TEACHING IN THE CONDITIONS OF INFORMATIVE-EDUCATIONAL SPACE OF DIGITAL SCHOOL
PDF (Ukrainian)

Keywords

teaching
informative-educational environment of school
digital school
personality-oriented paradigm of education
Multicenter
Project of eEurope 2010

How to Cite

[1]
Y. M. Smyrnova-Trybulska, “TEACHING IN THE CONDITIONS OF INFORMATIVE-EDUCATIONAL SPACE OF DIGITAL SCHOOL”, ITLT, vol. 4, no. 3, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v4i3.160.

Abstract

In the article basic descriptions of teaching in the conditions of informative-educational environment of school of a new structure are considered – digital taking into account the personality-oriented paradigm of education; the example of the use of school as a Multicenter is represented, the substantive provisions of the European project of eEurope 2010 are analyzed, touching informatizations of education, in particular schools which it is possible to examine as a model of near future.
PDF (Ukrainian)

References

Биков В.Ю. Теоретико-методологічні засади моделювання навчального середовища сучасних педагогічних систем/ Фахове видання. Інформаційні технології і засоби навчання. – Випуск 1. – 2006. (http://www.ime.edu-ua.net/em1/emg.html).

Кравцова А.Ю. Совершенствование системы подготовки будущих учителей в области информационных и коммуникационных технологий в условиях модернизации образования (на основе зарубежных материалов). Дисс. … докт. пед. наук. – М.: ИИО РАО, 2004.

Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: Учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров / Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина, М.В. Моисеева, А.Е .Петров и др.; Под ред. Полат Е.С. – М.: Издательский центр «Академия», 2003. – 272 с.

Смирнова-Трибульска Є.М. Деякі результати досліджень в галузі використання дистанційних форм навчання в підготовці, післядипломній освіті та професійній діяльності вчителів на Херсонщині // Науковий часопис НПУ ім. Драгоманова, серія №2. “Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання”/ Редрада – К.:НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2007. – №5(12) – С. 13-27.

Смирнова-Трибульска Е.Н. Основы формирования информатических компетентностей учителей в области дистанционного обучения: Монография. – Херсон: Издательство «Айлант», 2007. – 714 с.

Теория и практика дистанционного обучения : Учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений / [Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина, М.В. Моисеева и др.; Под ред. Полат Е.С. – М.: Издательский центр «Академия», 2004. – 416 с.

Collins J., Hammond M., Wellington J. Teaching and Learning with Multimedia. London: Routledge, 1997. – 160 р.

Information and Communication Technologies in Teachers Education: A Planning Guide / Ed. Paul Resa. UNESCO: Division of Higher Education, 2002. Information and Communication Technologies in Educa­tion: A Curriculum for School and Programme of Teacher Development UNESCO 2002.

Gregorczyk G., Wierzbicki J.A.: Technologia Informacji i Komunikacji w kształceniu ogólnym w szkołach Izraela. Czasopismo naukowo-medtodyczne „Komputer w szkole” 1999, nr 3/4.

Kadowski K., Susłow W., Wasiński M.: Sieć komputerowa w małej szkole narzędziem dydaktycznym i administracyjnym. W: Oblicza Internetu. Red. M.Sokołowski. Elbląg 2004, s. 215-230. W: Przestrzeń Informacyjna Szkoły. K.Kadowski, W.Susłow. Czasopismo Internetowe: www.gazeta-it.pl.

Kołodziejczyk W. Wymarzona szkoła XXI wieku. // Edukacja i Dialog. – 2001, nr 4, s. 10-15. Электронная версия статьи на веб-странице: http://www.vulcan.edu.pl/eid/ archiwum/2001/04/wymarzona.html.

Mejssner M. Europejska szkoła 2010. Czasopismo „Świat Techniki”, 2005, nr 4, s. 30-32.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.