THE IMPLEMENTATION OF GOOGLE SERVICES FOR TEACHING GENERATION Z STUDENTS

Keywords: generation Z, students Z, interactive teaching methods, Google services

Abstract

The article describes the features of modern students from the point of view of the Generations' Theory. It is established that the dependence of students Z on digital devices and the global Internet network affects the organization of the educational process and necessitates the introduction of electronic educational resources. The possibilities of using the G Suite for Education (Gmail, Google Drive, Google Forms, Google Documents, Google Spreadsheets, etc.) in the learning process are analyzed, and the experience of their implementation in the study of the Bookkeeping has been described. It is argued that the use of information products by Google participants in the learning process provides an opportunity to raise the level of cognitive activity of future accountants, as well as a powerful motivational tool for person-oriented learning and self-improvement of students.

Author Biography

Ivanna I. Podik, Research Institute of Fiscal Policy at the University of the State Fiscal Service of Ukraine, Irpin
Candidate of Sciences (Economics), Senior Researcher

References

Е. Исаева, "Новое поколение студентов: психологические особенности, учебная мотивация и трудности в процессе обучения первого курса", Медицинская психология в России, N 4 (15), 2012. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://mprj.ru/archiv_global/2012_4_15/nomer/nomer20.php. Дата обращения: Авг. 01,2017.

Ж. Поплавська, та В. Поплавський, "Інтелектуальний капітал економіки знань", Вісник НАН України, № 2, с.52-62, 2007.

Р. Сойчук, "Інформаційно-комунікаційні технології у виховному процесі та сучасне підростаюче покоління: погляд на проблему", Інноватика у вихованні, Вип. 4, с. 220-230, 2016.

В. Ocaдчий, "Зacoби iнфopмaцiйниx тexнoлoгiй у пpoфeciйнiй пiдгoтoвцi майбутніх учитeлiв", Пeдaгoгiкa, психологія та мeдикo-бioлoгiчнi пpoблeми виxoвaння i cпopту, C. Єpмaкoвa, Ред. Харків, № 11, 2009, с. 72-78.

Ю. Опанасенко, "Покоління z: нові виклики для освіти" на Обласна наук.-практ. інтернет-конф. Нова грамотність у цифровому столітті, Черкаси, 2016, с. 51-54.

В. Демешкевич "Особливості використання сервісів Google в діяльності педагогічних працівників", на Обласна наук.-практ. інтернет-конф. Шляхи ефективного впровадження освітніх технологій у навчальних закладах, Кіровоград, 2016. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://konf.koippo.kr.ua/blogs/index.php/blog12/title-434.Дата зверенення: Серп. 01,2017.

Т. Баланова "Використання сервісів google у процесі вивчення іноземної мови студентами економічних спеціальностей", на Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. Іноземна мова у професійній підготовці спеціалістів:проблеми та стратегії, Кропивницький, 2017. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.kspu.kr.ua/ua/ntmd/konferentsiy/international-scientific-and-practical-internet-conference-foreign-language-in-professional-training-of-specialists-issues-and-strategies/section-2-foreign-language-teaching-techniques/6027-vykorystannya-servisiv-google-u-protsesi-vyvchennya-inozemnoyi-movy-studentamy-ekonomichnykh-spetsialnostey. Дата зверенення: Серп. 01,2017.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

E. Isayeva, "A new generation of students: psychological features, education a motivation and difficulties in the process of teaching the first course",Meditsinskaya psikhologiya v Rossii, vol. 4 (15), 2012. [Online]. Available: http://mprj.ru/archiv_global/2012_4_15/nomer/nomer20.php.Accessedon: Aug. 01, 2017. (in Russian).

J. Poplavskaya, and V. Poplavsky, "Intellectual Capital of Knowledge Economy", Visnyk NAN Ukrayiny, №. 2, p. 52-62, 2007. (in Ukrainian).

R. Soychuk, "ICT intheeducationalprocessandmodernyoungergenerationviewoftheproblem", Innovation in education, 2016, vol. 4, pp. 220-230. (in Ukrainian).

V. Ocadchyy, "Means of information technology in the training of future teachers", Pedahohika, psyxolohiya tamedyko-biolohichni problem vyhovannya i cportu, S. Epmakova, Ed. Kharkiv, No. 11, 2009, p. 72-78. (in Ukrainian).

Yu. Opanasenko, "Generation z: new challenges for education", in Regional scien.-pract.internet-conf. New literacy in the digital age, Cherkasy, 2016, pp. 51-54. (in Ukrainian).

V. Demeshkevich, "Peculiarities of the use of Google services in the activity of pedagogical workers " В. Демешкевич", in Regional scien.-pract.internet-conf. Ways of Effective Implementation of Educational Technologies in Educational Institutions, Kirovograd, 2016. [Online].Available: http://konf.koippo.kr.ua/blogs/index.php/blog12/title-434. Accessed on: Aug. 01,2017. (in Ukrainian).

T. Balanova, "Using google services in the process of studying a foreign language by students of economic specialties", in International scien.-pract. Internet-conf. Foreign language in professional training of specialists: issues and strategies, Kropivnitsky, 2017. [Online].Available: http://www.kspu.kr.ua/ua/ntmd/konferentsiy/international-scientific-and-practical-internet-conference-foreign-language-in-professional-training-of-specialists-issues-and-strategies/section-2-foreign-language-teaching-techniques/6027-vykorystannya-servisiv-google-u-protsesi-vyvchennya-inozemnoyi-movy-studentamy-ekonomichnykh-spetsialnostey. Accessed on: Aug. 01,2017. (in Ukrainian).

Published
2017-09-30
Section
ICT and learning tools in the higher education establishments