INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE ORGANIZATION OF BACHELORS’ E-LEARNING (USING THE EXAMPLE OF SPECIALITIES "TOURISM" AND "SOCIAL WORK")

Authors

  • Olesia L. Dyshko Private higher educational establishment «Academy of Recreational Technologies and Law», Lutsk
  • Tetiana V. Zubekhina Private higher educational establishment «Academy of Recreational Technologies and Law», Lutsk
  • Nataliia B. Pavlyshyna Private higher educational establishment «Academy of Recreational Technologies and Law», Lutsk

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v59i3.1603

Keywords:

information and communication technologies, e-learning, e-learning platform, Moodle system

Abstract

The article analyzes the state of implementation of information and communication technologies (ICT) in the organization of e-learning in higher education (using the experience of specialities «Tourism» and «Social Work»). The urgency of e-learning technologies application and related information and communication technologies is proved. Author determined the advantages and disadvantages of the popular platform Moodle e-learning. The results of research on active use of ICT, e-learning platforms, choice of ICT-based survey of the Ukrainian higher educational institutions that provide teaching training courses in specialities «Tourism» and» «Social work» are presented. It has been found that teachers prefer e-learning platforms, various Internet sites, multimedia presentations, video software Skype and Viber.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Olesia L. Dyshko, Private higher educational establishment «Academy of Recreational Technologies and Law», Lutsk

Ph.D (in Pedagogical Sciences), assistant professor of Tourism

Tetiana V. Zubekhina, Private higher educational establishment «Academy of Recreational Technologies and Law», Lutsk

Ph.D. (in Pedagogical Sciences), assistant professor of Tourism

Nataliia B. Pavlyshyna, Private higher educational establishment «Academy of Recreational Technologies and Law», Lutsk

Ph.D. (in Pedagogical Sciences), assistant professor of Higher School Pedagogic Department

References

И. Г. Захарова, Информационные технологии в образовании : учеб. пособ. для студ. высш. пед. учеб. заведений. Москва, Россия: Академия, 2003.

Н. Ю. Фоміних, Сутність поняття "інформаційно-комунікаційні технології" та їх значення на сучасному етапі модернізації освіти. [Електроний ресурс]. Режим доступу: http://dspace. uabs. edu. ua/ jspui/bitstream/ 123456789/ 9084/1/ ped905_77.pdf. Дата звернення: Квіт. 15, 2017.

О. М. Спірін, «Інформаційно-комунікаційні та інформатичні компетентності як компоненти системи професійно-спеціалізованих компетентностей вчителя інформатики», Інформаційні технології і засоби навчання, № 5(13), 2009.

В. Ю. Биков, «Сучасні завдання інформатизації освіти», Інформаційні технології і засоби навчання, Випуск 1 (15), 2010.

І. В. Ставицька, Інформаційно-комунікаційні технології в освіті. [Електроний ресурс]. Режим доступу: http://confesp.fl.kpi.ua/node/1103. Дата зверенення: Квіт. 15,2017.

О. Л. Дишко, «Використання віртуальних спільнот для підготовки бакалаврів з туризму до професійної взаємодії зі споживачами туристичних послуг», Інформаційні технології і засоби навчання, Том 58, № 2, 2017.

Н. Б. Павлишина, «Аналіз сучасного стану застосування інформаційних технологій у професійній підготовці майбутніх соціальних працівників», Інформаційні технології і засоби навчання, Т. 46, № 2, с. 64-70, 2015.

Т. В. Зубехина, «Практический опыт формирования информационной культуры у бакалавров туризма», Туризм и гостеприимство: научно-практический журнал, № 2, с. 66-70, 2016.

В. В. Вишнівський, М. П. Гніденко, Г. І. Гайдур, О. О. Ільїн, Організація дистанційного навчання. Створення електронних навчальних курсів та електронних тестів: Навчальний посібник. Київ, Україна: ДУТ, 2014.

С. А. Дружилов, Индивидуальный ресурс человека как основа становления профессионализма: монография. Воронеж, Россия : Научная книга, 2010.

Матеріал надійшов до редакції 14.03.2017р.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

G. Zaharova, Information technologies in education. Moskva, Rossija: Akademija, 2003. (in Russian)

N. Iu. Fominykh, The essence of the concept of "ICT" and their importance at the present stage of modernization of education.[Online]. Available: http: // dspace. uabs. edu. ua / jspui / bitstream / 123456789/9084/1 / ped905_77.pdf. (in Ukrainian)

O. M. Spirin, «Information and communication informatychni and competence as components of professional and specialized competencies science teacher», ITLT, № 5(13), 2009. (in Ukrainian)

V. YU. Bykov, «Current job informatization of education», ITLT, Vypusk 1 (15), 2010. (in Ukrainian)

V. Stavytska, ICT in education. [Online]. Available: http://confesp.fl.kpi.ua/node/1103. (in Ukrainian)

O. L. Dyshko, «The use of virtual communities for Bachelor of Tourism for professional interaction with consumers of tourism services», ITLT, Tom 58, № 2, 2017. (in Ukrainian)

N. B. Pavlyshyna, «Analysis of current state of information technologies usage of future social workers’ training», ITLT, Т. 46, № 2, s. 6470, 2015.(in Ukrainian)

T. V. Zubiekhina, «Practical experience of formation information culture at bachelors of tourism», Turizm i gostiepriimstvo: nauchno-prakticheskii zhurnal, № 2, s. 66-70, 2016. (in Ukrainian)

V. V. Vyshnivskyi, M. P. Hnidenko, H. I. Haidur, O. O. Ilin, Organization of distance learning. Creation of e-learning courses and electronic test: Tutorial, Kyiv, Ukraina: DUT, 2014. (in Ukrainian)

S. А. Druzhilov, Individual resource of man as the basis for the formation of professionalism: monograph, Voronezh, Rossija: The scientific book, 2010. (in Russian)

Published

2017-06-30

How to Cite

[1]
O. L. Dyshko, T. V. Zubekhina, and N. B. Pavlyshyna, “INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE ORGANIZATION OF BACHELORS’ E-LEARNING (USING THE EXAMPLE OF SPECIALITIES "TOURISM" AND ‘SOCIAL WORK’)”, ITLT, vol. 59, no. 3, pp. 76–86, Jun. 2017.

Issue

Section

ICT and learning tools in the higher education establishments