ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА ОБДАРОВАНИХ УЧНІВ В ІНТЕРНЕТ-СЕРЕДОВИЩІ
PDF

Ключові слова

обдаровані старшокласники
психолого-педагогічна підтримка
супровід
Інтернет-середовище

Як цитувати

[1]
K. A. Androsovych, “ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА ОБДАРОВАНИХ УЧНІВ В ІНТЕРНЕТ-СЕРЕДОВИЩІ”, ITLT, vol. 59, no. 3, pp. 1–12, Jun. 2017, doi: 10.33407/itlt.v59i3.1536.

Анотація

У статті на основі пілотного дослідження виокремлено проблемні групи факторів, що впливають на виконання наукової роботи учнями-учасниками конкурсних науково-дослідних робіт. Вони умовно розподілені на: фізичні (стан здоров’я, самопочуття, втома); психологічні (негативні емоції, переживання, тривога); соціальні (спілкування з керівником, спілкування з однолітками, відповідальність, велике навантаження); науково-методичні (обмеженість ресурсів, літератури, наукових рекомендацій, нормативні положення); інші (брак часу, технічне оформлення дослідження). Констатовано, що обдаровані учні мають потребу у більш тісній взаємодії як між собою, так і зі своїми науковими наставниками; мають певні психологічні труднощі та прагнуть допомоги спеціалістів, але не реалізують це прагнення у соціальному житті. Обґрунтовано необхідність та доцільність створення інтерактивного мережного центру для забезпечення психолого-педагогічної підтримки обдарованих учнів.
PDF

Посилання

Ю. Клименюк, "Підготовка майбутнього вчителя до розвитку інтелектуальної обдарованості учнів початкової школи" автореф. дис. канд. наук, Житомир, держ. ун-т ім. І. Франка, 2009.

Л. Найдьонова, "Візуальна творчість в Інтернет-спілкуванні", Актуальні проблеми психології: Психологія творчості, № 12 (10), с. 406-413, 2010.

Олексюк, Наталя, Лебеденко Леся, "Використання електронних соціальних мереж у соціально-педагогічній роботі зі школярами", Інформаційні технології і засоби навчання, №4(48), с.88-101, 2015. [Електроний ресурс]. Доступно: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1273/946#.VgkJWsvtmko. Веб.10 верес. 2016.

А. Литвин, О.Литвин, "Медіа-освіта: використання мультимедіа у професійній підготовці фахівців", Директор школи, №21 (597), с. 1-5, 2010.

В. Іванов, О. Волошенюк, Д. Дзюба, Медіаосвіта та медіаграмотність, Київ, Україна: ЦВП, 2012.

О. Баришполець, О.Вознесенська, Медіапсихологія: на перетині інформаційного та освітнього просторів, Київ, Україна: Міленіум, 2014.

О. Петрунько, Діти і медіа: соціалізація в агресивному медіа середовищі, Полтава, Україна: ТОВ НВП “Укрпромторгсервіс”, 2010.

М. Жалдак, "Система підготовки вчителя до використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі", Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова, Серія 2, Вип. 11 (18), с. 3–18, 2011.

А. Коломієць, "Теоретичні та методичні основи формування інформаційної культури майбутнього вчителя початкових класів", автореф. дис. докт. наук, Вінницький держ.пед.ун-т ім..М.Коцюбинського, Київ, 2008.

Лещенко, Марія, Тимчук, Лариса, "Розвиток інформаційно-комунікаційних і медіа компетентностей учителів у міжнародному педагогічному просторі", Інформаційні технології і засоби навчання, Том 38, №6, с.13-28, 2013. [Електроний ресурс]. Доступно: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/931/696#.VUfbMvntmko. Веб. 5 серпня 2016.

Овчарук, Оксана, "Розвиток інформаційно-комунікаційних компетентностей учнів засобами ІКТ", Інформаційні технології і засоби навчання, Том 32, № 6 (12), с.16-22, 2012. [Електроний ресурс]. Доступно: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view. Веб. 12 вересня 2016.

Л. Чернікова, "Розвиток інформаційно-технологічної компетентності вчителів у системі післядипломної педагогічної освіти", автореф.. канд. пед. наук, Класичний прив. ун-т, Запоріжжя, 2012.

Толкачева, Анна. "Развитие информационно-коммуникационной компетентности классных руководителей", дисс. канд.пед.наук, Тульский гос.пе.ун-т им.Л.Н.Толстого [Электронный ресурс]. Доступно: http://www.bibliofond.ru/view.aspx?id=564896. Веб. 12 нояб.2016.

Е. Абрамова, "Ииспользование информационно-коммуникационных технологий (икт) в целях эффективной социализации детей", Личность, семья и общество: вопросы пед. и психол.: сб. ст. по матер. XX междунар. науч.-практ. конф., Новосибирск: СибАК, 2012. [Электронный ресурс]. Доступно: http://sibac.info/index.php/2009-07-01-10-21-16/3590. Веб. 26 сент.2012.

И. Бурая, О. Аранская, "Интеграция знаний и умений как условие творческого саморазвития личности", Химия в школе, №10, с.119, 2001.

Н. Лейтес, Учителю об одаренных детях, Москва, Россия: ИНФРА, 1997.

Н.Лейтес, Психология одаренности детей и подростков, Москва, Россия: Изд.центр «Академия», 1996.

А. Лучинкина, Психология человека в Интернете, Киев, Украина : ООО «Информационные системы», 2012.

А. Лучинкіна, К. Мілютіна, Т. Яншина, Психологічні особливості соціалізації обдарованих дітей у віртуальному просторі, Київ, Україна: ІОД, 2014.

А. Прихожан, Психология тревожности: дошкольный и школьный возраст. 2-е изд.. – СПб. Россия: Питер, 2009.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Yu. Klymenyuk, "Training future teachers to develop intellectual talent elementary school", Thesis dis candidate science, Faculty of pedagogic, Zhitomir, st. University of them. Franko, 2009. (in Ukrainian)

L. Najd"onova, " Visual creativity in the online communication", Current Psychology: Psychology of Creativity, vol. 12, no.10, p.p. 406-13, 2010. (in Ukrainian)

N. Oleksyuk, L. Lebedenko, "The use of electronic social networks in social and educational work with students", Information Technologies and Learning Tools, vol. 4, no.48, p.p 88-101, 2015. [Online]. Available: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1273/946#.VgkJWsvtmko. Accessed on: Sept. 10, 2016. (in Ukrainian)

A. Lytvyn, O.Lytvyn, "Media education: the use of multimedia in training of specialists", Director of the school, vol. 21, no. 597, p.p. 1-5, 2010. (in Ukrainian)

V.Ivanov, O.Voloshenyuk, D.Dzyuba, Media Education and mediahramotnist, Kyiv, Ukraine: CFP, 2012. (in Ukrainian).

O.Baryshpolec", O.Voznesens"ka, Media psychology, at the intersection of information and educational spaces, Kyiv, Ukraine: Millennium, 2014. (in Ukrainian).

O. Petrun"ko, Children and the Media: socialization in aggressive media environment, Poltava, Ukraine: SPP “Ukrpromtorhservis”, 2010. (in Ukrainian) .

M. Zhaldak, " The system of training teachers to use ICT in the learning process", Science magazine of National Pedagogical Dragomanov University, Series 2, vol. 11, no. 18, p.p. 3-18, 2011. (in Ukrainian)

A. Kolomiyec", "Theoretical and methodological basis of formation of information culture of the future teacher of primary school", Thesis dis doctor science, Faculty of pedagogic, VSPU, Kyiv, Ukraine, 2008. (in Ukrainian)

M. Leshhenko, L.Tymchuk, "The development of information and communication and media competencies teachers in international pedagogical space", Information Technologies and Learning Tools, vol. 38, no. 6, p.p. 13-28, 2013. [Online]. Available: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/931/696#.VUfbMvntmko. Accessed on: Aug. 5, 2016. (in Ukrainian)

O. Ovcharuk, "Development of Information and Communication ICT competencies of pupils", Information Technologies and Learning Tools, vol. 32, no.6 (12), p.p. 16-22, 2012. [Online]. Available: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view. Accessed on: Sept. 12, 2016. (in Ukrainian)

L. Chernikova, "The development of information technology competence of teachers in the system of postgraduate education", Thesis dis candidate science, Classic Private University, Zaporozhye, Ukraine, 2012. (in Ukrainian)

A.Tolkacheva, "Development of information and communication competence of class leaders ", Thesis dis candidate science, Tula State Lev Tolstoy Pedagogical University, Tula. [Online]. Available: http://www.bibliofond.ru/view.aspx?id=564896. Accessed on: Nov. 12, 2016. (in Russian).

E.Abramova, "Use of information and communication technologies (ICT) for the purpose of effective socialization of children", Personality, family and society: questions ped. And psychol .: sb. Art. On the materials of XXinternational. Scientific-practical. Conf., Novosibirsk: SibAK, 2012. [Online]. Available: http://sibac.info/index.php/2009-07-01-10-21-16/3590. Accessed on: Sept. 26, 2012. (in Russian).

I. Buraja, O. Aranskaja, "Integration of knowledge and skills as a condition for creative self-development of personality", Chemistry in school, no. 10, р.119, 2001. (in Russian).

N.Lejtes, Teacher about gifted children, Moscow, Russia: INFRA, 1997. (in Russian).

N.Lejtes, Psychology of giftedness of children and adolescents, Moscow, Russia: Publishing Center "Academy", 1996. (in Russian).

A. Luchinkina, Human Psychology on the Internet, Kiev, Ukraine: Information Systems LLC, 2012. (in Russian).

A. Luchynkina, K. Milyutina, T. Yanshyna, Psychological features of socialization of gifted children in cyberspace, Kyiv, Ukraine: I of GC, 2014. (in Ukrainian).

A. Prihozhan, Psychology of anxiety: preschool and school age, St. Petersburg, Russia: Peter, 2009. (in Russian).

Автори, які подають матеріали до цього журналу, погоджуються з наступними положеннями:

  1. Автори отримують право на авторство своєї роботи одразу після її публікації та назавжди зберігають це право за собою без жодних обмежень.
  2. Дата початку дії авторського права на статтю відповідає даті публікації випуску, до якого вона включена.

Ліцензування контенту

  1. Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно читати, завантажувати, копіювати і роздруковувати представлені матеріали, здійснювати пошук контенту та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст і використовувати з будь-якою законною некомерційною метою (в тому числі з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
  2. Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.

Політика депонування

  1. Редакція журналу заохочує розміщення авторами рукопису статті в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності і динаміці цитування (див. задекларовану політику депонування даного журналу в директорії Sherpa/Romeo).
  2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати її в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на первинну публікацію у цьому журналі.
  3. Дозволяється самоархівування постпринтів (версій рукописів, схвалених до друку в процесі рецензування) під час їх редакційного опрацювання або опублікованих видавцем PDF-версій.
  4. Самоархівування препринтів (версій рукописів до рецензування) не дозволяється.

Завантаження

Дані про завантаження ще недоступні.