FEATURES OF THE USAGE OF SOCIAL NETWORKS IN THE COURSE OF STUDY FOR ACTIVIZATION OF EDUCATIONAL AND COMMUNICATIVE SKILLS OF STUDENTS AND PUPILS

Authors

  • Myloslava M. Chernii Vinnytsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsiubynsky, Vinnytsia

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v30i4.694

Keywords:

social network, communicative competence, internet technology, user

Abstract

Relevance of the article is to study the impact of social networks on the learning of pupils and students, which is characterized by the interpenetration of teaching and communication aspects of the life of pupils and students. In recent years the volume of training materials and its quality requirements are increasing. Therefore there is a need for better organization of educational process, increase of the motivation of pupils and students to learn. Social networking can be a powerful motivator in the learning process. The article aims to prove the feasibility of social networks using in teaching of students and future teachers training. The article deals with the optimal use of social networking as means of information and communication space, formal and informal communication for learning. The article specifically mentions the advantages of social networking in educational activities and the results of the level of penetration of social networks "VKontakte" in the social groups in Ukraine.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Myloslava M. Chernii, Vinnytsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsiubynsky, Vinnytsia

PhD candidate

References

Балик Н. Р. Використання соціальних сервісів Web 2.0 в галузі вузівської та післявузівської педагогічної освіти з інформатики / Н. Р. Балик // Наукові записки Тернопільського нац. пед. у-ту ім. В. Гнатюка. Серія : Педагогіка. ― 2008. ― № 7. ― С. 88.

Бобкова И. А. Социальные сети в современном мире / И. А. Бобкова // Интернет-журнал ”Искусственные общества“. ― 2008. ― Т. 3, № 2–3, II–ІІІ квартал. ― С. 20.

Википедия. [Электронный ресурс]. ― Режим доступу : http://ru.wikipedia.org/.

Гуревич Р. С. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній професійній освіті [Електронний ресурс] / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія.– Режим доступу: http://www.tmpe.gb7.ru/docs/1/Gurevich.pdf

Козяр М. М. Використання сервісів web 2.0 у навчальній діяльності студентів вищих навчальних закладів [Електронний ресурс] / М. М. Козяр. ― Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vldubzh/2009_3/Statti/21.pdf.

Сало О. В. Соціальні сервіси Веб 2.0 як засоби освітньої діяльності [Електронний ресурс] / О. В. Сало. ― Режим доступу :

http://www.rusnauka.com/29_DWS_2009/Pedagogica/53885.doc.html.

Соловяненко Д. В. Ключевые принципы Веб 2.0 [Електронний ресурс] / Д. В. Соловяненко. ― Режим доступу :

http://www.nbuv.gov.ua/articles/KultNar/knp100t2/knp100t2_147-151.pdf.

Социальные сети затянули каждого второго молодого украинца: ”Комментарии“ [Электронный ресурс]. ― Режим доступу :

http://life.comments.ua/2012/03/30/330883/sotsialnie-seti-zatyanuli-kazhdogo.html. ― Загл. с экрана.

Украинцы предпочитают посещать ”Одноклассники“ и ”Вконтакте“: ITS.uaю [Электронный ресурс]. ― Режим доступу : http://itc.ua/news/ukraintsyi-predpochitayut-poseshhat-odnoklassniki-i-vkontakte/. ― Загл. с экрана.

Число пользователей Facebook превысило 845 млн.: РИА Новости. [Электронный ресурс]. ― Режим доступу :

http://ria.ru/technology/20120202/554375884.html. ― Загл. с экрана.

Downes Stephen Connectivism and Connective Knowledge [Електронний ресурс]. ― Режим доступу : http://www.downes.ca/post/54540.

Martin Michele M. Supporting Personal Learning Environments: A Definition of a PLE / М. M. Martin [Електронний ресурс]. ― Режим доступу :

http://michelemartin.typepad.com/thebambooprojectblog/2007/08/supporting-pe-1.html.

Siemens George Knowing Knowledge [Електронний ресурс] / G. Siemens. ― Режим доступу : http://www.elearnspace.org/KnowingKnowledge_LowRes.pdf.

O'Reilly Tim What Is Web 2.0: Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software [Електронний ресурс] / Т. O'Reilly. ― Режим доступу : http://oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html?page=1.

Using Facebook 'can lower exam results by up to 20%' / Nic Fleming // DailyMail Online. – 2010. [Електронний ресурс]. ― Режим доступу : http://www.dailymail.co.uk/news/article-1309612/Using-Facebook-lower-exam-results-20.html.

Published

2012-09-30

How to Cite

[1]
M. M. Chernii, “FEATURES OF THE USAGE OF SOCIAL NETWORKS IN THE COURSE OF STUDY FOR ACTIVIZATION OF EDUCATIONAL AND COMMUNICATIVE SKILLS OF STUDENTS AND PUPILS”, ITLT, vol. 30, no. 4, Sep. 2012.

Issue

Section

ICT focused pedagogical technologies and information educational resources