Анотація
У статті досліджено роль електронних бібліотек у здобутті освіти людей з особливими потребами. Окреслено коло проблем означеної категорії населення та подані рекомендації щодо використання електронних бібліотек. Проаналізовано електронні бібліотечні ресурси. Наголошено, на тому, що створення великих і доступних національних електронних бібліотек сприятиме ефективнішому використанню інформації, що надалі позитивно вплине на рівень розвитку науки, техніки, культури і дозволить покращити систему освіти. Електронні бібліотеки, що надають можливість роботи із сучасними електронними освітніми ресурсами в режимі вільного доступу, сприятимуть здобуттю вищої освіти більшій кількості бажаючих. Визначено, що саме електронні бібліотеки є важливим ресурсом для отримання навчальної і рідкісної літератури, необхідної для навчання за будь-якою спеціальністю і для отримання відповідно вищої освіти для людей з особливими потребами.Посилання
Дікова-Фаворська О. М. Креативний метод освіти осіб з обмеженими функціональними обмеженнями здоров’я / Дікова-Фаворська О. М. // Сучасні суспільні проблеми у вимірі соціології управління: Зб. наук. праць ДонДУУ. –– Т. Х. – Вип. 116. «Соціологія державного управління». Серія «Спеціальні та галузеві соціології». – Донецьк: ДонДУУ, 2009. – 324 с. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/sspvsu-/2009_116.pdf.
Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
Єжова Т. Вища освіта для осіб з порушеннями слуху в Україні: минуле та сучасність / Єжова Т. //Дефектологія. – 2004. – № 3. – С. 53-55.
Жулина Е.В. Основы социальной реабилитации и профориентации: учебное пособие. / Е. В. Жулина, В. А. Кудрявцев. – М.: ТЦ Сфера, 2005. – С. 17-21.
Іванова І. Б. Проблеми соціально-психологічної адаптації інвалідів / Іванова І. Б. // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Інтеграція аномальної людини в сучасній системі соціальних відносин». – К., 1994. – С. 32-34.
Іванова С. М. Роль електронних бібліотек у професійній діяльності вчителя [Електронний ресурс] / Іванова С. М. // Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання / Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту освіти АПН України; гол. ред.: В. Ю. Биков. – 2009. – № 2(10). – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em10/emg.html. – Заголовок з екрана.
Комплексна програма освіти та фахової підготовки інвалідів (26.11.2002) [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.education.gov.ua/pls/edu-/educ.doc_info.show?p_id=2618&p_lang=ukr&p_part_num=1.
Лещенко І. Т. До питання підготовки компетентного фахівця у вищій школі на основі технологій дистанційного навчання / Лещенко І. Т. // Зб. н. праць. Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – 2007. – №16. – С. 127-133.
Міщик Л. І. Інтеграція студентів різної інвалідності в освіту / Міщик Л. І. // Вісник Запорізького національного університету. – 2007. – №1. – С. 131-136.
Програма «Освіта столиці 2006-2010 рр.», Сайт Київської міської ради 2008 р. – Режим доступу: http://www.kmr.gov.ua/divinfo.asp?Id=1229.
Рокосовик Н. В. Дистанційне навчання у вищій освіті людей з особливими потребами // Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами: 36. наукових праць. – К.: Університет «Україна», 2004. – 448 с. http://library.rehab.org.ua/ukrainian-/psicho/rokosovik.
Соловяненко Д. В. Інтернет-технології бібліотечного сервісу в Україні: становлення і розвиток (1990-ті р.р. – початок ХХІ ст.,): Автореф. дис. … к. істор. н.: 07.00.08 / Соловяненко Д. В. – К., 2008. – 20 с.
Туалашвілі Ю. Й. Методи навчання студентів з вадами зору за напрямком інженерно-педагогічної підготовки // Проблеми інженерно-педагогічної освіти – 2007. – Вип. 16 – С. 256-262.
Ферапонтова О. И. Социальные аспекты инклюзивного образования детей-инвалидов / Вестник СамГУ. – 2007. – №1(51). – Режим доступу: http://vestnik.ssu.samara.ru/gum/2007web1/pedi/200710503.pdf.
Фудорова О. М. Інтеграція осіб з обмеженими можливостями в соціум через механізми університетської освіти [Електронний ресурс] / Фудорова О. М. // С. 269-273 – Режим доступу: http://www.nbuv.-gov.ua/portal/natural/vkhnu/Soc_dos-/2009_844/articles/Fudorova.pdf.
Хатько А. Використання віртуального навчального середовища MOODLE при навчанні студентів інженерно-педагогічних спеціальностей / А. Хатько, І. Бардус, О. Фесенко // Наукові записки. Серія: пед. науки. КДПУ ім. Володимира Винниченка. – 2008 – Вип. 77. – Ч. 2. – С. 109-113.
Автори, які подають матеріали до цього журналу, погоджуються з наступними положеннями:
- Автори отримують право на авторство своєї роботи одразу після її публікації та назавжди зберігають це право за собою без жодних обмежень.
- Дата початку дії авторського права на статтю відповідає даті публікації випуску, до якого вона включена.
Ліцензування контенту
- Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно читати, завантажувати, копіювати і роздруковувати представлені матеріали, здійснювати пошук контенту та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст і використовувати з будь-якою законною некомерційною метою (в тому числі з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
- Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.
Політика депонування
- Редакція журналу заохочує розміщення авторами рукопису статті в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності і динаміці цитування (див. задекларовану політику депонування даного журналу в директорії Sherpa/Romeo).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати її в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на первинну публікацію у цьому журналі.
- Дозволяється самоархівування постпринтів (версій рукописів, схвалених до друку в процесі рецензування) під час їх редакційного опрацювання або опублікованих видавцем PDF-версій.
- Самоархівування препринтів (версій рукописів до рецензування) не дозволяється.