательство НГТУ, 2001. — 132 с.

Касумова М. Ю. Тестирование – эффективный измеритель проверки знаний обучаемых // Мат. X Междун. конф. "Применение новых технологий в образовании", 30 июня–3 июля 1999 г., Троицк.

Киринюк, А. А. Тестирование студентов как метод оценки качества образования /А. А. Киринюк. //Высшее юридическое образование. – Омск. – 2005. – С. 7–11.

Колгатін О.Г. Досвід впровадження автоматизованої системи діагностики навчальних досягнень з методів математичної статистики [Електронний ресурс] / В.Ю. Биков // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2008. – №5. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em5/emg.html. – Заголовок з екрану.

Колгатін О.Г. Статистичний аналіз тесту з різними за формою завданнями // Засоби навчальної та науково-дослідної роботи./ За заг. ред. В.І. Євдокимова і О.М. Микитюка. – ХДПУ ім. Г.С.Сковороди. – Харків: ХДПУ, 2003. – Вип. 20. – С. 50–54.

Сайлер Б., Споттс Дж. Использование Microsoft Visual Basic 6. Специальное издание. – М.: Вильямс, 2005. – 832 с.

Чорна Н. В. Оцінювання навчальних досягнень учнів методом тестування в педагогіці США: Дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Вінницький держ. педагогічний ун-т ім. Михайла Коцюбинського. — Вінниця, 2005.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.