Abstract
The urgency of the material, presented in the article, is caused by the need for the implementation of the triple-subject didactic model of a modern teacher training and formation of informatical competences of the future teachers of primary education. WEB-multimedia encyclopedia “History of pedagogy” (http://webhp.ksu.ks.ua) assigns an ideology of the new educational instruments and it is capable not only to provide with the course mastering on a high level, but also to update the content of training course constantly (due to creation and use of new components), it is essential to intensify the process of knowledge, and also to support the individual trajectory of training.
References
Андрієвський Б.М. Професійно-наукова підготовка майбутнього вчителя початкових класів: монографія / Б.М. Андрієвський, Л.Є. Петухова.– Херсон: Айлант, 2006.– 176 с.
Петухова Л.Е. К вопросу о трисубъектной дидактике/ Л.Е. Петухова, А.В. Спиваковский // Компьютер в школе и семье. - 2007. - №5.- С. 7-9.
Петухова Л.Є. Використання інформаційних технологій у вивчені предмету «Історія педагогіки» / Л.Є. Петухова // Комп’ютер у школі та сім’ї.– 2007.– №1.– С. 37-39.
Петухова Л.Є. Інформатичні компетентності майбутнього вчителя початкових класів (В моделі трисуб’єктної дидактики)/ Л.Є. Петухова //: Навчально-методичний посібник.– Херсон: Херсонський державний університет, 2010.– 524 с.
Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір Комп’ютерна програма «WEB – мультимедіа енциклопедія «Історія педагогіки»»/ Л.Є. Петухова, В.П. Близнюков.– №25921; заявл. 07.07.08; опубл. 21.10.2008, Бюл. 17.
Спиваковский А.В. О влиянии информационных технологий на технологии образования / А.В. Спиваковский //Компьютерно-ориентированные системы обучения: Сб. научн. работ / Редкол. - НПУ им. М.П. Драгоманова. - Выпуск 4.- 2001. - С.3-11.
Спирин Л.Ф. Теория и технология решения педагогических задач / Л.Ф. Спирин.– М.: Просвещение, 1976.– 212 с.
Співаковський О.В. Функціональна класифікація об’єктів програмних систем / О.В. Співаковський, М.С. Львов, Т.А. Гуржій // Проблеми освіти: [наук.-метод. зб.].– К., 2002.– Вип. 28.– С. 162-189.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
- The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.
Content Licensing
- Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
- Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.
Deposit Policy
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
- Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.