TEACHER MASTERPIECE IN THE CONTEXT OF VIRTUAL CHARAKTERISTICS OF PEDAGOGICAL REALITY

Authors

  • Mariya P. Leshchenko Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v14i6.208

Keywords:

virtual reality, educational process, personal development, pedagogical masterpiece

Abstract

The article characterizes nature, sources and types of virtual reality, particularities of their influence on personal development. The role of teacher in identification of virtual reality features and possibilities of their implementation in education is investigated.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Mariya P. Leshchenko, Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv

доктор педагогических наук, профессор, заведующий кафедрой педагогики

References

Бычков В. Виртуальная реальность в пространстве эстетического опыта / В. Бычков, Н. Маньковская // Вопросы философии. – 2006. – № 11. – С. 47–59.

Василенко И. Человек в информационном обществе /И. Василенко // Наш современник. – 2004. – № 5. – С. 201–209.

Вернадский В. Научная мысль как планетное явление /В. Вернадский. – М.: Наука, 1991. – 270 с.

Войскунский А. Система реальностей: психология и технология / А. Войскунский, М. Селисская // Вопросы философии. – 2006. – № 11. – С. 119–130.

Дмитриев Г. Модернизм, постмодернизм и теория содержания школьного образования в США / Г. Дмитриев // Сравнительная педагогика. – 2007. – № 5. – С. 94–103.

Квит С. Виміри філософської герменевтики / С. Квит // Слово і час. – 2007. – № 5. – С.17–26.

Коршунова Н. Педагогика, которую мы преподаем /Н. Коршунова // Педагогика. – 2005 – № 9. – С. 43–56.

Кошелев А. К общему определению игры /А. Кошелев // Вопросы философии. – 2006. – № 11. – С. 60–72.

Лещенко М. Щастя дитини: до проблеми педагогічної майстерності / М. Лещенко. – К.: АСМІ, 2003. – 304 с.

Микешина Л. Трансцендентальные измерения гуманитарного знания / Л. Микешина // Вопросы философии. – 2006. – № 1. – С. 49-66.

Шведов М. Человек как незавершенная завершенность /М. Шведов // Вопросы философии. – 2004. – № 2. – С. 177-180.

Шиянов Е. Полипарадигмальность как методологический принцип современной педагогики / Е. Шиянов, Н. Ромаева // Педагогика. – 2005 – № 9. – С. 17–25.

Lash S. Critique of Information / Lash S. – London; Thousand Oaks (CA.): Sage Publications, 2002. – 207 p.

How to Cite

[1]
M. P. Leshchenko, “TEACHER MASTERPIECE IN THE CONTEXT OF VIRTUAL CHARAKTERISTICS OF PEDAGOGICAL REALITY”, ITLT, vol. 14, no. 6, Aug. 2010.

Issue

Section

Theoretical, methodological and scientific backgrounds of computer-focused educational environment