Анотація
Популярність віртуальних спільнот, які існують і постійно розвиваються в мережі Інтернет спричинила створення віртуальних спільнот освітнього напряму. Їх можливості успішно використовуються у системах освіти зарубіжних країн, в тому числі в навчальному процесі загальної середньої школи.Феномен віртуальних освітніх спільнот є темою дослідження багатьох науковців світу, узгодження термінологічного апарату продовжується і до цього часу. У статті проаналізовано і запропоновано деякі підходи до визначення понять із цієї проблеми, а саме: віртуальних, віртуальних освітніх та віртуальних навчальних спільнот.
Посилання
Стратегія «Європа 2020» (“Europe 2020” Strategy) [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://ec.europa.eu/europe2020/index_en.htm.
Webster’s new world dictionary of the American language. College Edition // The world publishing company. — 1959. — 1724 p.
The Concise Oxford Dictionary of current english. Seventh edition. Edited by J.B. Sykes. Oxford University Press, 1987, 1264 p.
Ожегов С. И. Словарь русского языка // С. И. Ожегов / под ред. д. ф. н. профессора Н. Ю. Шведовой. — М. : Изд-во «Советская энциклопедия», 1973. — 846 с.
Словарь интернет-терминов [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://internetrabota.net/news/read/dictionary.html].
Словник Інтернет-термінів netlingo [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.netlingo.com/dictionary/o.php].
(Rheingold, 1993,p. 5) (Defining "Virtual Community" Catherine M. Ridings Lehigh University, USA) [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.21stcenturycollaborative.com/2007/07/virtual-communities-as-a-canvas-of-educational-reform/.
Англо-український тлумачний словник з обчислювальної техніки, Інтернету і програмування. — Вид. 2. — К. : Видавничий дім «СофтПрес», 2007. — 824 с.
Кудрявцева С. П. Міжнародна інформація : навч. посіб. / С. П. Кудрявцева, В. В. Колос. — К. : Видавничий Дім «Слово», 2005. — 400 с.
Портал Європейського Союзу «Еlearningeuropa.info» [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.elearningeuropa.info/es/article/Etienne-Wenger.
Бондаренко С. В. О типизации виртуальных сетевых сообществ образовательной направленности // Новые инфокоммуникационные технологии в социально-гуманитарных науках и образовании: современное состояние, проблемы, перспективы развития / под общ. ред. А. Н. Кулика. — М. : Логос, 2003. — С. 399–407.
U. Carlen.“Typology of Online Learning Communities”, presented at First International Conference on NetLearning2002, Ronneby, Sweden, 2002 [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.lorenzoguadamuz.net/Docs/pdf.
Литвинова С. Г. Віртуальні предметні спільноти як засіб підтримки природничо-математичної освіти [Електронний ресурс] / С. Г. Литвинова // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2012. — № 2(28). — Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/2012_2/11midpzd.pdf. — Назва з титул. екрану.
SITE (The Society for Information Technology and Teacher Education) Суспільство для інформаційних технологій та освіти вчителів [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://site.aace.org/.
iTEC (Innovative Technologies for an Engaging Classroom) Інноваційні технології для удосконалення класної кімнати [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://itec.eun.org/web/guest.
iTILT — Interactive Technologies in Language Teaching Інтерактивні технології у навчанні мовам [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://itilt.eu.
Міжнародний проект «eTwinning» [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.etwinning.net/en/pub/index.htm.
Teach.us [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.eun.org/web/guest/projects/current.
Мережа «Партнерство в навчанні» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ua.partnersinlearningnetwork.com.
Автори, які подають матеріали до цього журналу, погоджуються з наступними положеннями:
- Автори отримують право на авторство своєї роботи одразу після її публікації та назавжди зберігають це право за собою без жодних обмежень.
- Дата початку дії авторського права на статтю відповідає даті публікації випуску, до якого вона включена.
Ліцензування контенту
- Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно читати, завантажувати, копіювати і роздруковувати представлені матеріали, здійснювати пошук контенту та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст і використовувати з будь-якою законною некомерційною метою (в тому числі з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
- Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.
Політика депонування
- Редакція журналу заохочує розміщення авторами рукопису статті в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності і динаміці цитування (див. задекларовану політику депонування даного журналу в директорії Sherpa/Romeo).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати її в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на первинну публікацію у цьому журналі.
- Дозволяється самоархівування постпринтів (версій рукописів, схвалених до друку в процесі рецензування) під час їх редакційного опрацювання або опублікованих видавцем PDF-версій.
- Самоархівування препринтів (версій рукописів до рецензування) не дозволяється.