DIDACTIC-PROCEDURAL PROVIDING OF FUTURE TEACHERS INFORMATIVE-COMMUNICATIVE COMPETENCES FORMATION
PDF (Ukrainian)

Keywords

informative competences
didactic-procedural providing

How to Cite

[1]
L. Y. Petukhova, “DIDACTIC-PROCEDURAL PROVIDING OF FUTURE TEACHERS INFORMATIVE-COMMUNICATIVE COMPETENCES FORMATION”, ITLT, vol. 7, no. 3, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v7i3.113.

Abstract

In the article the structure and content filling of didactic-procedural providing of future teachers informative-communicative competences formation is substantiated.
PDF (Ukrainian)

References

Барбина Е.С. Теоретико-методологические основы профессиональной подготовки будущих учителей: Научно-методическое пособие. – Херсон: Айлант, 2001. – 70 с.

Бібік Н.М., Ващенко Л.С. та ін. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи / Під заг. ред. О.В. Поварчук. – К.: «К.І.С.», 2004. – 112 с.

Вища освіта в Україні: Навчальний посібник / В.Г. Кремень, С.М. Ніколаєнко, М.Ф. Степко; За ред. В.Г. Кременя, С.М. Ніколаєнка. – К.: Знання, 2005. – 327 с

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В.Г. Кремень. – К.: Хрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Семиченко В.А. Пріоритети професійної підготовки: діяльнісний чи особистісний підхід? / За ред. А.І. Зязюна. – К.: Віпол, 2000. – 636 с.

Тоффлер Е. Третя хвиля. — К.: Вид. дім "Всесвіт", 2000. – 480 с.

Шиман О.І. Підготовка майбутніх учителів початкової школи до використання комп’ютера як універсального дидактичного засобу навчання. // Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова Серія 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: Зб. наук. праць. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова. – №1 (8) – С. 247-254.

Щолок О.Б. Феномен самоосвіти в інформаційному суспільстві // Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: Зб. наук. пр. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2005. – Випуск 3 (10). – С.318-323.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.